co2 systeem voor nano?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: co2 systeem voor nano?

Bericht door tobyderks »

Ik heb net bij aquaria veldhuis zo'n set gezien + magneetventiel + tijdsschakelaar in de aanbieding voor €125. Die ga ik zeker in gedachte houden!!!
Maar ik heb op internet een aantal slechte recencies gezien dat ze niet of heel laat leveren. Iemand hier dus ervaring mee?

Gebruikersavatar

Erwin
0-200
0-200
Berichten: 114
Lid geworden op: 14 apr 2016 16:17

Re: co2 systeem voor nano?

Bericht door Erwin »

Aquaria veldhuis goede ervaring mee. Wat de leveringstijd zal zijn voor je co2 geen idee vraag je het toch even :D
* Heb jij een interessante website gevonden, voeg hem dan aub toe aan onze Linkpagina

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: co2 systeem voor nano?

Bericht door stylz »

tobyderks schreef:Ik heb net bij aquaria veldhuis zo'n set gezien + magneetventiel + tijdsschakelaar in de aanbieding voor €125. Die ga ik zeker in gedachte houden!!!
Maar ik heb op internet een aantal slechte recencies gezien dat ze niet of heel laat leveren. Iemand hier dus ervaring mee?
Het enige wat nog trager is dan de site van aquarium Veldhuis, is de levering :)

Soms hebben ze dingen die ik ergens anders niet kan krijgen, de kwaliteit is echt goed maar koop er liever niet.

planten bestellingen gehad die weken op zich lieten wachten, hadden ze een plant niet op voorraad houden ze alles op, verkeerde planten geleverd, maken we goed met andere planten, je wat moet ik met planten die ik niet wil en ook geen plek voor heb.

bellen, mailen zinloos.

wel een leuke zaak om eens rond te kijken.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Menky
0-200
0-200
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 dec 2015 18:33

Re: co2 systeem voor nano?

Bericht door Menky »

stylz schreef:
Het enige wat nog trager is dan de site van aquarium Veldhuis, is de levering :)
Afbeelding Afbeelding Klopt helemaal, die website is echt supertraag.
Soms hebben ze iets niet in voorraad en dan duurt het wel langer. Ze prijzen zijn redelijk tot erg duur...
Maar hebben wel een goede aftersales; tenminste dat is mijn ervaring.
De meest informatieve website over Aquascaping: www.tspt.nl

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: co2 systeem voor nano?

Bericht door tobyderks »

Aj, ja er staat op de site dat ie wel op vooraad is. Maar wat voor mij het belangrijkst is, ik krijg mijn bestelling wel sws? Niet dat ze er met mijn geld vandoor gaan?
Bellen en mailen zinloos? Dan kennen ze mij nog niet!

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: co2 systeem voor nano?

Bericht door Linda »

Ik heb mijn hydor daar besteld en netjes op tijd binnengekregen hoor ;)
Dus je krijgt hem echt wel.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: co2 systeem voor nano?

Bericht door tobyderks »

Dan is bij deze mijn beslissing genomen! Zodra ik mijn loon heb ga ik hem bestellen, vind het een mooie aanbieding.
Alvast bedankt iedereen!
Misschien dat ik hier later nog vragen ga stellen over het instellen enzo, maar dat zien jullie vanzelf wel! ;)

Gebruikersavatar

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: co2 systeem voor nano?

Bericht door karinD »

Ik heb ook een paar keer wat bestelt bij ze. Een filter en een magneetventiel. Ik had allebei snel binnen.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: co2 systeem voor nano?

Bericht door tobyderks »

Oke ik kan hem pas over 2 weken bestellen (vanwege allemaal gezeik op het werk etc etc :evil: .)
Dus tot die tijd ga ik maar eens kijken hoe alles werkt. Ik had al wel een paar vragen:
Waar moet ik hem plaatsen? Bijv naast de uitstroom van de filter zodat alles zich goed door de bak verspreid of maakt het niet uit?
Ik had al naar die tabel van Menky gekeken, maar nu las ik op Hobbykwekers dat je voor het instellen de ph op moet meten voor dat het licht aan gaat en voor dat het licht weer uit gaat. En weer ergens anders moest ik naar de DH kijken. Welke methode moet ik nu dus toepassen?
Dit is het voorlopig wel.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: co2 systeem voor nano?

Bericht door tobyderks »

Ik zat net te denken, zal ik anders beginnen met bijvoorbeeld 5 bellen. Dan kijk ik wat de meter doet en kan ik per dag een aantal bellen er bij doen totdat de meter mooi groen kleurt. Of is deze methode niet zo handig?

Gebruikersavatar

Menky
0-200
0-200
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 dec 2015 18:33

Re: co2 systeem voor nano?

Bericht door Menky »

Ja hoor, dat kan. Zou wel beginnen met iets meer bellen per minuut; een 15 ofzo.
Je moet je ook niet blindstaren op het aantal bellen. Ikzelf had eerst een 'flipper' en die had ik afgesteld op 60 bellen per minuut. Ik kocht een tijdje later een mooi glazen diffuser en helaas zat daar geen bellenteller ingebouwd. Heb er toen een special glazen bellenteller tussen gezet en ik zag tot mijn verbazing dat ie plots veel méér bellen per minuut gaf...
En dit terwijl de CO2 afstelling niet was veranderd. Het bleek dus dat de diameter van de glazen bellenteller anders was dan die van de flipper.

Dus het aantal bellen per minuut is relatief. Begin gewoon en kijk als de belichting aangaat welke kleur je dropchecker heeft.
De meest informatieve website over Aquascaping: www.tspt.nl

Gebruikersavatar

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: co2 systeem voor nano?

Bericht door karinD »

Sorry, ik had je eerdere vraag over het hoofd gezien.
Zo met een paar bellen beginnen en dan om de paar dagen opschroeven tot je goed zit, dat heb ik ook gedaan. Dat werkt prima.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: co2 systeem voor nano?

Bericht door tobyderks »

15 bellen? Is dat niet wat veel, ik hem maar een klein bakkie hè.
haha is niet erg hoor karin.
Bedankt allebei!!
En over de plaatsing? Of maakt dat eigenlijk niet uit?

Gebruikersavatar

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: co2 systeem voor nano?

Bericht door karinD »

Ik ben begonnen met een stuk of 5, 6. Nu zit ik op iets van 30 ofzo, weet het niet meer precies. Maar dat is natuurlijk voor iedere bak verschillend. Ik zou niet met al te veel beginnen en ook niet te snel omhoog gaan, zodat je waardes niet te snel veranderen. Dat maakt voor je planten neit heel veel uit, maar je dieren moeten er ook tegen kunnen. Dus zou ik gewoon beginnen met een stuk of 5 bellen, niet veel meer. Dan rustig dagelijks of om de dag opschroeven tot je de juiste waarde hebt.

De juiste plaatsing? Ik heb de ladder zelf achterin de hoek naast een snelgroeier, zodat hij niet heel erg in het zicht zit. De meter zit in de andere hoek naast de filter.
Hier had ik eht net geplaatst. Links de ladder en rechts de meter.
Afbeelding

Oja, houd er wel rekening mee, dat het een week of 2 kan duren voor je ladder goed doorloopt. Hoe dat precies komt weet ik niet, maar de eerste paar weken lopen de bellen nog niet goed door. Die blijven ergens onderin steken en schieten dan ineens met een hele hoop tegelijk omhoog. Komt vanzelf goed ;)
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: co2 systeem voor nano?

Bericht door stylz »

Ik zou beginnen met 10 bellen per min per 100 liter water, als je te traag omhoog gaat loop je kans dat algen hun kans grijpen.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Plaats reactie

Terug naar “CO2 techniek en toediening”