Bio CO2 en plantenvoeding?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Bio CO2 en plantenvoeding?

Bericht door tobyderks »

Tim schreef:
tobyderks schreef:Zijn deze tabletjes goed?:
https://www.petsplace.nl/vis/verzorging ... b~M-662608

En hoe lang werken deze dingen? Hoe moet ik ze bij de plant er in foen? Onder het grind bij de wortels of eronder of nog anders?
Gewoon in het grond duwen met een laagje grind er over heen afdekken volgens mij hebben die tabletten zon werking rond de 30 cm in diameter rond om de tablet meestal na een maand of 2 maanden mlet je ze weer bij plaatsen ze lossen langzaam op.
Oke dankje! Maar die tabletjes werken in principe gewoon prima? Ik fiets namelijk morgen op weg naar huis langs die winkel op. Ik kan ook naar een speciaalzaak gaan, maar ik weet nog niet wanneer ik daar tijd voor heb.

Gebruikersavatar

Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Bio CO2 en plantenvoeding?

Bericht door Tim »

Deze zijn net zo goed hoor! Zal weinig verschil inzitten.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Bio CO2 en plantenvoeding?

Bericht door Linda »

Je moet even op de verpakking kijken hoelang ze werken. Sommige gaan wel een half jaar mee.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Bio CO2 en plantenvoeding?

Bericht door tobyderks »

Oke die tabletjes die ik eerder stuurde hadden ze niet, dus heb ik deze genomen:
Afbeelding
Afbeelding

nu zit ik wel even met de vraag hoe veel ik er in moet doen? Er staat 3 sticks per 20 l maar ik heb ze maar voor 2 planten nodig. Moet ik er gewoon 1 bij elke plant doen? Dus 2?
En kan ik ze dan echt een half jaar laten zitten of moet ik dan vaker er een nieuwe bijdoen?

Gebruikersavatar

Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Bio CO2 en plantenvoeding?

Bericht door Tim »

tobyderks schreef:Oke die tabletjes die ik eerder stuurde hadden ze niet, dus heb ik deze genomen:
Afbeelding
Afbeelding

nu zit ik wel even met de vraag hoe veel ik er in moet doen? Er staat 3 sticks per 20 l maar ik heb ze maar voor 2 planten nodig. Moet ik er gewoon 1 bij elke plant doen? Dus 2?
En kan ik ze dan echt een half jaar laten zitten of moet ik dan vaker er een nieuwe bijdoen?
Staat er niks op de verpakking over hoelang je ze er in blijven? Anders even internetten. Ik akn de plaatjes niet dien maar dat ligt aan mijn internet. Je kunt deze sticks bij al je moeras planten plaatsen als dat er 2 zijn kan kan je er 1 bij elke in doen of als ze dicht tegen elkaar staan 1 er tussen in.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Bio CO2 en plantenvoeding?

Bericht door tobyderks »

Op de verpakking staat 6 maanden, maar als ik me niet hou aan 3 sticks per 20 liter, gaan ze dan nog steeds even lang mee (het zijn 18 sticks: Tetra Active Ground)

Gebruikersavatar

Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Bio CO2 en plantenvoeding?

Bericht door Tim »

tobyderks schreef:Op de verpakking staat 6 maanden, maar als ik me niet hou aan 3 sticks per 20 liter, gaan ze dan nog steeds even lang mee (het zijn 18 sticks: Tetra Active Ground)
Denk het wel jaa. Anders in de gaten houden warneer ze weg zijn plaats je ze weer bij
'The eye is useless, if the mind is blind'

Plaats reactie

Terug naar “CO2 techniek en toediening”