plaatsing taifun en drop cheker

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
pinkeltje
0-200
0-200
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 okt 2016 18:48
Locatie: Deventer

plaatsing taifun en drop cheker

Bericht door pinkeltje »

dag allemaal

ik zit te tobben met de plaatsing van de reactor en co2 indicator, daar ik nog niet helemaal bekend hiermee ben.

momenteel heb ik de taifun in de linkerhoek onder de spraybar hangen ( 10 cm eronder)
de indicator heb ik juist rechts bovenin op de zijwand hangen.

momenteel zit ik nu op 72 bellen per minuut, en de kleur van deze drop chekker is donkergroen .
ik begin een beetje te twijfelen of deze setup van de taifun en indicator wel goed staat.
is groen gewoon groen of zit er een kleur nuance in? ( donker , normaal, licht groen)

graag jullie mening hierover.

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: plaatsing taifun en drop cheker

Bericht door Tim »

er zit zeker verschil un kleur met drop chekker als hij donker groen is is hij nog onvoldoende probeer hem naar het licht groen geel tekrijgen. pas wel op helemaal geel is teveel co2
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
pinkeltje
0-200
0-200
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 okt 2016 18:48
Locatie: Deventer

Re: plaatsing taifun en drop cheker

Bericht door pinkeltje »

ah dus toch. :tums:
normaal meet ik niet gauw iets, maar kijk ik meer hoe vissen en planten zich gedragen.maar met co2 ben ik iets voorzichtiger.
ik zal deze eens wekelijks voorzichtig iets opvoeren.

eigenlijk dom dat de fabrikant dit niet duidelijk vermeld op de verpaking, alleen maar blauw / groen / geel.
want waar begint groen aan ml/l en eindigt het.

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: plaatsing taifun en drop cheker

Bericht door Tim »

Het allerbelangrijkste is de vissen in de gaten houden. je kan de co2 drop cheker een keer lager in de bak hangen daar is vaak het aantal co2 ppm lager.

Ik weet niet of je last heb van algen of slechte planten groei? zelf vindt ik rond de 72 bellen per minuut voldoende, maar ik weet niet wat voor verlichting jij boven je bak hebt hangen?

zolang je vissen niet naar lucht happen is alles goed.

ik heb geen idee warneer groen begint en eindigt bij een dropcheker maar hij zou helder groen moeten zijn bij 30ppm
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
pinkeltje
0-200
0-200
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 okt 2016 18:48
Locatie: Deventer

Re: plaatsing taifun en drop cheker

Bericht door pinkeltje »

De drop checker zal ik eens lager hangen, ik heb hem nu te hoog zitten.
Van algen bijna niks, een beetje baardalg op het hout . Maar dat zat er al op.

De planten doen het goed zover ik het kan beoordelen. De valisneria maakt ook nog eens veel uitlopers. De anubia,s maken vrij snel nieuw blad

Je zegt ook iets wat niet veel mensen nog doen ... kijken met je ogen. Dat doe ik liever dan alleen maar meten.

Plaats reactie

Terug naar “CO2 techniek en toediening”