Bio CO2 en plantenvoeding?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Bio CO2: Wasfles en Diffusor?

Bericht door tobyderks »

Heb mijn ouders weten te overtuigen 8) morgen ga ik alles bestellen, ben benieuwd naar het (uiteindelijke) resultaat!!!
Nogmaals iedereen bedankt!
(Hoe sluit je een topic?)

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Bio CO2: Wasfles en Diffusor?

Bericht door Tim »

wat fijn dat je jou ouders heb weten te overtuigem :duim:

daar zijn we voor toby!
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Bio CO2: Wasfles en Diffusor?

Bericht door Linda »

Wij sluiten topics als dat nodig is ;)
Maar je kunt evt verdere vragen over de plantenvoeding hier ook stellen.
Haha, misschien moet je ook even je topic titel aanpassen, want het gaat meer over plantenvoeding dan over wasflessen en difussors :P

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Bio CO2: Wasfles en Diffusor?

Bericht door tobyderks »

:mrgreen:

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Bio CO2: Wasfles en Diffusor?

Bericht door Linda »

tobyderks schreef::mrgreen:
:tums:

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Bio CO2 en plantenvoeding?

Bericht door tobyderks »

Hoi,
Ik ben nu 3 weken bezig met deze plantenvoeding. Ik dacht, laat ik maar eens een update geven voor diegene die dat interesant vinden!!:
De hygrophila difformis was eerst bruinig en had maar enkele blaadjes. Inmiddels is er iedere 2 dagen, minstens 1 stengel bij gekomen en die waren knalgroen. Heb de bruine blaadjes verwijderd en hij begint er al erg mooi uit te zien.
De sagittaria subulata zagen er niet uit. Ik wilde er een matje mee maken, maar ze wilde niet groeien en zagen er vies uit. Nu zijn ze al erg groen. Alleen hier en daar nog een vies blaadje. Ze beginnen ook al nieuwe plantjes te maken.
De Echinodorus magdalensis was eigenlijk al goed, maar ziet er nu nog beter uit.
De vallisneria asiatica was aan het sterven. Hij had wat moeite om op weer op gang te komen maar voor dat ze stierven hebben ze nog 4 uitlopers kunnen maken. De moederplanten zijn gestorven maar ik heb nog 4 dochterplanten en die zijn momenteel aan het groeien.

Maar de echinodorus martii... tja die lijkt alleen maar achteruit te gaan. Ik weet dat het wel even kan duren voordat je verbetering ziet, maar deze plant is echt 0,0 procent verbeterd. Daar baal ik van. Weet iemamd misschien een oplossing of moet ik gewoon wachten. Van deze plant heb ik er twee, zou het helpen als ik er één weggooi?

Over het algemeen ben ik zeer tevreden!!! Bedankt!!

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Bio CO2 en plantenvoeding?

Bericht door Linda »

Tuurlijk vinden wij het leuk om te weten hoe het allemaal is verlopen! :D

Fijn dat al je planten bezig zijn om er bovenop te komen.
Ik durf niet te zeggen wat je met de martii moet doen...Als de ene het wel doet en de andere niet sja...Je kunt het afwachten :kwnie:

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Bio CO2 en plantenvoeding?

Bericht door tobyderks »

Linda schreef:Tuurlijk vinden wij het leuk om te weten hoe het allemaal is verlopen! :D

Fijn dat al je planten bezig zijn om er bovenop te komen.
Ik durf niet te zeggen wat je met de martii moet doen...Als de ene het wel doet en de andere niet sja...Je kunt het afwachten :kwnie:
Ja ik denk idd dat ik moet afwachten. Ik ga ze denk ik maar goed in de gaten houden en als ik merk dat de een het wel doet en de andere niet, dan haal ik er één uit (meer voedingsstoffen voor de ander).
Zou het helpen als ik iets meer voeding er bij doe? Ik heb alles gehalveerd dus doe er nu 20ml bij in plaats van 40, maar zou ik nu in het begin bijvoorbeeld 30 toevoegen en als alles dan op gang is dan ga ik (langzaam niet in een keer) weer naar 20? (Ik neem als voorbeeld makro maar natuurlijk dan ook met micro) Of moet ik dit juist niet doen?

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Bio CO2 en plantenvoeding?

Bericht door Linda »

De Martii haalt zijn voedingsstoffen uit de bodem. Heb je er iets van een kleibol/plantentablet bij?
Als de rest van je planten het goed doet met de hoeveelheid voeding die je nu geeft, zou ik het zo laten. Mocht je tekorten gaan zien dan kun je meer gaan toevoegen.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Bio CO2 en plantenvoeding?

Bericht door tobyderks »

U hm nee dat heb ik er niet bij zitten. Maar vanochtend zag ik dat ze beide een nieuw blaadje aan het maken zijn, dus ik kijk het nog even aan.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Bio CO2 en plantenvoeding?

Bericht door Linda »

Ik zou er dan iig een kleibol oid bijdoen. Kost geen drol en je hebt er echt plezier van! ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Bio CO2 en plantenvoeding?

Bericht door tobyderks »

Linda schreef:Ik zou er dan iig een kleibol oid bijdoen. Kost geen drol en je hebt er echt plezier van! ;)
Oke dan zal ik dat ook eens proberen. Is dat eenmalig of moet je steeds een nieuw bolletje er bij doen? En waar koop je zoiets?

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Bio CO2 en plantenvoeding?

Bericht door Tim »

tobyderks schreef:
Linda schreef:Ik zou er dan iig een kleibol oid bijdoen. Kost geen drol en je hebt er echt plezier van! ;)
Oke dan zal ik dat ook eens proberen. Is dat eenmalig of moet je steeds een nieuw bolletje er bij doen? En waar koop je zoiets?
Bij elke aquarium zaak. je hebt verschillende soorten ik heb de root sticks van easylife. Maar het maak niet echt uit welke soort je haald.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Bio CO2 en plantenvoeding?

Bericht door tobyderks »

Zijn deze tabletjes goed?:
https://www.petsplace.nl/vis/verzorging ... b~M-662608

En hoe lang werken deze dingen? Hoe moet ik ze bij de plant er in foen? Onder het grind bij de wortels of eronder of nog anders?

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Bio CO2 en plantenvoeding?

Bericht door Tim »

tobyderks schreef:Zijn deze tabletjes goed?:
https://www.petsplace.nl/vis/verzorging ... b~M-662608

En hoe lang werken deze dingen? Hoe moet ik ze bij de plant er in foen? Onder het grind bij de wortels of eronder of nog anders?
Gewoon in het grond duwen met een laagje grind er over heen afdekken volgens mij hebben die tabletten zon werking rond de 30 cm in diameter rond om de tablet meestal na een maand of 2 maanden mlet je ze weer bij plaatsen ze lossen langzaam op.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Plaats reactie

Terug naar “CO2 techniek en toediening”