Antennebaarsen

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ellenoord
0-200
0-200
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jun 2013 11:31
Locatie: oosterwolde friesland

Antennebaarsen

Bericht door ellenoord »

Hallo,

Ik heb een paartje antennebaarsen. De man zit steeds achter de vrouw aan. Is dat paar gedrag of wat anders?

Alvast bedankt!
Mijn 60 cm bakkie is heilig.

Gebruikersavatar

matty_94
0-200
0-200
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 aug 2013 16:07

Re: Antennebaarsen

Bericht door matty_94 »

Hallo ellenoord,

Dit lijkt mij inderdaad paar gedrag, als de omstandigheden goed zijn heb je misschien over paar weekjes mini antennebaarjes :vis: :mrgreen:

Groet,
Matty

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ellenoord
0-200
0-200
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jun 2013 11:31
Locatie: oosterwolde friesland

Re: Antennebaarsen

Bericht door ellenoord »

Bedankt het vrouwtje eet ook erg slecht?? Ik heb ze pas een paar dagen... ik geef ze droogvoer aan het oppervlak kan ik er iets aan doen?? Ik maak me zorgen. En ik zou echt leuk vinden jonge vissen..
Mijn 60 cm bakkie is heilig.

Gebruikersavatar

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 9550
Lid geworden op: 18 jun 2011 12:05

Re: Antennebaarsen

Bericht door Fabian »

Mijn ervaring is dat veel cichliden niet van het oppervlak eten. ;) Je zou kunnen proberen om ze zwarte muggenlarven te voeren, die kan je kopen in de aquariumwinkel voor in de vriezer. Als je ze dan wil voeren haal je er een blokje uit, en die ontdooi je. Vervolgens spoel je je ze een beetje af (in een netje bijvoorbeeld) en dan kan je ze zo voeren. :)

Gebruikersavatar

dickportugal
1000+
1000+
Berichten: 2389
Lid geworden op: 31 okt 2011 12:26
Locatie: Tabua Portugal

Re: Antennebaarsen

Bericht door dickportugal »

Daar sluit ik me bij aan, hoewel ze bij mij wel droogvoer eten.

Gebruikersavatar

Rickpad
1000+
1000+
Berichten: 1404
Lid geworden op: 06 dec 2011 12:06

Re: Antennebaarsen

Bericht door Rickpad »

Ze kunnen er zeker wel aan wennen. Maar als ze dit niet snel genoeg doen zul je inderdaad zinkend voer moeten regelen.
Zwarte muggenlarven is daarnaast ook nog eens bevorderend voor de kweek dus diepvriesvoer is sowieso een aanrader.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ellenoord
0-200
0-200
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jun 2013 11:31
Locatie: oosterwolde friesland

Re: Antennebaarsen

Bericht door ellenoord »

Hoe leer je ze dat?
Mijn 60 cm bakkie is heilig.

Gebruikersavatar

Rita M
1000+
1000+
Berichten: 4986
Lid geworden op: 02 mar 2011 14:59
Locatie: Amsterdam

Re: Antennebaarsen

Bericht door Rita M »

Door ze dus gewoon niks anders te geven, als ze honger hebben gaan ze eten simple as that.
Maaaar, dat gezegd hebbende vind ik dat je cichliden minstens 3 x per week (zelf doe ik het 5 x per week) diepvries voer moet geven want het zijn vlees eters. Ik haalde vroeger bij de dierenwinkel tropical mix dat zijn blokjes (blisters) met 5 soorten voer en kost geloof ik €2.50. Daar doe je 4 weken mee.

Tegenwoordig laat ik enkele keren per jaar een groothandel komen en sla ik voor maanden alle soorten die er zijn voor mijn soort vissen in.

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Antennebaarsen

Bericht door stylz »

Hangt ook een beetje van de cichlide af, een mix van droog voer en diepvries voer werkt voor mij altijd prima, tenzij je b.v tropheus wil gaan houden dan is het strikt spirulina en nooit diepvries.
Overigens is spirulina voor bijna alle soorten een zeer goed voer, maar er zijn ook veel zinkende cichlide voeren te koop, wat ik meestal doe ik in een potje gooien laten zinken en dan pas in de bak gooien.
Diepvries voer altijd uitspoelen ik gebruik daar een artemia zeefje voor.

net als bij ons is afwisseling belangrijk, de meeste cichliden hebben een kort darmstelsel omdat ze in hoofdzaak vlees eters zijn, wat ruw voer voorkomt verstoppingen, voor cichliden met een hoofdzakelijk plantaardig dieet in de natuur is het echt een must om spirulina te eten.
Alle dagen diepvries zou ik nooit doen.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Rita M
1000+
1000+
Berichten: 4986
Lid geworden op: 02 mar 2011 14:59
Locatie: Amsterdam

Re: Antennebaarsen

Bericht door Rita M »

Ligt een heel klein beetje aan welk diepvries ook hè, ik geef bv niet te vaak rode en zwarte mug, wel elke dag iets anders dus mysis, daphnia, viskuit, artemia, witte mug en dat is allemaal wel te doen, verder zijn het natuurlijk ook geen grote hoeveelheden dieik geef en voer ik een andere keer die dag nog droog voer bij waarvan minstens 4 keer per week spirulina tabs inderdaad en zeker ook granulaat en vlokvoer.

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Antennebaarsen

Bericht door stylz »

tuurlijk :) het ene voer is veel vetter en bevat minder vezels dan het andere voer, maar net als dat wij er steeds meer aan moeten geloven dat we vezels nodig hebben is dat ook waar voor onze visssen.

en afhankelijk van de lengte van de darm wordt dat voor de vissen belangrijker.

Variatie is de sleutel een pure rover als b.v. een snoek op plantaardig voer zetten is ook niet goed :)
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ellenoord
0-200
0-200
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jun 2013 11:31
Locatie: oosterwolde friesland

Re: Antennebaarsen

Bericht door ellenoord »

Ik vind het moeilijk... Ik heb nooit vissen met eisen gehad namelijk. Want ik had mijn aquarium al vanaf mijn 6de of 7de.. Tot mijn 13de denk ik. Toch ben ik weer begonnen nu ben ik 15.. En verdiep me erin dus ik denk dat het me wel gaat lukken... hoe ouder hoe meer evaring komt ;)
Mijn 60 cm bakkie is heilig.

Gebruikersavatar

Rita M
1000+
1000+
Berichten: 4986
Lid geworden op: 02 mar 2011 14:59
Locatie: Amsterdam

Re: Antennebaarsen

Bericht door Rita M »

Gaat helemaal goed komen, o a Fabian, Martijn en Laurens waren 13 en die hebben prachtbakken

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ellenoord
0-200
0-200
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jun 2013 11:31
Locatie: oosterwolde friesland

Re: Antennebaarsen

Bericht door ellenoord »

Haha die van mij is beter gelukt als toen ik klein was ;-) ookal was ik toen ook niet zo dom, ik weet nog dat de dierenwinkel minder wist van vissen dan mij staat er zn klein meisje van 7 voor de balie he :P
Mijn 60 cm bakkie is heilig.

Plaats reactie

Terug naar “Cichliden uit Amerika”