grote groep cacatuoiden bij eilkaar, kan dat?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Doejfa
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jul 2017 16:06

grote groep cacatuoiden bij eilkaar, kan dat?

Bericht door Doejfa »

Ik heb 7 mannen cacatuoiden in mijn 450 liter bak en 8 vrouwtjes in de 180 liter bak plus nog wat klein spul. Nu wil ik de vrouwen bij de mannen in de 450 literbak doen. Er is schuilplek genoeg, maar kan dat? 7 mannen met vrouwen? Ik dacth dat dat niet kon, maar kort geleden zag ik een filmpje met heel veel caca's bij elkaar, dus misschien kan het wel?
Zie uit naar een antwoord!.
Gr

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: grote groep cacatuoiden bij eilkaar, kan dat?

Bericht door Tim »

Heb je nog andere vissen in de 450 liter bak en wat zijn de afmetingen? Je kan die mannen niet bij elkaar laten op deze manier 1 man heeft 2 vrouwen nodig.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Doejfa
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jul 2017 16:06

Re: grote groep cacatuoiden bij eilkaar, kan dat?

Bericht door Doejfa »

in de 450 literbak zitten pa caca met 6 zonen, verder bijltjes, mollies, potloodvisjes. De zonen zijn even groot of wat kleiner dan pa. Pa is dominant, maar betrekkelijk verdraagzaam. De 8 vrouwtjes in de 180 literbak zitten naar mijn idee te krap omdat ze nogal territoriaal zijn.
Vandaar mijn idee om alles bij elkaar te doen. Maar ik begrijp van jouw reactie dat jij dat geen goed idee vindt?

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: grote groep cacatuoiden bij eilkaar, kan dat?

Bericht door Tim »

wat je nu hebt is ook geen goed idee dus er moet wel een oplossing gezocht worden kan je de jonkies niet verkopen .

je zou 4 mannen en 8 vrouwen in de 450 liter kunnen doen de rest van de mannen wordt het te druk voor ze denk ik. ik weet nog niet de maten van jou aquarium.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Doejfa
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jul 2017 16:06

Re: grote groep cacatuoiden bij eilkaar, kan dat?

Bericht door Doejfa »

sorry voor de late reaktie.
De 450 liter bak is een juwel vision, 1 1/2 meter lang en verder weet ik de maten niet exact. Ik heb inmiddels 4 mannen en 3 vrouwen weggebracht naar de winkel. Maar er is weer een nieuwe lading jonkies ( een van de jonkies te laat uitgeplaatst). Dus ik zal even zien. 4 mannen en 8 vrouwen is denk ik wel wat veel, de vrouwen zijn behoorlijk territoriaal en eisen aardig wat ruimte op. 2 mannen en 4 vrouwen zou mooi zijn, maar kunnen 2 mannen samen?????
Gr

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: grote groep cacatuoiden bij eilkaar, kan dat?

Bericht door Erik1974 »

In zo'n grote bak moet je wel 2 mannen kunnen houden, lijkt me zelfs leuker dan 1 man met alleen vrouwen.

Plaats reactie

Terug naar “Dwergcichliden”