Neon tetra zwanger of ziek?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
PatrickW
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2019 20:44

Neon tetra zwanger of ziek?

Bericht door PatrickW »

Hoi allemaal, ik had een vraagje ik heb een groepje van 10 a 15 tetras. 1 is wat aan de dikkere kant en mijn vraag is of jullie toevallig kunnen zien of deze zwanger is of dat ie misschien ziek is. Heb het nagevraagd maar diegene kon mij geen uitsluitsel geven en zei dat het ook waterbuikzucht kon zijn. Dus ik dacht laat ik dit even aan mijn mede aquarianen vragen! Als ze dus daadwerkelijk eitjes gaat leggen wat kan ik hier dan het beste mee doen aangezien ik er wel wat van over zou willen houden?
Thanks alvast!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar

Andriekus
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 aug 2019 03:10
Locatie: Ermelo

Re: Neon tetra zwanger of ziek?

Bericht door Andriekus »

Je topic staat op een verkeerd deel van het forum.

Maar om je even op weg te helpen, ik denk dat het buikwaterzucht is. Al kan ik het niet zeker zeggen aan de hand van je foto's. Het makkelijkst is om van bovenaf te kijken. Ziet hij er uit als een dennenappel. Dus dat de schubben als puntjes naar buiten steken, dan is het buikwaterzucht. Is weinig tegen te doen geloof ik. Je kunt geluk hebben dat hij herstelt. Een oplossing kan zijn om met regelmaat en deel water te verversen. Het is vaak te wijten aan een slechte waterkwaliteit waarna een bacterie dit veroorzaakt

Plaats reactie

Terug naar “Ziekten en plagen”