Zebracicliden

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
charrone
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2008 12:14
Locatie: zwijndrecht

Zebracicliden

Bericht door charrone »

Hallo allemaal. Even een vraag,

Ik heb vandaag 3 kleinere zebracicliden gehad. Maar ik heb een tropisch gezeldschaps aquarium.
Heeft iemand ervaring met deze vissen?

Volgens mijn opa kunnen ze prima bij het vissenbestand wat ik in mijn bak heb zitten ( 100x40x40 )

de vissen zijn als volgt:

2 black angels ( zwarte maanvissen )
5 roodkopzalmpjes ( worden er 12 )
5 kardinaaltjes
2 corridorussen
2 panda corridorussen
en 4 modderkruipertjes

ik hoor het wel anders ben ik genoodzaakt ze weg te doen en dat is zonde zijn zeer mooie vissen. Vrouwtje heeft tevens ook eitjes in haar buik
Zou graag advies willen wat ik ermee moet doen.

Groeten charrone

Gebruikersavatar

Patman
1000+
1000+
Berichten: 1044
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:39
Locatie: De Parel van het Zuiden

Bericht door Patman »

Cichliden kunnen bij voorbaat beter niet bij deze visjes gezet worden. En nu is ook de vraag... welke zebracichlide? De amerikaanse?

Archocentrus nigrofasciatus
... Daar krijg je vast spijt van....
Groeten,
Patrick

Een dag niet geademd is een dag niet geleefd

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
charrone
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2008 12:14
Locatie: zwijndrecht

Re: Zebracicliden

Bericht door charrone »

De soort zelf zou ik niet weten ik heb ze gekregen van mijn opa die ze bij de chinees haalt als die zijn bak leeghaalt.
Volgens het boek wat ik hier thuis heb liggen lijkt hij heel erg op de Cichlasoma nigrofasciatus

ze zitten nu in een kleiner onderkomen, voordat ik ze in mijn bak gaat plaatsen wacht ik eerst de reacties af...wel zo slim lijkt mij :)

Gebruikersavatar

Coby

Re: Zebracicliden

Bericht door Coby »

Allereerst welkom op het forum Charrone,

Deze zebracichlides kunnen niet in een tropische bak, dan zul je van je andere visjes straks niks overhouden.
Als het die Cichlasoma is die worden behoorlijk groot en dan is een meterbak ook te klein.

Gebruikersavatar

Patman
1000+
1000+
Berichten: 1044
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:39
Locatie: De Parel van het Zuiden

Bericht door Patman »

Volgens mij is de cichlasoma de oude benaming voor de archocentrus... Dus we hebben het over dezelfde (klik maar eens op de naam (uit mijn eerste post).. dan zie je zijn database-profiel.
Groeten,
Patrick

Een dag niet geademd is een dag niet geleefd

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
charrone
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2008 12:14
Locatie: zwijndrecht

Re: Zebracicliden

Bericht door charrone »

Het mannetje lijkt er wel op alleen is de kleuren van de vissen die ik heb toch iets lichter. Ze zijn niet volledig zwart de strepen en het lijfje heeft toch een zilver achtige kleur. Is dit dan ook gewoon dezelfde maar dan net wat anders van kleur?

Ik heb besloten om deze visjes in een ander aquarium te doen totdat ze gejongs hebben. Helaas heb ik geen groot aquarium voor ze.....60x30x30. ik heb ook op andere sites zitten lezen waar ze zeggen dat ze wel alleen in een bak van 80 cm gehouden kunnen worden en dan 5 stuks...dit klopt dat toch niet lijkt mij?

Als ze gejongd hebben worden ze verplaatst naar iemand die ze graag wil hebben en met een speciaal ingericht aquarium voor ze...tegen een kleine vergoeding natuurlijk :lol:

Gebruikersavatar

Gert
0-200
0-200
Berichten: 158
Lid geworden op: 18 feb 2008 18:00
Locatie: Almere

Bericht door Gert »

ziet hij er zo uit.
Afbeelding
dan is het een Cryptoheros nigrofasciatus nieuwe naam Amatitlania nigrofasciatus dan is het een midde amirika en het is een pittige rakker

Gebruikersavatar

Coby

Re: Zebracicliden

Bericht door Coby »

Wat je dan op ander sites gelezen hebt Charonne klopt dan zeker niet, als je het artikel van de Database leest wat Patman al aangaf zie je dat ze 16 cm. worden en minimaal een bak van 1.80 m. nodig hebben, zeker als het vissen zijn met een pittig karakter hebben ze veel ruimte nodig. ;)

Gebruikersavatar

Gast

Bericht door Gast »

poehh.. als het de Cryptoheros nigrofasciatus is berg je dan maar als je daarmee gaat kweken.
Die fokken als konijnen en je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt.

Gebruikersavatar

Patman
1000+
1000+
Berichten: 1044
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:39
Locatie: De Parel van het Zuiden

Bericht door Patman »

Die kweken zelfs als het mannetje en het vrouwtje in een aparte bak zitten... Hahaha... Ik kocht mijn Rio180, met daarin een kweekkoppel, en een zwik jonkies... Die heb ik voor een habbekrats overgedaan aan een aquariumhandelaar... het koppel zat apart van de jonkies, en een korte tijd later zwommen er weer nieuwe kleintjes bij... Gewoon in de winkel.... echt absurd.
Groeten,
Patrick

Een dag niet geademd is een dag niet geleefd

Plaats reactie

Terug naar “Cichliden uit Amerika”