Corydora.nl Nieuwegein

Gebruikersavatar

de zwaan
0-200
0-200
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2014 23:01

Re: Corydora.nl Nieuwegein

Bericht door de zwaan »

Vandaag heb ik de door mij bestelde vissen ontvangen van corydora.nl, het ging om rasbory galaxy.
Ik was er niet toen ze kwamen, dus werden de vissen aangenomen door mijn vrouw, en nu blijkt dus dat het grootste deel gewoon kleiner dan 4 millimeter was, net geboren. we hebben ze toch maar in het aquarium gedaan, met wat guppen en algeneters, en ja hoor, alle kleintjes ( 80 % ) werd meteen opgegeten door de guppen, de rest, een kleine 20 stuks zwemmen nog.
dus ik een mailtje sturen naar hun, en krijg ik een mailtje terug, dat ze groter waren dan 1.5 cm ( een keiharde leugen dus ), dus heb ik gevraagd aan deze meneer om morgen maar hier langs te komen en gaan we ze samen opmeten, mochten ze groter zijn dan 1 cm ( terwijl hij aangeeft 1,5 cm ), dan betaal ik benzine en 50 euro extra, en mochten ze dat niet zijn, dan wil ik 60 normale volwassen vissen, daar gaat hij natuurlijk niet mee akkoord, en schrijft nu, dat hij heel goedkoop is ( 2,40 per visje ) en dat ik dus niet veel moet verwachten, want volgens hem kosten ze normaal 5 a 6 euro per stuk.
Dit vind ik wel erg lijken op oplichting, en in mijn mail bij de bestelling, staat duidelijk: 60 stuks in de mix, mannetjes en vrouwtjes, hoe kan hij bij een visje van een paar dagen oud zien wat een mannetje en vrouwtje is.
En nu zwemmen de over gebleven vissen al 12 uur in het aquarium rond, en zijn nog net zo grijs en kleurloos als toen ze bezorgt werden.
Voor mij natuurlijk nooit meer Arjan Bultman van Corydora.nl
Het heeft mij vandaag totaal 155 euro gekost, hopelijk zorgt dit berichtje ervoor dat het u ook niet gebeurt.
Indien gewenst kan ik de mail wisseling met Arjan Bultman naar u doormailen.
m.v.g.
de zwaan. :cry: :evil:

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Bertus
1000+
1000+
Berichten: 4898
Lid geworden op: 29 jan 2012 13:45
Locatie: Lopik

Re: Corydora.nl Nieuwegein

Bericht door Bertus »

Er kan altijd wat gebeuren en Arjan kennende komt hij met een nette oplossing, ik heb altijd goede zaken met hem kunnen doen. Maar het zwart maken en een aanbod doen mailwisselingen door te sturen vind ik wat ver gaan, zeker als het hier in je eerste post is.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!

Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865

Gebruikersavatar

Floor
200-400
200-400
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 okt 2012 19:58
Locatie: Fryslân

Re: Corydora.nl Nieuwegein

Bericht door Floor »

Het is waar dat de visjes vaak wat klein zijn maar, daar staat tegenover dat de prijzen erg intetessant zijn.
Zelf heb in er wel eens vuurgarnaaltjes gehaald en moet zeggen dat ze inderdaad erg klein waren en dus ook heel weinig kleur hadden.
Hiet moet ik wel aan toevoegen dat er geen één is gesneuveld en ze nu inmiddels volwassen zijn.

Ook heb in er eens een schooltje kardinalen besteld maar, toen in ze kwam halen zagen ze er niet goed uit. Ik kreeg ze absoluut niet mee maar, er werd wel een goede oplossing gezocht.

Daarom, uitgaande van mijn eigen ervaring ben ik erg positief over Corydora.
'You can be what ever you resolve to be'

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Corydora.nl Nieuwegein

Bericht door stylz »

Uit eigen ervaring weet ik dat de mini visjes zoals de rasbory galaxy vaak erg klein verkocht worden, niet dat ik het goed praat, maar volwassen zijn ze nog steeds erg klein en veel kwekers houden ze niet tot ze volwassen zijn.

Verder is het ook een stukje eigen verantwoording, jij ziet wat je in je bak hebt en dan is het gewoon niet slim om terwijl je verwacht dat de diertjes opgegeten worden ze er toch in te ploempen zo van dan moeten ze ze maar niet zo klein leveren, hier kan je zonder meer niet de leverancier de schuld geven dat is je eigen verantwoording.

Zet ze desnoods in een opkweek bakje want het zijn niet alleen dure visjes maar het is ook gewoon levendvoer wat je er in gooit :?
Ja de leverancier levert te jonge vis en die discussie over mm er zal er vast een gelijk hebben, maar als guppen ze nog op eten is het vrij klein, maar dan nog vind ik dat je als liefhebber ook je eigen verantwoording hebt en je moet realiseren wat wel en wat niet gaat.
Dit verhaal kent alleen maar verliezers.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Conny
0-200
0-200
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 feb 2015 00:26
Locatie: Mol

Re: Corydora.nl Nieuwegein

Bericht door Conny »

Heb dinsdag een bestelling geplaatst bij Corydora.Gisteren een mail gekregen dat de Maanvis red devil niet
meer kon besteld worden of ik andere in de plaats wilde hebben.Heb dan 3 extra Crossocheilus Latius en
Pangio kuhlii myersi bij besteld.Zo had ik dan 7 Crossocheilus Latius en 9 Pangio kuhlii myersi besteld.
Vandaag zijn de vissen geleverd en heb ik 2 extra Pangio kuhlii myersi erbij gekregen.
De vissen hebben volgens mij een mooie grootte.De Crossocheilus zijn ong 3 cm en de Pangio kuhlii
myersi zijn ong.5 cm.

Mijn enige Pangio die ik nog over had die ik bij iemand anders online besteld had zal nu wel blij zijn met zijn
11 nieuwe vriendjes.
Afbeelding
Sjamanistische wijsheid.
We hebben allen een levende en unieke verbinding met onze levenskracht:het is onze thuishaven als ziel.Wanneer we deze verbinding kracht geven, begint ze ons te gidsen, ze toont ons delen van de blauwdruk van onze ziel,ze maakt het pad duidelijk

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen met (online) winkels”