M.Amerika biotoop

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
pinkeltje
0-200
0-200
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 okt 2016 18:48
Locatie: Deventer

M.Amerika biotoop

Bericht door pinkeltje »

Zaterdag haal ik een Lido 120 op.
Deze wordt een midden Amerika biotoop met poecillia’s .
Inrichting veel hout en maaskeien.
Bodem donker fijn grind
Als beplanting beetje valisneria,s
Cabomba ( als ik deze kan vinden via aquarianen ) paar drijfplantjes om het licht wat te breken.

Mijn vra(a)g(en)
Door de geringe beplanting weet ik niet hoeveel plantenvoeding ik moet gebruiken . Bemest ik dan niet teveel als ik de voorgeschreven doorsering aanhou?

Ik zocht naar garnalen als vuilnismannen, maar de meeste zijn Azië. Iemand een idee welke er wel bij passen.

En het aantal lumen voor deze biotoop us meende ik 0.25 wat per liter. Welke lampen kan ik het beste gebruiken .

Ik zit ook te denken aan een paar bladeren op de bodem . Welk blad kan hiervoor geschikt zijn.

Hoop vragen maar ik wil dit graag weten.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: M.Amerika biotoop

Bericht door Linda »

Ik ben zelf ontzettend fan van de Philips lampen. Ik heb in mijn bak de tld840. Als je wat roder licht wilt kun je kijken voor de 830. Ik durf je niet te vertellen hoeveel Lumen dat is maar dat kan ik, of jijzelf, even opzoeken.

Ik ben geen garnalen expert... Maar zijn slakken niet een optie?

Ik heb zelf voornamelijk moerasplanten die hun voeding niet uit het water maar uit de bodem halen met uitzondering van de anubiassen en een paar javavarens. Om die reden geef ik zelf minder plantenvoeding dan anders. Ik voeg één dag in de week Makro en één dag in de week micro elementen toe ipv om de dag.

Want ik heb ervaren dat je echt wel algen krijgt wanneer je er meer plantenvoeding in gooit dan nodig is.. Ook al zeggen mensen van niet 😜
Maar dat is een balans die je zelf moet zien te vinden..

(Neus maar eens in mijn meter topic voor foto's van het licht, ik heb net nieuwe geplaatst)

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: M.Amerika biotoop

Bericht door amber98 »

Volgens mij was er alleen een probleem met Philips lampen en juwel, weet het niet heel zeker maar meen dat juwel ervoor zorgt dat je geen Philips kan gebruiken dmv maten. Is wel belangrijk om rekening mee te houden

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: M.Amerika biotoop

Bericht door Linda »

Oja 😩
Wat zijn vergelijkbare lampen dan voor de juwel?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: M.Amerika biotoop

Bericht door amber98 »

Er zouden arcadia lampen in kunnen blijkbaar, maar volgens mij schelen deze niet veel qua prijs met de juwel lampen..

Plaats reactie

Terug naar “Biotopen”