hoodie dierenwinkel te woerden

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
nanny
0-200
0-200
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jun 2008 12:47

hoodie dierenwinkel te woerden

Bericht door nanny »

vervolg op mijn eerdere bericht BEGINNERSVERTROUWEN

ik kwam bij hoodie !!! en ik liep daar rond te praten over het aqua. en de eigenaar een jonge ondernemer ,altijd vriendelijk!!!!! ving op dat ik de temp op 28 had staan, en hij zei meteen dat dat iets te hoog was en vertelde mij dat 25 graden beter was . Ik kreeg boekjes van sera en begeleidend adviesterwijl ik daar niets had gekocht!!! Hier had ik moeten starten achteraf gezien. Als ik klaar sta met een flesje in de hand , dan kijkt hij of ik wel een goede keuze gemaakt heb en anders krijg ik kosteloos advies. Hij twijfelde zelfs om mij een test doos te verkopen want hij test zelf ook in de winkel. DEZE ONDERNEMER DOUWT NIETS IN JE HANDEN als onwetend beginner. Deze jonge ondernemer weet hoe hij met klanten om moet gaan. O ja ik had ook stip gehad , wat heb je daar voor gebruikt? even gekocht bij een ondernemer in de buurt) en hoe is het nu ? weet je dat dat komt door stress, en hoe krijg de dat? een nieuwe vis erin en samen stippen de rest niet dat was de oorzaak. Hoe vinden jullie dit nou ? ik vind dat deze jonge man een pluim verdient.

Gebruikersavatar

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter
Berichten: 6842
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:37

Re: hoodie dierenwinkel te woerden

Bericht door Kevin »

Die boekjes zijn gewoon gratis hoor :mrgreen: maar voor de rest inderdaad echt iemand die handelt met liefde voor de beesten volgens mij.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Gebruikersavatar

Herman
200-400
200-400
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 mar 2008 10:26

Re: hoodie dierenwinkel te woerden

Bericht door Herman »

nanny schreef:vervolg op mijn eerdere bericht BEGINNERSVERTROUWEN
Deze jonge ondernemer weet hoe hij met klanten om moet gaan. ik vind dat deze jonge man een pluim verdient.
Ik vind het een doodgewone normale informatie gegeven door die jonge ondernemer, die hopenlijk voor zijn bedrijf vooruit denkt.
Als ik ergens mij niets van aantrek zijn het ervaringen door een individuele persoon gedaan, die nogmaals gezegd " alleen spreekt uit ZIJN eigen persoonlijke ervaring met een of ander bedrijf"

Ik zal een voorbeeld geven
Het betreft een ondernemer/handelaar die een aquariumzaak begon, en teveel tijd in koffie drinken met de klant alsook erg lage prijzen aanhield, zodat de service uiteindelijk ook niet meer kon zijn wat het moest zijn, want er zat geen rek meer in om service te kunnen verlenen.
Ook besteedde hij teveel aandacht en tijd op diverse forums om zijn bedrijf te promoten.
Iemand wees hem op het feit, dat wanneer je teveel op internet zit er geen tijd en aandacht voor zijn zaak overbleef.
Koffie drinken en koeterwalen met een klant is leuk, maar er zal toch omzet gedraaid moeten worden.
Ik ben het met iedereen eens, je hoeft niemand te belazeren of onzin te verkopen, maar de kassa moet wel draaien.
Ik denk dat men zelf eens een bedrijf moet beginnen, om te weten dat er iets meer komt kijken dan koffie drinken en kletsen met de klant.
Op het einde van de maand zullen toch de kosten van het bedrijf moeten kloppen met de ontvangen inkomsten.
Werken die twee niet samen, is het sluiting bedrijf en zal de potentiele klant elders koffie moeten gaan drinken, misschien samen met de ex ondernemer bij een collega bedrijf die zijn zaakjes wel draaiend houd.
Overigens de ondernemer van mijn verhaaltje heeft zijn zaakje al na 7 maanden moeten sluiten, want hij wilde ook nog eens de goedkoopste zijn en die twee dat gaat nooit goed samen.

Zomaar eens even een andere kant belicht van het zaken of ondernemers beoordelen door personen, die geen weet hebben van hoe een bedrijf te moeten voeren. Blijf bij Je eigen aquariumbeoordeling, en laat het zaken doen over aan de ondernemer. Het zal zichzelf uitwijzen of hij het goed doet of fout.
Laatst gewijzigd door Herman op 16 aug 2008 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

Dante
800-1000
800-1000
Berichten: 834
Lid geworden op: 22 okt 2007 10:54

Re: hoodie dierenwinkel te woerden

Bericht door Dante »

sommige bedrijven weet je ook wel door gewoon eens wat vragen te stellen, hoeveel de mensen daarwerkelijk weten.

bijv een hornbach, daar weet je gewoon dat die mensen er 0,0 vanaf weten. het is een baantje, waar ze vandaag op de aquariumafdeling staan, en morgen bij de verven. maar op de vraag wat javamos is, krijg je een plantje toegewezen wat een drijfplant is (riccia)

door gewoon eens wat vragen te stellen kom je altijd al snel te weten wat een ondernemer wel en niet weet.

maar uiteindelijk ben jij de koper, en eindverantwoordelijk voor wat je aanschaft en hoe je je bak onderhoud.
het belangrijke is dan ook dat jij zelf degene bent die je informatie vergaart. het beste is dan ook om gewoon 1 maal een boek aan te schaffen waarin het hoe en wat van een aquarium word uitgelegd. elke beginnen kan dan binnen enkele dagen begrijpen waar hij of zij op moet letten. en een boek is een vele malen betrouwbaardere bron dan een verkoper in welke winkel dan ook :)

Gebruikersavatar

Rob Bosman

Re: hoodie dierenwinkel te woerden

Bericht door Rob Bosman »

Elk vak moet je leren ook een winkel runnen in reallife of op internet en er zullen in het begin ook fouten gemaakt worden maar het belangrijkste is dat je er van wilt leren en je service level hoog blijft en ja dan maar iets duurder.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
nanny
0-200
0-200
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jun 2008 12:47

Re: hoodie dierenwinkel te woerden

Bericht door nanny »

verrassende reactie s dat wel. ik vind de begeleiding zeer goed, of het nu met gratis boekjes is en goede gesprekken , het zorgzame dat vind ik bijzonder en dat hij er wat aan gaat verdienen op deze manier , natuurlijk ik kom ook uit het bedrijfsleven en ik weet ook hoe je met klanten om moet
gaan, maar ik ben erg geholpen door deze ondernemer en gezien mijn eerdere ervaring vond ik dat een positive ondernemer ook genoemd mag worden. maar zulke berichten maken wel wat los merk ik nu , iedereen heeft weleens een vervelende ervaring, maar dan mogen goede ook genoemd worden.

Gebruikersavatar

inadepina
200-400
200-400
Berichten: 251
Lid geworden op: 20 jun 2008 11:28

Re: hoodie dierenwinkel te woerden

Bericht door inadepina »

tuurlijk mag dat, maar wees zelf de eindverantwoordelijke.
ik ben het wel met herman eens, het is een momentopname sowieso en erg afhankelijk van de persoon.
op een ander forum werd een bepaalde winkel aanbevolen.
ik erheen eergisteren om te kijken hoe die visjes, die ik wil, er in het echt uit zien.
en voor het advies dat daar zo goed zou zijn.

of degene die mij hielp nu net met het verkeerde been uit bed was gestapt of last had van de warmte of mijn koppie stond hem niet aan.......
ik heb geen echt advies gehad, alleen 3 x de opmerking op mijn vraag of dat wel kon in mijn aquarium:
je doet net of je een klein bakje hebt je hebt een megabak.
JE? hallo ik kon je moeder zijn....
en ik had een papiertje met namen die ik zelf had opgezocht en die ik hier en elders had gekregen wat in mijn bak zou kunnen.
hij vroeg hoe kom je aan die info?
ik zei opgezocht en via fora.
zijn antwoord: fora ach ja die denken ook dat ze het weten. je moet je door een expert laten voorlichten, om vervolgens weg te lopen, w.s rekende hij zichzelf dus daar niet toe ;)
ik neem dus mijn verantwoording en zoek zelf wel uit wat wel en niet kan en laat het niet afhangen van een mannetje of vrouwtje wat misschien net die dag geen goede dag heeft en die mijn koppie niet zo leuk vindt.
of die graag verkoopt zoals de verkoopster bij mijn eerste bakje :x

dus de 1 is lyrisch over die winkel, goed advies etc etc nou ik dus niet, wel veel mooie vissen en mooi hout, dat laatste heb ik dus ook gekocht. maar veel advies? nee ik ging eruit met niet meer info dan ik al had.
Doe mij maar een joint zei de goudvis, dan word ik lekker haai..........

Gebruikersavatar

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 8484
Lid geworden op: 27 okt 2007 23:50
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: hoodie dierenwinkel te woerden

Bericht door Kees »

Nanny, bedankt dat je jouw ervaring hier heb gedeeld.
Altijd handig om iemands anders zijn of haar ervaring te weten over een bepaalde winkel.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Gebruikersavatar

Koirac Noord-Brabant
0-200
0-200
Berichten: 96
Lid geworden op: 23 jan 2008 13:18

Re: hoodie dierenwinkel te woerden

Bericht door Koirac »

Wat gaat er fout ??

Als ik weinig of geen kennis heb van vissen en aquariums,en ik kom in een aquarium winkel dan geloof ik de persoon die in de winkel staat.

Op het moment dat ik meer kennis heb op gedaan,kan ik de persoon in de aquariumwinkel op zijn kennis beoordelen.

Maar het zou dan zomaar kunnen dat er al een hoop ellende is geweest in mijn aquarium.

En het is erg boffen als je meteen van het begin af door de juiste persoon geholpen wordt.

In een grote aquarium winkel met diverse personeelsleden,kan ook al een groot verschil van kennis aanwezig zijn.

Koirac.
Ook vijver en koi liefhebber.

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen met (online) winkels”