Nieuw co2 systeem

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Nieuw co2 systeem

Bericht door Tim »

Hallo allemaal.

Ik ben opzoek naar een nieuw co2 systeem. Nu kan ik 2e hands eentje kopen met een ph controllr erbij. Maar dan moet ik altijd zelf ergens co2flessen zien teregelen als ze leeg zijn. Ik kan voor oets meer centen een nieuwe set kop3n bij de maanvis zonder ph controller maar met een magneet klep. En als ik die set bij de maanvis koop kan ik altijd gratis de fles laten bijvullen. Wat zouden jullie doen? Ik vindt een nieuwe set met ph controller teduur op dit moment.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Nieuw co2 systeem

Bericht door Linda »

Ik zou persoonlijk gaan voor de nieuwe bij de MV...Mede omdat je dan je flessen kunt omruilen wat je veel geld bespaard op de lange termijn.
Ik heb NUL ervaringen met PH controlers, maar ik lees hier en daar wel eens dat ze onbetrouwbaar kunnen zijn. Zou je even op moeten googlen.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Nieuw co2 systeem

Bericht door Tim »

Linda schreef:Ik zou persoonlijk gaan voor de nieuwe bij de MV...Mede omdat je dan je flessen kunt omruilen wat je veel geld bespaard op de lange termijn.
Ik heb NUL ervaringen met PH controlers, maar ik lees hier en daar wel eens dat ze onbetrouwbaar kunnen zijn. Zou je even op moeten googlen.
Ik zelf zou ook eerder voor de nieuwe set gaan.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

wilwi
0-200
0-200
Berichten: 64
Lid geworden op: 18 dec 2015 15:06

Re: Nieuw co2 systeem

Bericht door wilwi »

Heb een ph controller en deze doet het prima en word de CO2 toevoer prima geregeld.

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Nieuw co2 systeem

Bericht door stylz »

Linda schreef:Ik zou persoonlijk gaan voor de nieuwe bij de MV...Mede omdat je dan je flessen kunt omruilen wat je veel geld bespaard op de lange termijn.
Ik heb NUL ervaringen met PH controlers, maar ik lees hier en daar wel eens dat ze onbetrouwbaar kunnen zijn. Zou je even op moeten googlen.
gebruik jij dan een MV controller ipv een pH controller ?
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Nieuw co2 systeem

Bericht door Linda »

stylz schreef:
Linda schreef:Ik zou persoonlijk gaan voor de nieuwe bij de MV...Mede omdat je dan je flessen kunt omruilen wat je veel geld bespaard op de lange termijn.
Ik heb NUL ervaringen met PH controlers, maar ik lees hier en daar wel eens dat ze onbetrouwbaar kunnen zijn. Zou je even op moeten googlen.
gebruik jij dan een MV controller ipv een pH controller ?
MV=Maanvis....

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Nieuw co2 systeem

Bericht door Tim »

Is een magneetklep voldoende voor een goede hoeveelheid co2. Als ik dan alles volgens de ei methode ga doen kan ik dan met een magneet klep co2 set een algen vrije bak en een goede planten groei krijgen
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Nieuw co2 systeem

Bericht door stylz »

nee een magneet klep is alleen maar om snachts of als je pH te laag wordt de toevoer af te sluiten, het is geen regelaar, dat doe je met de fijn afstemming van je reduceer :)

MV ik zat al te denken ..... :P

beetje verwarrend is het wel een MV controller of een MV controller :? :? :? :? waarbij de ene MV regelt en je de andere daar koopt en die regelt dan pH :idea:

pH controllers zijn niet onbetrouwbaar, maar je moet ze wel regelmatig ijken, ik ijk maar eens in de maand de ervaring leert mij dat hij dan wel eens een tiende afwijkt meer nooit, maar hangt af van merk, electrode, aangroei enz.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen met apparatuur”