Baby molly verdwenen

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Elsbeth
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2023 19:03

Baby molly verdwenen

Bericht door Elsbeth »

Ik heb in mijn aquarium 3 mollys (2 vrouw 1 man), 5 guppen (4 vrouw 1 man), 2 dwergklauwkikkers en een algeneter. Gister heb ik er 4 baby guppen bij gezet die geboren zijn op 3 april en 2 mollys die geboren zijn op 12 april. Ze hadden 2 dagen daarvoor in een ander aquarium gezeten (veel kleiner) met de rest voor nood. Aangezien dat prima ging heb ik ze er bij gezet in de grote bak. Nu zijn de 2 mollys weg.... ze waren zeker 2 cm groot. De guppies zwemmen nog wel rond en die zijn aanzienlijk kleiner. Hoe dan? Waar dan? Toch opgegeten of kunnen ze onder de kleine steentjes gekropen zijn?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Baby molly verdwenen

Bericht door amber98 »

Heb je veel planten? Dan zitten ze daar misschien tussen verstopt. En anders, wat in de bek past, gaat erin, dus wellicht zijn de guppen gewoon sneller/slimmer geweest dan de mollies? Ook dwergklauwkikkers kunnen ze op eten, alleen zijn ze praktisch blind en jagen dus niet, maar als de mollies in de buurt van de bek hebben gezwommen, kan het best zijn dat zij hebben genoten van een hapje.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Elsbeth
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2023 19:03

Re: Baby molly verdwenen

Bericht door Elsbeth »

Stelletje piranha's zijn t :?
Ja heb aardig wat plantjes, maar daar zitten ze absoluut niet tussen. Heb alles al uitgekamd
Afbeelding

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Baby molly verdwenen

Bericht door amber98 »

Dan zal iets ze gepakt hebben en ik denk dan de dwergklauwkikkers. De guppen jongen zijn dat gewoon slim genoeg geweest om niet bij ze in de buurt te hangen.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Elsbeth
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2023 19:03

Re: Baby molly verdwenen

Bericht door Elsbeth »

Zo jammer. De volgende keer toch maar langer appart houden dan.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Elsbeth
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2023 19:03

Re: Baby molly verdwenen

Bericht door Elsbeth »

Vandaag zijn er weer 35 mollys geboren. Ze zitten appart in een eigen aquarium. Hoe lang kan ik ze daar het beste laten om te voorkomen dat ze weer verorberd worden?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Baby molly verdwenen

Bericht door amber98 »

Totdat ze een heel stuk groter zijn dan de bek van de volwassen dieren en dus de dwergklauwkikkers. Afhankelijk van water wissels, hoeveelheid voer en voerkwaliteit groeien ze sneller of langzamer. Een tijd is dus helaas niet te zeggen.

Plaats reactie

Terug naar “Levendbarenden”