Discusvissen

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Soofz
0-200
0-200
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jun 2020 23:44

Discusvissen

Bericht door Soofz »

Hi, het lukt eme niet om een pb te sturen. Dus dan maar zo?
Ik kom vandaag misschien aan een rio 350 aquarium. Nu is er steeds een hele discussie over discusvissen. Ik wil wel graag eens weten hoe die meningen precies verdeeld zijn?
Ik heb namelijk bij verschillende kwekers gelezen en onderzocht. Maar vooral bij Stendker. En Stendker stelt dat 1 discusvis per 50 liter water een mythe is en ze weten niet waar het vandaag komt. Nu is mijn discussie stellig dan: heeft Stendker gelijk of niet? -of- Kun je Stendker vertrouwen in zo'n oordeel of niet? -of- Stendker is een uitstekende kweker, dus die zal wel het beste weten voor de dieren, of niet?

Het lijkt me heel interessant om hier een ieders mening over te horen. Stendker stelt namelijk ook dat een volwassen discuspaar van rond de 12 a 14 centimeter gewoon samen gehouden kan worden als koppel in een gezelschapsaquarium. Is iedereen het daarmee eens?
Ik weet niet of je 2 stellingen kunt maken in 1 discussie onderwerp, maar als het kan vind ik deze 2 wel het interessantst.
Ik ben benieuw of het onderwerp aangemaakt word!

Groet,
Sophie
I always get to where I am going, by walking away from where I have been.

Gebruikersavatar

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 8484
Lid geworden op: 27 okt 2007 23:50
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Discusvissen

Bericht door Kees »

50 cm is, net als alle "regels" een richtlijn, wel een richtlijn die je best ter harte neemt.
Persoonlijk zou ik in Rio 350 geen discussen houden, ook ivm de hoogte.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Plaats reactie

Terug naar “Discusvissen en maanvissen”