Rifwachter - Hilversum

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Petra

Rifwachter - Hilversum

Bericht door Petra »

Beste mensen,
Een erg fijne zaak, voor eigenlijk alles: tropisch zoet- en zeewatervissen, koralen, lagere dieren, waterplanten etc..
Mooie showbakken hebben ze er ook, altijd mooi om te zien!
Ook word je netjes geholpen, en hebben ze er ook veel verstand van!
Een winkel om steeds weer terug tekomen! Behoort tot de grootste aquariumspeciaalzaken van Nederland.
Site: klik hier

Gebruikersavatar

Aulonocara Maulana
0-200
0-200
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 jun 2008 20:53

Re: Rifwachter - Hilversum

Bericht door Aulonocara Maulana »

De Rifwachter zit in een soort vrij donkere bunker; het lijkt voor mij helemaal niet op een 'winkel'. Ze hebben er een mega-assortiment aan vissen (met ook een zeewater-afdeling) en allerlei toebehoren, maar ik voelde me er niet prettig. Doordat er weinig ramen zijn en er dus weinig normaal invallend daglicht is in die bunker, zouden ze volgens mij wat meer frisse binnenverlichting aan moeten leggen daar.

Een van hun parade-paardjes is een show-bak met Malawi-cichliden die voor een soort patrijspoort met een bolle ruit in de buitenmuur aangelegd is, maar door het rare tegenlicht vond ik dat het leek alsof een aantal van die vissen irritant modderige kleuren hadden.

Ook vond ik het niet prettig, dat je zelf - eenmaal binnen in die zaak - een extra deur open moet doen om bij de zoetwater-afdeling te komen. Gaf mij niet het gevoel welkom te zijn. Verder moet je, als je het assortiment lege aquariums wilt gaan bekijken, een trap oplopen en terwijl ik dat deed, keeg ik het gevoel dat ik huisvredebreuk pleegde. Ik weet niet wat het precies is, maar ze hebben het daar volgens mij gewoon allemaal niet 'uitnodigend' ingericht. 'T zou volgens mij al veel schelen als ze een bordje bij die trap hingen met de mededeling: 'Loop gerust eens naar boven om ons assortiment aquaria en toebehoren te bekijken', of zoiets.

'T zou best kunnen dat ze zeer goed zijn op het gebied van aquaristiek daar, maar door de genoemde dingen vond ik het niet prettig daar.

*Edit* Ik heb het een en ander aan dit bericht gewijzigd zodat duidelijk is dat het slechts 'mijn meningen' zijn. 'T zou best kunnen dat andere mensen dit een prima zaak vinden en er graag komen.
Laatst gewijzigd door Aulonocara Maulana op 26 jun 2008 12:11, 3 keer totaal gewijzigd.
Iets wat nergens op lijkt,
is ècht

(Jules Deelder)

Gebruikersavatar

Wildcaught Heckel
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 04 feb 2008 11:50
Locatie: Arnhem

Re: Rifwachter - Hilversum

Bericht door Wildcaught Heckel »

Duidelijk issues waar je aan moet werken dus :wink:
Heb het personeel op de VVV beurs ontmoet en leken me allemaal erg aardige mensen
met verstand van zaken en een goede vriendelijke houding.
Ben zeer zeker 1 deze dagen nog eens van plan er even te gaan rondneuzen.
Het houden van Discus is geen hobby, het is een Passie...

Gebruikersavatar

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter
Berichten: 6842
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:37

Re: Rifwachter - Hilversum

Bericht door Kevin »

Was dat voor of na de verbouwing dat je er geweest bent?
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Gast

Re: Rifwachter - Hilversum

Bericht door Gast »

Dit is juist 1 van de weinige winkels waar ik van vind dat ze hun zaakjes goed voor elkaar hebben. Hebben daar een mooie uitgebreide collectie vissen waar voor iedereen wel iets bij zit. De planten staan breed uitgestald in een groot rek (onder water uiteraard) en zijn goed verlicht. Visvoer hebben ze ook in alle merken en soorten. En er lopen mensen rond die hun vak verstaan, en dan bedoel ik niet het verkopen van artikelen. Er werd daar op het moment dat ik er was een stagiare opgeleid... je zou willen dat elke verkoper zo een opleiding had genoten.. echt waar.

Een beetje donker is de zaak wel, maar zo zie je wel beter wat er in de bakken rond zwemt en hebben de vissen minder stress van de kijkende mensen en zie je de vissen ook meer hun natuurlijke gedrag vertonen (met ze allen de neus tegen het glas drukken bijvoorbeeld, vind ik geen gedrag om een vis voor te kopen).
Het is er wel ontzettend warm en vochtig dus maak niet de fout om er met een dikke trui en/of jas aan naar binnen te gaan want je bezwijkt ;)

Als je aan mij vraagt welke aquarium speciaalzaak je in ons landje moet bezoeken. Zeg ik Rifwachter. Maar neem wel een dikke portemonnee mee want ze zijn wel een beetje aan de prijs.

Gebruikersavatar

Johan
0-200
0-200
Berichten: 97
Lid geworden op: 29 jan 2008 15:06
Locatie: amsterdam

Re: Rifwachter - Hilversum

Bericht door Johan »

ook ik kan hier alleen maar aan toevoegen dat het een super zaak is waar ik al verscheidene keren ben geweest en ook zal blijven komen .

prettig personeel met goede kennis..

het enigste nadeel van deze winkel is de zaterdag ..stervens druk ,die fout maak ik geen 2e keer :mrgreen:
toch wel Nat he ... al dat water !!

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
yvon

Re: Rifwachter - Hilversum

Bericht door yvon »

Ik heb al aardig wat dierenwinkels en aqua speciaalzaken aan de binnenkant gezien, tot nu toe is de rifwachter toch echt de beste, meeste keus, goede kwaliteit en ze hebben verstand van wat ze doen en verkopen.
Enige nadeel is dat je een iets dikkere portemonnee mee moet nemen dan naar een andere winkel, maar goed, daar staat dan ook weer kwaliteit tegenover.

Gebruikersavatar

Mootje1969
0-200
0-200
Berichten: 89
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:48
Locatie: Amersfoort

Re: Rifwachter - Hilversum

Bericht door Mootje1969 »

Kom er net vandaan, de laatste tijd haal ik enkel hier mijn vissen en toebehoren.
Prima zaak, goede adviesen, en als je iets wil waarvan zij denken dat kan niet, dan verkopen ze het je liever niet maar proberen je overtuigen om het anders te doen (en dan niet voor hun voordeel).

Veel keuze in vissoorten, voer ed.

Dus ik zou zeggen, wil je veel verschillende soorten zien, moet je echt eens bij de Rifwachter langs.
Cayman 50 Prof
School van 30 Rasbora Micros
Harem Ramireze (1m/2v)
2 Otto's
3 Japonica's

http://www.aquafora.nl/gallery/image.ph ... ge_id=1748

Gebruikersavatar

sixpakje
200-400
200-400
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2008 18:20
Locatie: gaanderen

Re: Rifwachter - Hilversum

Bericht door sixpakje »

ik moet ook zeggen dat dit een erg goede zaak is net als dat graag bij dessens in vlaardingen kom.

zowel hier bij de rifwachter als bij dessens heb ik erg goede ervaringen.

bij dessens weten ze zelfs van de vaste klanten wat en hoeveel je hebt zwemmen dus als je teveel wil hebben dan zeggen ze het daar ook.
maar dat geld voor de rifwachter ook
blub ik ben een vis

Gebruikersavatar

dirk trilob
0-200
0-200
Berichten: 134
Lid geworden op: 21 feb 2010 16:15
Locatie: utrecht

Re: Rifwachter - Hilversum

Bericht door dirk trilob »

heb echt een heel goed gevoel bij deze zaak. nog geen negatieve ervaringen mee gehad.

Gebruikersavatar

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 3598
Lid geworden op: 08 dec 2008 10:53
Locatie: Soest

Re: Rifwachter - Hilversum

Bericht door Laurens »

Kan je hier ook dieren bestellen? Hij is dus blijkbaar erg goed en zit op maar 16 km afstand van mijn huis, dus ik wou hier mijn C> texanus bestellen...
Klaar om info te spuiten en absorberen!

Gebruikersavatar

Mootje1969
0-200
0-200
Berichten: 89
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:48
Locatie: Amersfoort

Re: Rifwachter - Hilversum

Bericht door Mootje1969 »

Geen idee, maar je zou ze eens kunnen bellen.
Weet wel dat je via de site aquaria, benodigdheden, voeding enz enz kunt bestellen, zelfs planten. Levende have niet. Maar wellicht kan het wel telefonisch of ter plekke.
Cayman 50 Prof
School van 30 Rasbora Micros
Harem Ramireze (1m/2v)
2 Otto's
3 Japonica's

http://www.aquafora.nl/gallery/image.ph ... ge_id=1748

Gebruikersavatar

BasP
0-200
0-200
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 apr 2010 15:51
Locatie: Dronrijp

Re: Rifwachter - Hilversum

Bericht door BasP »

Dat is wel een zaak waar ik graag iets dichterbij in de buurt zou willen wonen. Alleen is H'sum zo'n geografische, planologische en infrastructurele ramp, dat het bijna onmogelijk is om op een normale manier de zoutbunker te vinden :| ...
De bak van Bas: klikkerdeklikkerdeklik

Gebruikersavatar

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 3598
Lid geworden op: 08 dec 2008 10:53
Locatie: Soest

Re: Rifwachter - Hilversum

Bericht door Laurens »

TomTom?
Het is op 16km van mijn huis, dus voor mij wel lekker dichtbij...
Klaar om info te spuiten en absorberen!

Gebruikersavatar

BasP
0-200
0-200
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 apr 2010 15:51
Locatie: Dronrijp

Re: Rifwachter - Hilversum

Bericht door BasP »

Vorige week is het me niet opgevallen, maar serieus: vorig jaar stond aan het begin van H'sum een bord met het advies navigatie-apparatuur uit te schakelen :shock: !
De bak van Bas: klikkerdeklikkerdeklik

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen met (online) winkels”