Kitelight ervaringen?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Obivion
0-200
0-200
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 okt 2014 15:55
Locatie: Almere

Kitelight ervaringen?

Bericht door Obivion »

Hoi,
Ik overweeg om led verlichting te bestellen bij Kitelight incl de easy time controller. Ik heb al diverse mails gestuurd waarin ik uitleg wat ik wil en de vraag mij te adviseren wat ik nodig heb. Helaas geen enkele respons. Ik vind dit niet erg klantvriendelijk en twijfel nu enorm of deze zaak betrouwbaar genoeg is om dit te bestellen. Als ik het zo bekijk gaat het om een uitgave van een kleine 200 euro, niet niks tenslotte.

Wat zijn jullie ervaringen?
Dennis
Hoi, kom je een bakkie doen?

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Kitelight ervaringen?

Bericht door stylz »

volgens mij zijn er al meerdere kitelight topics :lol:

Mijn ervaring met klantvriendelijkheid en service is goed, kwaliteit vond ik matig tot slecht, maar wie weet hebben ze inmiddels betere LEDs.
Bij lag alles met 2 jaar in de vuilnisbak.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Henton
200-400
200-400
Berichten: 341
Lid geworden op: 09 sep 2014 12:16

Re: Kitelight ervaringen?

Bericht door Henton »

Ik heb er ook LEDs van Kitelight inzitten en mijn ervaringen waren positief wat betreft de service.
Ik heb dit even nagevraagd voor je en heb je daar een pb over gestuurd.
Misschien is dit wat voor je http://www.aqualed.org/.
Deze stonden ook op de aquavaria beurs afgelopen weekend.
Zag er allemaal best degelijk uit.

succes met je keuze.

Gebruikersavatar

Henton
200-400
200-400
Berichten: 341
Lid geworden op: 09 sep 2014 12:16

Re: Kitelight ervaringen?

Bericht door Henton »

stylz schreef:volgens mij zijn er al meerdere kitelight topics :lol:

Mijn ervaring met klantvriendelijkheid en service is goed, kwaliteit vond ik matig tot slecht, maar wie weet hebben ze inmiddels betere LEDs.
Bij lag alles met 2 jaar in de vuilnisbak.
Wat vond je er dan zo slecht aan?
Ze maken toch gebruik van de epistar 5050 leds, dit zijn toch 1 van de betere.
Misschien had jij een oudere type led?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Obivion
0-200
0-200
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 okt 2014 15:55
Locatie: Almere

Re: Kitelight ervaringen?

Bericht door Obivion »

Ze maken idd gebruik van de betere leds van Epistar, net als de duurdere merken. Ik zie op de site wel dat ze vernieuwde leds hebben dus wellicht zijn de ervaringen gebaseerd op oude types met goedkope leds.

Overigens heb ik voor de vierde keer een mail gestuurd naar Kitelight. Zien of ze nu reageren.
Dennis
Hoi, kom je een bakkie doen?

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Kitelight ervaringen?

Bericht door stylz »

Ja het ging bij mij denk ik wel om oudere LEDs dat moet ook wel ze lagen met 2 jaar in de vuilnisbak en mn nieuwe LEDs hangen al weer 2 jaar dus ja 4 jaar geleden ongeveer.

Dus heb geen recente ervaringen, maar dat was niet gevraagd :P
Als ze nu epistart LEds gebruiken hebben ze nu wel een goede LED fabrikant, ik zal me verder onthouden van commentaar, wat ik al zeg de service was perfect, wie weet hebben ze zelf ook het licht gezien :P
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Henton
200-400
200-400
Berichten: 341
Lid geworden op: 09 sep 2014 12:16

Re: Kitelight ervaringen?

Bericht door Henton »

Volgens mij zijn hun ook sponsor op dit forum.
Dus ik zeg laat ze het zelf maar vertellen.

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Kitelight ervaringen?

Bericht door stylz »

Denk dat het lastig is als sponsors op alles gaan reageren wat er geschreven wordt over hun artikelen, ik zou dat persoonlijk niet echt de bedoeling vinden.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Marcje1968
0-200
0-200
Berichten: 41
Lid geworden op: 20 jul 2010 11:37
Locatie: Maassluis

Re: Kitelight ervaringen?

Bericht door Marcje1968 »

Als je goed spul verkoopt hoef je geen service te geven :D
Al vanaf 1977 visjes en nog niet alles weten !

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Obivion
0-200
0-200
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 okt 2014 15:55
Locatie: Almere

Re: Kitelight ervaringen?

Bericht door Obivion »

Allen,
Inmiddels weet ik waarom mijn mails niet beantwoord werden. Het op de site genoemde mailadres info@kitelight.nl bestaat niet of wordt niet gebruikt. Onder het kopje klantenservice staat een klikbaar mailadres en die stuurt de mail naar een ander mailadres dan hierboven beschreven. Dat wordt wel snel beantwoord. Ook ben ik er achter dat de gebruikte leds van goede kwaliteit zijn. Mijn bestelling zal ik binnen enkele dagen plaatsen. Wel zo netjes om dit even te vermelden denk ik.
Dennis
Hoi, kom je een bakkie doen?

Gebruikersavatar

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter
Berichten: 6842
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:37

Re: Kitelight ervaringen?

Bericht door Kevin »

Kun je niet wachten tot vivarium? Zullen vast wel aanbiedingen zijn.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Gebruikersavatar

Erick
0-200
0-200
Berichten: 105
Lid geworden op: 05 nov 2014 09:48
Locatie: Dordrecht

Re: Kitelight ervaringen?

Bericht door Erick »

Kijk eerst hoe lang het product op de markt is. De led industrie is op dit moment één groot moeras. Ze beloven allemaal min. 30000 branduren (grofweg 6 jaar), maar als ze het pas 3 jaar geleden op de markt hebben gebracht kunnen ze dat nooit garanderen. Staar je ook niet blind op rekenvoorbeelden die een aantal op de site hebben staan, want daarmee liegen ze gewoon in hun eigen zak.
Als ik vandaag een vraag stel, wil ik vandaag antwoord. En niet morgen, anders had ik het wel morgen gevraagd.

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Kitelight ervaringen?

Bericht door stylz »

Ben ik niet helemaal met je eens overigens geven de meeste goede fabrikanten ongeveer 60000 branduren rond de 10 jaar boven een aquarium.
Uiteraard weten ze wel hoelang ze mee gaan :) en voor de betere LEDs klopt dit ook, maar er zit idd veel rommel tussen, wat vaak goedkoop in de markt wordt gezet en mensen kopen dat.
Ik zit met mijn LEDs op 0.1 watt/liter das geen theorie dat is gewoon wat er boven hangt, planten doen het prima en als ik mn LEDs hoger zet dan gaat het gewoon echt te hard.
Ik kan dit vergelijken met T5 dan had in ongeveer 1 watt per liter moeten hebben.

Nu zeg ik niet dat elke LED met zo weinig wattage zo veel licht geeft en ook zoveel nuttig licht geeft mijn LEDs hebben hele hoge PAR waardes en ja dat ziet er soms iets minder uit, wil je voor mensen mooi licht dan moet je dus ook wat wattage gebruiken om je kleurweergave te verbeteren.

Als je voor nieuw gaat zou ik altijd LED (goede) adviseren die verdien je over het life time van de LED terug zelfs als ze maar 6 jaar mee gaan. heb je bestaande goede T5 lampen hou het dan gewoon zo :)
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Erick
0-200
0-200
Berichten: 105
Lid geworden op: 05 nov 2014 09:48
Locatie: Dordrecht

Re: Kitelight ervaringen?

Bericht door Erick »

Stylz ik denk idd dat ik het voor de 2e keer met je eens ben. Ik geloof zelf nooit zo in die complete systemen voor 200 a 300€. Die geven ook nooit zoveel licht op lage spanning, maar proberen je wel blind te maken met allerlei kromme berekeningen
Als ik vandaag een vraag stel, wil ik vandaag antwoord. En niet morgen, anders had ik het wel morgen gevraagd.

Gebruikersavatar

Erick
0-200
0-200
Berichten: 105
Lid geworden op: 05 nov 2014 09:48
Locatie: Dordrecht

Re: Kitelight ervaringen?

Bericht door Erick »

Is het niet handiger als de experts een overzicht maken met systemen die wel betrouwbaar ( en betaalbaar ) zijn?
Als ik vandaag een vraag stel, wil ik vandaag antwoord. En niet morgen, anders had ik het wel morgen gevraagd.

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen met (online) winkels”