Colombo Solenoid + HS Aqua Co2 set

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ApistoPeter
200-400
200-400
Berichten: 208
Lid geworden op: 16 apr 2018 14:37
Locatie: Gouda

Colombo Solenoid + HS Aqua Co2 set

Bericht door ApistoPeter »

Hey mensen,

Ik heb mijn nieuwe aquarium ingericht en opgebouwd etc. Nu heb ik er ook co2 in zitten.

Ik heb HS Aqua co2 set en kocht er een Colombo magneetventiel/solenoid ding bij.
Ik heb de co2 fles aangesloten aan de Solenoid met een stuk slang van het HS Aqua set. Dan de andere uitgang van de Solenoid naar de bellenteller en vervolgens de beller teller met een slang naar de diffuser.

Nu sloeg de timer uit van de solenoid. Dus hij ging dicht maar de fles zelf bleef natuurlijk open. Alleen het stukje slang tussen de solenoid en de Co2 fles knalde kapot.

Wat doe ik fout?

Gebruikersavatar

Henton
200-400
200-400
Berichten: 341
Lid geworden op: 09 sep 2014 12:16

Re: Colombo Solenoid + HS Aqua Co2 set

Bericht door Henton »

Heb je een foto van hoe je het aangesloten hebt?
Als co2 slang klapt dan moet er dus serieuze druk op die slang komen staan.
Want met 2 bar of zelfs 5 bar klapt co2 slang niet.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ApistoPeter
200-400
200-400
Berichten: 208
Lid geworden op: 16 apr 2018 14:37
Locatie: Gouda

Re: Colombo Solenoid + HS Aqua Co2 set

Bericht door ApistoPeter »

Ik ben naar de lfs gegaan ermee waar ik hem kocht en die probeerden het met een sterkere slang etc. Meteen PANG. Defecte regelaar ofso. Nu heb ik tegen een lichte bij betaling een dennerle co2 set en een flinke hervulbare fles.

En nu is er weer een ander probleem. Magneetventiel heeft stroom dus hij staat open maar de fles is dicht en het regelventiel voor de bellen is ook dicht. Maar toch blijven er bellen door de flipper gaan in het aquarium.

Maar draai ik nu het bellenventiel open heb ik ineens amper bellen in die flipper en komt er zowat niks uit. Terugslagventiel en het magneetventiel wijzen met de pijl richting aquarium...wordt er nu al moe van dit co2 gedoe pff...enig idee?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ApistoPeter
200-400
200-400
Berichten: 208
Lid geworden op: 16 apr 2018 14:37
Locatie: Gouda

Re: Colombo Solenoid + HS Aqua Co2 set

Bericht door ApistoPeter »

Ik heb nu het magneetventiel ertussen uit gehaald om te zien wat er gebeurd. Precies hetzelfde. Regelknop staat dicht en toch veel bubbels per seconde. Aan die knop draaien geeft geen enkel verschil. Hetzelfde aantal bubbels constant.

Gebruikersavatar

tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Colombo Solenoid + HS Aqua Co2 set

Bericht door tobyderks »

Wat raar allwmaal! Ik heb ook een setje van dennerle, ook hun magneetventiel en heb er nooit problemen mee gehad. In het begin kwamen er wel onregelmatige bellen uit maar wanneer de regelknop dicht stond kwam er ook niks meer uit. Misschien morgen overdag gewoon een uurtje laten draaien en kijken of je daarna de boel wel beter kunt regelen?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ApistoPeter
200-400
200-400
Berichten: 208
Lid geworden op: 16 apr 2018 14:37
Locatie: Gouda

Re: Colombo Solenoid + HS Aqua Co2 set

Bericht door ApistoPeter »

Nouuuuuuu niet helemaal raar...eerder ietwat dom. Je moet bij die van dennerle de regelknop opendraaien (dus van de fles wegdraaien) om hem te sluiten en ik deed dat dus andersom lol

Het werkt nu wel prima. De flipper moet alleen nog een dag ofso indraaien om de belletjes helemaal naar het reservoir bovenin te krijgen. Nu vormen ze nog wat grotere bellen.

Je leert he xD

Gebruikersavatar

Henton
200-400
200-400
Berichten: 341
Lid geworden op: 09 sep 2014 12:16

Re: Colombo Solenoid + HS Aqua Co2 set

Bericht door Henton »

Mooi dat hij het nu goed doet, als ben ik geen voorstander van die flipper, duurt idd lang eer de bellen er goed doorheen gaan, en als de flipper dan vuil wordt verandert het weer, gevolg geen stabiele co2 opname.
Een diffuser of reactor werkt veel stabieler, maar de keuze is aan jezelf natuurlijk.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ApistoPeter
200-400
200-400
Berichten: 208
Lid geworden op: 16 apr 2018 14:37
Locatie: Gouda

Re: Colombo Solenoid + HS Aqua Co2 set

Bericht door ApistoPeter »

Henton schreef: 30 apr 2018 10:03 Mooi dat hij het nu goed doet, als ben ik geen voorstander van die flipper, duurt idd lang eer de bellen er goed doorheen gaan, en als de flipper dan vuil wordt verandert het weer, gevolg geen stabiele co2 opname.
Een diffuser of reactor werkt veel stabieler, maar de keuze is aan jezelf natuurlijk.
Ik ben er zelf ook geen fan van. Ziet er lelijk uit en lijkt me niet super efficient ook.

Ik heb een cup dffuser large besteld van planted box all in one en een bellenteller van dennerle. Lijkt me stukken beter plus die zet ik dan tegen het glas tegenover het filter ipv ernaast.

Plaats reactie

Terug naar “CO2 techniek en toediening”