atomiser

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Geert
1000+
1000+
Berichten: 1317
Lid geworden op: 14 apr 2013 18:10
Locatie: Delfzijl

atomiser

Bericht door Geert »

Sind ik ben begonnen met EI methode heb ik nu een lege bak met wat stronkjes wat op planten moeten lijken.

Ik ben begonnen met deze methode omdat ik een beetje last van draadalg kreeg.

Wat ik gedaan heb:
Heb het licht van 12 naar 8 uur gezet.
Heb een nieuwe drukregelaar gekocht.
En meer en meer KH2po4 toegevoegd en KNO3.
Ik zit nu wekelijks op 4.0 g KH2PO4 op 500.0 mL en met een doseringen
van 125.0 mL op een 170.0 L aquarium voeg ik dus 4ppm toe.
en 82.0 g KNO3 op 500.0 mL , met een doseringen
> van 75.0 mL aan jouw 170.0 L aquarium voegt toe 44.37ppm
En de dag daarna voeg ik 30 ml profito toe en dan dagelijks 10 ml.


Maar ik krijg mijn co2 niet stabiel en heb een nieuwe atomiser gekocht en die houd er ook naar 2 week mee op.
Ik heb de druk nu op 3 bar staan en mijn bellenteller geeft niks aan. Als ik mijn naaldventiel iets verder open draai dan zie ik weer belletjes voor een kwartier en enz enz. Dit snap ik niet want er staat 3 bar in het hele systeem dus als ik het naaldventiel open draai komt er niet meer druk op mijn atomiser te staan, maar hij perst het er toch doorheen een kwartier lang. Ik weet dat er een drukval is na een appendage in de leiding, maar als er geen co2 weg komt word deze druk voor en na een naaldventiel gelijk

Ik ben echt ten einde raad. ik had best wel een mooi aquarium, maar is nu een woestijn geworden.
Als iemand nog iets weet??

Gebruikersavatar

timothymeertens
800-1000
800-1000
Berichten: 827
Lid geworden op: 24 okt 2013 14:24
Locatie: zichen-zussen-bolder

Re: atomiser

Bericht door timothymeertens »

hmm...bellenteller verwijderen en terugslagventiel verwijderen en dan zou hij op 2 bar moeten werken.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Geert
1000+
1000+
Berichten: 1317
Lid geworden op: 14 apr 2013 18:10
Locatie: Delfzijl

Re: atomiser

Bericht door Geert »

terugslagventiel had ik al verwijderd. ik ga het proberen. maar denk niet dat het gaat werken ieder geval bedankt voor de tip.

Gebruikersavatar

timothymeertens
800-1000
800-1000
Berichten: 827
Lid geworden op: 24 okt 2013 14:24
Locatie: zichen-zussen-bolder

Re: atomiser

Bericht door timothymeertens »

ben je er dan zeker van dat je geen lek hebt.want 3 bar en dan een kwartier bellen en dan niks dat begrijp ik niet.
uw ventiel blijft toch open he.heb hier ook al de 4de op 3 maanden tijd.werd een beetje warm (heet)en dan zat hij vast of trilde helemaal maar dat heb jij niet?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Geert
1000+
1000+
Berichten: 1317
Lid geworden op: 14 apr 2013 18:10
Locatie: Delfzijl

Re: atomiser

Bericht door Geert »

Ik begrijp het ook niet meer.
Nee ik kan geen lek vinden heb alles afgezeept.Ik ga wel even kijken of die warm word en of trilt. nogmaals dank

Gebruikersavatar

timothymeertens
800-1000
800-1000
Berichten: 827
Lid geworden op: 24 okt 2013 14:24
Locatie: zichen-zussen-bolder

Re: atomiser

Bericht door timothymeertens »

het simpelste is alles loskoppelen en dan terug aansluiten stuk voor stuk.beginnen met het regelventiel en kijk als die goed werkt en dan uw magneetventiel en dan de rest.welk regelventiel hebt je.kan goed zijn dat hij de druk niet naar 3 bar brengt maar veel hoger dan kan uw regelventiel(fijnafstelling )kapot zijn.ik vrees dat dit laatste aan de hand is.

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: atomiser

Bericht door stylz »

Probeer even alles bij elkaar te rijmen, hoeveel gram fosfaat voeg je nu per week toe als droog poeder ?

Op zich zal het ontbreken van CO2 niet je bak om zeep helpen hooguit krijg je algen omdat je geen CO2 hebt.
Je hebt neem ik aan echte CO2 slang niet een ander soort slang want dat werkt niet en dan verlies je al je CO2 voor het in de automizer komt zeker bij die drukken.
Als je de slang direct in het water stopt vanaf je fijn regeling komen er dan bubbels ?
Neem even aan de je fijn regeling direct aan de reduceer zit.
Geen bubbels zoek je terug in fijnregeling en reduceer, wel bubbels zet de magneet klep er tussen test weer in het water, bubbels dan is je magneetklep dus ook goed, zo niet dan zit het in die klep probeer het zelfde met terugslagventiel.
Zo zet je er telkens iets bij terugslag klep bellenteller,automizer enz.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

timothymeertens
800-1000
800-1000
Berichten: 827
Lid geworden op: 24 okt 2013 14:24
Locatie: zichen-zussen-bolder

Re: atomiser

Bericht door timothymeertens »

en is het probleem opgelost/gevonden.

Plaats reactie

Terug naar “CO2 techniek en toediening”