Platy´s.. aktieve budgetvisjes!

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Starter72
0-200
0-200
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 aug 2015 20:19
Locatie: Wassenaar

Platy´s.. aktieve budgetvisjes!

Bericht door Starter72 »

Na vele vissen gezien te hebben en een keer een paar platy´s te hebben meegenomen bij de LFS zijn we helemaal om hier. Wat zijn die simpele platy´s toch leuk!

Elke keer als je bij de bak in de buurt staat komen ze massaal naar je toe en het opscheppen van stukje plant is haast onmogelijk omdat ze gewoon domweg je schepnetje inzwemmen. :mrgreen:
Als je je hoofd aan de zijkant van de bak laat zien dat sprinten ze allemaal naar je toe. En dat kan je elke keer opnieuw doen, blijkbaar vinden ze dat erg grappig.

Ze zwemmen wel vaak in de weg als je met een plantje bezig bent :D maar in vergelijk met tetra´s/roodkopzalmpjes die ik in een andere bak heb zitten, zijn de platy´s absoluut geen stresskippen.

En ze zijn er in onwijs veel kleurtjes.. én erg goedkoop.

Wie heeft hier nog meer Platy´s?

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Platy´s.. aktieve budgetvisjes!

Bericht door Erik1974 »

Ik heb ze ook gehad maar bij mij waren het wel stresskippen hoor. Als ik met de hand in de bak moest zijn schoten ze alle kanten uit. En ze hebben altijd honger........

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Starter72
0-200
0-200
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 aug 2015 20:19
Locatie: Wassenaar

Re: Platy´s.. aktieve budgetvisjes!

Bericht door Starter72 »

Honger hebben ze altijd inderdaad.. zelfs met komkommer duiken ze met zn 22en erop af. Om er vervolgens achter te komen dat dat niet past, 22 op 1 stuk komkommer. :mrgreen:

Ze zwemmen door de hele bak, totdat je erlangs loopt of even in de bak kijkt. Dan zijn ze er als de kippen bij en zit alles op 1 kluitje. Toch wel erg leuk die reactie van ze.. :D

Gebruikersavatar

emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Re: Platy´s.. aktieve budgetvisjes!

Bericht door emeraldking »

Ik heb gisteren nog 20 jonge wagtail platy's gekregen van een kennis van mij. Op zich ook een heel gangbare soort. Kwam mijn kennis toevallig gisteren tegen in de stad en hij vertelde mij dat hij eigenlijk net van een dierenspeciaalzaak kwam om er te vragen of ze belangstelling hadden bij platy's. Doch er werd geantwoord dat ze dat niet mochten en dat het officieel via de groothandel moest gebeuren door het hoofdkantoor. Toen hij mij dus tegenkwam vroeg hij of ik ze wilde. Hij bracht ze me gisteravond even langs.

Maar op zich houdt ik mij bezig met de minder gangbare soorten aan levendbarenden. Zo ook wat de platy's betreffen. Ik hou hier de xiphophorus milleri, xiphophorus albino red en de xiphophorus gordoni.
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen met aquariumdieren”