Black Molly man

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
PaiNapple
0-200
0-200
Berichten: 36
Lid geworden op: 01 nov 2021 17:48
Locatie: Brabant

Black Molly man

Bericht door PaiNapple »

Hallo allemaal,
Ik heb ong 1,5 maand geleden een harem black molly’s gekocht. Tenminste, dat dacht ik. Ik dacht al een tijdje terug dat een van de “vrouwen” eigenlijk een man was, maar ik ging ervan uit dat de verkoper het beter wist dan ik (ben maar een beginner). Dit blijkt dus niet zo en ik weet 100% zeker dat het 2 mannen zijn met maar 1 vrouw. Het gaat opzich niet heel slecht: ik heb een paar dagen terug voor het eerst baby’s gehad en de mannen laten het vrouwtje soms wel alleen, maar ik snap natuurlijk zelf wel dat dit niet de bedoeling is en dat ik 2 vrouwen op 1 man moet hebben. Zou ik een van de mannen kunnen omruilen bij de dierenwinkel? Het lijkt me namelijk dat ik dit wel moet herstellen, wil het zo goed mogelijk doen voor de visjes zelf.

Gebruikersavatar

Muppet1987
1000+
1000+
Berichten: 2012
Lid geworden op: 04 nov 2017 20:17

Re: Black Molly man

Bericht door Muppet1987 »

Zou ik wel doen hoor! Ze hebben je niet goed voorgelicht. Wordt voor het vrouwtje wel érg gezellig, twee mannen….

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
PaiNapple
0-200
0-200
Berichten: 36
Lid geworden op: 01 nov 2021 17:48
Locatie: Brabant

Re: Black Molly man

Bericht door PaiNapple »

Ja daar was ik al bang voor. De verkoper wist wel dat de black Molly een haremvis was maar heeft de verkeerde uit de bak geschept. Is het mogelijk om zo’n vis om te ruilen of zou ik dan de oude moeten verkopen?

Gebruikersavatar

Friesian Noord-Brabant
0-200
0-200
Berichten: 101
Lid geworden op: 17 feb 2020 08:04
Locatie: 2e boom 4e tak rechts

Re: Black Molly man

Bericht door Friesian »

Misschien is het goed om eerst even een totaalplaatje te hebben van je bak. Dus liters, afmetingen, merk en type bijvoorbeeld. Meer vissen behalve de Black molly?

*edit*
Inmiddels gevonden.
https://aquafora.nl/viewtopic.php?f=22&t=43734
Aquarium 57, min bodembedekking dan heb je al gauw wat minder liter water zwemruimte.

Even gegoogled op koperzalm.
https://aquainfo.nl/artikel/hasemania-nana-koperzalm/
En op Black molly
https://aquainfo.nl/artikel/poecilia-sp ... ack-molly/

Hier lees ik over een afmeting van de bak. Ik vrees dat je in een andere richting zult moeten/mogen denken.
Het leven is een feest, maar je moet zelf de slingers ophangen. || Bjorn Nabuurs

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
PaiNapple
0-200
0-200
Berichten: 36
Lid geworden op: 01 nov 2021 17:48
Locatie: Brabant

Re: Black Molly man

Bericht door PaiNapple »

Je hebt gelijk Friesian,
Ik had zelf ook al gelezen dat vooral de koperzalm te weinig ruimte had. Ik ken niemand met een aquarium dat groot genoeg is en ik wil ze niet op marktplaats verkopen, ik zal ze ook niet meer bij vullen maar proberen er zoveel mogelijk van te maken voor ze. Ik wil het zo goed mogelijk doen voor mijn vissen maar ik zie nu geen opties om ze snel te helpen, zo heb ik wel meer foutjes gemaakt in het begin. Maar in elk geval bedankt voor de moeite, ik zal mezelf beter inlezen voortaan voordat ik iets doe voor het aquarium!

Gebruikersavatar

Friesian Noord-Brabant
0-200
0-200
Berichten: 101
Lid geworden op: 17 feb 2020 08:04
Locatie: 2e boom 4e tak rechts

Re: Black Molly man

Bericht door Friesian »

[......]
zo heb ik wel meer foutjes gemaakt in het begin.[.....]

Welkom tot de club van foutjesmakers waar ik ook contributie voor betaald heb. :coffee:
Het leven is een feest, maar je moet zelf de slingers ophangen. || Bjorn Nabuurs

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
PaiNapple
0-200
0-200
Berichten: 36
Lid geworden op: 01 nov 2021 17:48
Locatie: Brabant

Re: Black Molly man

Bericht door PaiNapple »

Uhm.... contributie??? Ik dacht dat ik een gratis account had gemaakt :shock:

Gebruikersavatar

Muppet1987
1000+
1000+
Berichten: 2012
Lid geworden op: 04 nov 2017 20:17

Re: Black Molly man

Bericht door Muppet1987 »

😂 dat was een grapje van Friesian….😉 zo van: welkom in de club waar iedereen fouten heeft gemaakt in het begin. En dat ‘contributie betalen’ wil zeggen: ik doe mee met diezelfde club. Heb ook fouten gemaakt….niks aan het handje!

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
PaiNapple
0-200
0-200
Berichten: 36
Lid geworden op: 01 nov 2021 17:48
Locatie: Brabant

Re: Black Molly man

Bericht door PaiNapple »

Oh gelukkig, ik schrok al :lol::lol:
Ik heb idd ook je topic gelezen Muppet, je bak ziet er goed uit!

Gebruikersavatar

Muppet1987
1000+
1000+
Berichten: 2012
Lid geworden op: 04 nov 2017 20:17

Re: Black Molly man

Bericht door Muppet1987 »

Thanks! Met veel vallen en opstaan, supertips op dit forum en heel veel geduld. En dan nog gaat het soms fout…

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
PaiNapple
0-200
0-200
Berichten: 36
Lid geworden op: 01 nov 2021 17:48
Locatie: Brabant

Re: Black Molly man

Bericht door PaiNapple »

Update:
De man is teruggebracht naar de winkel en ik heb er nu een vrouwtje voor terug. Bedankt voor jullie advies!

Gebruikersavatar

Friesian Noord-Brabant
0-200
0-200
Berichten: 101
Lid geworden op: 17 feb 2020 08:04
Locatie: 2e boom 4e tak rechts

Re: Black Molly man

Bericht door Friesian »

Goed bezig @PaiNappie! Ik heb het meegemaakt met een clownbotia. Zou zich volgens een LFS aanpassen aan de bak... Dussssss,

vroeg ik later aan de LFS.. Ik ga met een bootje de zee op .....vang een walvis en die past zich aan aan de bak?
:D

Owhja..ik ben soms een bietjuh ondeugend...gestoord op een prettige manier....🤪
Het leven is een feest, maar je moet zelf de slingers ophangen. || Bjorn Nabuurs

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
PaiNapple
0-200
0-200
Berichten: 36
Lid geworden op: 01 nov 2021 17:48
Locatie: Brabant

Re: Black Molly man

Bericht door PaiNapple »

😂😂😂

Gebruikersavatar

emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Re: Black Molly man

Bericht door emeraldking »

Friesian schreef: 21 jan 2022 09:33 Goed bezig @PaiNappie! Ik heb het meegemaakt met een clownbotia. Zou zich volgens een LFS aanpassen aan de bak... Dussssss,
Tja, de opmerking dat veel gemaakt wordt van "vissen passen hun formaat aan de bak aan", is wel teveel gezegd hoor... Ik kan er genoeg opnoemen die gewoon stug doorgroeien ongeacht een kleinere ruimte.
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Plaats reactie

Terug naar “Levendbarenden”