JBL Bio 160

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Pluisje Overijssel
0-200
0-200
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 apr 2020 19:46

JBL Bio 160

Bericht door Pluisje »

Goedenavond,

Na een goeie ervaring te hebben met de JBL Bio80 voor mijn kleine aquarium ben ik begonnen met het opstarten van een bio160 voor mijn grotere aquarium.
Alleen nu probeer ik al 3 weken van alles maar ik krijg maar geen bellen uit de bijgeleverde JBL Taifun. Ik heb de originele ingrediënten geprobeerd en al meerdere recepten van internet maar ik krijg het maar niet lopende. Wat ik nog meer geprobeerd heb is de keerklep verwijderen en de slang inkorten.
Ik heb ook al in de slang geblazen, hierbij viel me op dat ik behoorlijk moest blazen om bellen te zien terwijl ik dat bij de bio80 niet heb.
Ik denk dat de CO2 gassen teveel tegendruk krijgen om een of andere reden waardoor er niks gebeurd in de Taifun.
Als ik de fles open ruik ik wel de typische alcohollucht en ik zie ook heel duidelijk dat er vergisting plaats vind.
Nu was mijn vraag of jullie tips hebben die ik nog kan doen om het te laten draaien?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: JBL Bio 160

Bericht door amber98 »

Helaas geen ervaring ermee. Misschien de verkoper eens vragen om raad?

Gebruikersavatar

Neil
200-400
200-400
Berichten: 345
Lid geworden op: 10 dec 2017 14:16
Locatie: Zeeland

Re: JBL Bio 160

Bericht door Neil »

Hier heb geen ervaring mee.
Maar je hebt het natuurlijk al geprobeerd. Je kan gedeeltes van het apparaat proberen of er ergens een restrictie zit.
M.a.w. Is je slang door?
Kan het gas uit de container?
Is je filtertje bovenin de container ok?
Jezelf vragen stellen en antwoorden zoeken.
Ik hoop dat je eruit komt.

Plaats reactie

Terug naar “CO2 techniek en toediening”