CO2 pH controller

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Stefan Noord-Holland
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 1958
Lid geworden op: 20 nov 2008 22:48
Locatie: Delft

CO2 pH controller

Bericht door Stefan »

Ik doe al jaren niks met het toevoegen van extra CO2 hoewel ik wel al zo 7 jaar een fles met alles erop en eraan heb liggen (Zat bij mijn vorige 160cm bak toen ik die overkocht). Ik merkte altijd dat mijn plantengroei een klein beetje achterbleef. Ze doen het wel, maar het kan beter. Ik ben altijd wat huiverig geweest wat betreft het toevoegen van teveel CO2, en ik wil het geautomatiseerd hebben omdat ik van mezelf weet dat ik anders een groot deel van de tijd vergeet de CO2 kraan dicht te draaien. :? (Ik heb zelfs mijn plantenvoeding geautomatiseerd)

Nu ik van de zomer mijn bak ga verbouwen qua achterwand en dergelijke wil ik eindelijk toch CO2 gaan toevoegen.
Dit wil ik doen in een zelfbouw inline reactor en m.b.v. een eheim CO2 pH controller. Daar heb ik al het een en ander over opgezocht dus dat geloof ik wel.

Nu heb ik toch nog 2 vragen:
1: Zou dit geheel kunnen werken met bio-CO2 ipv een CO2 fles? Zou de druk daar hoog genoeg voor zijn?
2: Hoe zit het met een pH controller 's nachts? De pH controller die ik op het oog heb komt met een magneetventiel, ik zat te denken aan nog een magneetventiel op een timer te zetten om er zeker van de zijn dat er 's nachts geen CO2 wordt gebruikt, maar dat zou betekenen dat er achter dat magneetventiel druk wordt opgebouwd die vrijkomt zodra deze open gaat. Dat zou in ene een hele guts aan CO2 betekenen. Wat zijn jullie ideeën/ervaringen hiermee?
No worries mate, she'll be right!

160x50x60 | 60x30x40 | Zelfbouw achterwand en boom

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: CO2 pH controller

Bericht door Tim »

Hey Stefan!

Ik heb zelf geen ervaring met ph controllers.