CO2 gasfles budget oplossing

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
RoyVanK
0-200
0-200
Berichten: 160
Lid geworden op: 03 sep 2017 00:18
Locatie: Den Haag

CO2 gasfles budget oplossing

Bericht door RoyVanK »

Een tijdje terug had ik wat raad gevraagd over CO2 regulatoren. Nu heb ik ondertussen alles binnen en aangesloten, vandaar mijn post.

Ik vind CO2 setjes in de aquarium handel over het algemeen erg duur en niet erg professioneel. Als je geen 300 euro neerlegt krijg je eigenlijk (op een paar uitzonderingen na) een wegwerpsetje met niet herbruikbare CO2 patronen.

Ik wilde kijken of ik voor 100 euro een complete set bij elkaar kan sprokkelen, tel gerust even mee:
Totaal 85 euro.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De installatie was heel makkelijk. Voor de zekerheid heb ik teflon tape gebruikt tussen de gasfles en de drukregelaar.

Bijna alles werkt goed, alleen de solenoid van de drukregelaar sluit niet volledig. Ik weet niet of dit echt kapot is of misschien een kwestie is van alles een keer uit elkaar halen en nakijken. Omdat de solenoid kapot was krijg ik 50% van mijn geld terug van aliexpress. Dit maakt het voor mij wel een verantwoorde investering ook al had ik liever gehad dat het helemaal goed werkte.

Ik denk dat er betere opties zijn voor de drukregelaar en ook is een 2 Kg CO2 fles een stuk voordeliger op de lange termijn.

Gebruikersavatar

FreekDekker
0-200
0-200
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 jul 2015 17:57

Re: CO2 gasfles budget oplossing

Bericht door FreekDekker »

Hallo
Ik heb mijn co2 fles gekocht bij "brouwmarkt" 2kg voor 94.95 nu

grt Freek

Gebruikersavatar

FreekDekker
0-200
0-200
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 jul 2015 17:57

Re: CO2 gasfles budget oplossing

Bericht door FreekDekker »

ik bedoel 64.95

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
RoyVanK
0-200
0-200
Berichten: 160
Lid geworden op: 03 sep 2017 00:18
Locatie: Den Haag

Re: CO2 gasfles budget oplossing

Bericht door RoyVanK »

FreekDekker schreef: 05 jan 2018 17:22 Ik heb mijn co2 fles gekocht bij "brouwmarkt" 2kg voor 64.95
Ja, 2kg flessen zijn een stuk voordeliger op de lange termijn. Ik wilde vooral de eerste aanschaf laag houden.

Gebruikersavatar

nospamkruk
0-200
0-200
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 apr 2015 17:50

Re: CO2 gasfles budget oplossing

Bericht door nospamkruk »

Ik wou precies dezelfde regelaar kopen. Roy schrijft dat er betere budget opties zijn. Welke dan? Alvast bedankt voor je reactie!

Gebruikersavatar

Neil
200-400
200-400
Berichten: 345
Lid geworden op: 10 dec 2017 14:16
Locatie: Zeeland

Re: CO2 gasfles budget oplossing

Bericht door Neil »

Zelf heb ik geen ervaring met budget oplossingen.
Aangezien een drukregelaar een aanschaf is voor de lange duur heb ik daarop niet bespaard.
Voor de rest vind ik dit een persoonlijke keuze. Hierin speelt natuurlijk wat is je eigen budget e.d.

Gebruikersavatar

Henton
200-400
200-400
Berichten: 341
Lid geworden op: 09 sep 2014 12:16

Re: CO2 gasfles budget oplossing

Bericht door Henton »

Goedkoopste oplossing op termijn is naar een drankenhandel gaan en daar een fles aanschaffen, als die leeg is ruil je hem om voor een nieuwe, nooit geen gezeur meer over keuren ed.
Alleen betaal je wel statiegeld, wat de eerste uitgave wel duurder maakt.

Plaats reactie

Terug naar “CO2 techniek en toediening”