water temperatuur stijgt snel

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Marja
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 7889
Lid geworden op: 08 feb 2010 00:13

Re: water temperatuur stijgt snel

Bericht door Marja »

bedankt Marloes,
blij dat ik niet in Engeland woon ;)
groetjes Mar

mijn gras is groen genoeg!

Gebruikersavatar

Gast

Re: water temperatuur stijgt snel

Bericht door Gast »

volgens mij is je thermostaat stuk heb ik ookgehad :vis:

Gebruikersavatar

roelsil
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2010 14:27
Locatie: Tilburg

Re: water temperatuur stijgt snel

Bericht door roelsil »

Het is belangrijk om te weten met welke temperatuur de vissen die je houd in de natuur te maken hebben en probeer deze temperatuur nooit te overschrijden. Dus niet onder de laagste en niet boven de hoogste temperatuur.
Hoe warmer je water word hoe minder zuurstof er dan in zit en bij een te hoge temperatuur krijgen de vissen moeite met ademhalen.
Waarom plaats je geen koeler op je aquarium? Zo'n koeler houd de temperatuur in de bak heel constant.
En de verwarmingsstaaf aansluiten op een temperatuur controller is ook niet verkeerd. Als de termostaat van de staaf blijft plakken (wat best vaak voorkomt) dan zal de controller ervoor zorgen dat de staaf toch uitgaat en het water dus niet te warm word.
Een koeler kost wel wat en verbruikt veel stroom en ik kan me voorstellen dat dat een reden is om daarvan af te zien en naar andere middelen te zoeken om te koelen. Maar een temperatuur controller kost niet veel en verbruikt ook niet veel.

gr.Roel
Aquarium: 1188 liter 2.20 x 0.90 x 0.60
Sump:138 liter
Opvoer:2 x Ocean runner 3500
Stroming:Tunze 6105 13.000 ltr / Tunze 6060 6.000 ltr / Sunsun jvp 201 6.000 ltr / 2x Sunsun jvp 202 12.000 ltr
Afschuimer: ATI Powercone 250
Verlichting: 3 x HQI 250W 14.000K / 4 x T5 80W / 2 x 351 LED's 19.5W
12 led Moonlight / UV-C 9W

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen overig”