Blackwater biotoop

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ellenoord
0-200
0-200
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jun 2013 11:31
Locatie: oosterwolde friesland

Blackwater biotoop

Bericht door ellenoord »

Binnenkort verhuist mijn aquarium naar de kamer. Ik wil dan ook graag nu een echt biotoop, ik heb een half biotoop. Ik wil graag een blackwater biotoop maken. Alleen nu komen er een paar vragen in mij op.

Mijn aquarium:

Ik heb een aquarium van 80x40x30. Mijn vissenbestand is 7 neon tetra's en 3 ballon molly's.


Welke vissen horen er in thuis?
Hoe krijg ik het zwarte water?
Wat voor achtergrond kan ik het beste maken?
Moet ik planten gebruiken?
Kan hier koppel maanvissen bij?


Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze vragen. Alvast bedankt!
Mijn 60 cm bakkie is heilig.

Gebruikersavatar

Goerami
0-200
0-200
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 okt 2013 18:47
Locatie: zeeland

Re: Blackwater biotoop

Bericht door Goerami »

-filter over turf is hier noodzakelijk voor de kleur en pH
-maanvissen passen hier niet in
-je kan er zuidamerikaanse planten in doen zoals zwaardplanten!
-vissen uit zuidamerika vooral dus vooral tetra's en zoek maar op internet. zijn er genoeg
-pH dus rond de 6 houden
-balloonmolly's hier heb ik mn vraagtekens bij. ze komen wel van deze kanten(de natuurlijke vorm) en verdragen het ook. maar blijft kweekvormen die waarschijnlijk meer gewend is aan pH waarden zoals 7. weet het niet zeker. maar het zijn ook sterke vissen dus het kan denk ik wel

leuk btw. foto's als het zover is :D . zat er ook voor te kijken dus weet al wel iets erover. en bladeren zijn wel mooi. +veel kienhout
Cichliden

Gebruikersavatar

Rickpad
1000+
1000+
Berichten: 1404
Lid geworden op: 06 dec 2011 12:06

Re: Blackwater biotoop

Bericht door Rickpad »

Balloon mollies komen uit centraal amerika en horen eigenlijk niet in een black water biotope thuis.

Maanvissen raad ik af in dit formaat bak. Black water bevat voornamelijk donker water. Dit water is te krijgen door gebruik te maken van turf of elzenproppen. Daarnaast is blackwater kenmerkend doordat er veel hout is en juist weinig planten.

Er zijn heeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeel vissoorten die zich hierin thuis voelen. Denk bijvoorbeeld om te beginnen aan neontetra's en kardinalen. Je kan in onze Database veel soorten vinden. Je kan de filter zo instellen dat je alleen de zuid amerikaanse vissen te voorschijn krijgt.

Voor de vissen zullen de waterwaarden waarschijnlijk niet extreem veel uitmaken doordat ze al jaren worden gekweekt hierzo en ze vaak gewoon aan kraanwater gewend zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Biotopen”