Welke camera?

Gebruikersavatar

Erwin
0-200
0-200
Berichten: 114
Lid geworden op: 14 apr 2016 16:17

Re: Welke camera?

Bericht door Erwin »

Dan zou ik toch eerder gaan voor Nikon D3300 DSLR Zwart + 18-55mm VRII + 55-300 VR
Hoewel ik dan persoonlijk toch in plaats van de 18-55 de 18-105mm zal nemen toch meer allround en meer bereik.
Nikon D3300 DSLR Zwart + 18-105mm VR zag ik voor €528,00 bij een webwinkel.
Nikon AF-S 55-300mm €349,00
Nikon D3300 DSLR Zwart + 18-55mm VRII + 55-300 VR € 719,00
Lastig :-D
Ik ken aardig wat mensen die ook ooit een 18-55 bij de body hebben gekocht maar die eindigen echt in de kast na wat tijd.
of er wordt een prime lens gekocht zoals 35mm voor bv straat fotografie.
Maar goed je koopt een dslr omdat je dan je lenzen kan verwisselen.
Nikon D3300 DSLR Zwart + 18-55mm VRII + 55-300 VR duidelijk beste koop maar ze zijn bij nikon ook niet gek zo kan je ooit nog is een andere lens kopen.
Ik denk dat jij en je vader er erg blij mee zullen zijn,prachtig bereik.
Ik zou met dit in je achterhoofd nog is naar de winkel gaan de lenzen op de body laten zetten en even alles vasthouden.
* Heb jij een interessante website gevonden, voeg hem dan aub toe aan onze Linkpagina

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Welke camera?

Bericht door amber98 »

Bedankt dat je even reageert Matthijs :D
voorlopig is alles hobbymatig. Als ik meer wil met duurdere lenzen ed, kan ik nog altijd een nieuwe canon body kopen. Dan kom ik waarschijnlijk toch dingen te kort met de nikon d3300 wat als instapmodel wordt beschouwd. Ik begin dus met nikon, mocht ik echt verder ermee willen, kan ik dan nog overstappen.

De macro lens laat ik denk ik achterwegen en koop die eens in de toekomst. Dan kan ik misschien een betere kopen ipv nu te letten op een goedkopere en me meer focussen op welke lenzen ik nu erbij wil.

Het scheelt inderdaad veel in prijzen als je ze gecombineerd koopt. Iemand die ik ken en nu sinds anderhalf jaar een d3200 heeft, gebruikt zowel de 18-55 als de 55-200 evenveel. Ze is ook als beginner begonnen en geeft inmiddels ook kleine shoots. Zal denk ik grotendeels eraan liggen wat je persoonlijker fijner vindt qua lenzen, of niet?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Welke camera?

Bericht door amber98 »

Ik kreeg aangeraden dat ik waarschijnlijk meer heb aan een d7100 ipv een d3300. Dat die veel meer opties heeft en ook nog oudere objectieven kan gebruiken. Iemand die me de d7100 aanraad of juist afraad? De d3300 zou me vrij snel gaan beperken terwijl bij de d7100 ikzelf de enige beperking om bepaalde fotos te kunnen maken.
Mijn vader wil liever niet een oud model, overhalen zal moeilijk worden. Maar als het een betere keuze is, heb ik dat er wel voor over en hoop dat het lukt.

Gebruikersavatar

MatthijsH
1000+
1000+
Berichten: 1258
Lid geworden op: 08 nov 2014 21:08
Locatie: Zeeland

Re: Welke camera?

Bericht door MatthijsH »

Ik heb zelf de D3300 gehad en nu de D7100, beide fijne toestellen. Maar de D7100 is toch wel echt een stuk beter!
Betere ISO-prestaties, display om je instellingen te bekijken, ingebouwde AutoFocus-motor, steviger gebouwd, 2e kaartsleuf, bracketing
En dat zijn voor mij persoonlijk wel dingen die ik heel belangrijk vind!

De D7100 is ook niet oud hoor, van 2014, en de D3300 volgens mij ook. ;)

Gebruikersavatar

Erwin
0-200
0-200
Berichten: 114
Lid geworden op: 14 apr 2016 16:17

Re: Welke camera?

Bericht door Erwin »

Is denk ik maar net wat je voor handen hebt. Als je 2 auto's voor de deur hebt stap je denk ik ook eerder in de gene die je het best bevalt. :mrgreen:

Je kan is op deze site rondneuzen http://www.kenrockwell.com/nikon/d7100.htm#rex
Stukje bij de recommendations
I wouldn't order it with the 18-105mm VR lens, which is a pretty boring lens for $400 extra. Honestly, if I want a zoom to carry around, I prefer the much smaller, lighter and less expensive featherweight 18-55mm VR.

I ordered the body-only, and prefer my excellent 35mm f/1.8. That's what I shoot on my DX cameras most of the time. The 35/1.8 is superb for just about everything, especially for action in low light. I don't use a zoom.

If you insist, the 18-200mm VR II (or 18-300mm DX) is all you need for everything, except for action in low light, but either is very big and heavy.

If I need wider angles, I use the 10-24mm.

Another suggestion is to get the 10-24mm and the 35mm f/1.8, and then your choice of smaller dedicated telephoto zoom. Either of the 55-200mm VR or 55-300mm VR are excellent, but for action, the 70-300mm VR has much faster autofocus. Most professionals use the huge 70-200mm VR II all day for everything.
* Heb jij een interessante website gevonden, voeg hem dan aub toe aan onze Linkpagina

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Welke camera?

Bericht door amber98 »

Klopt , ze zijn even oud. Maar er is inmiddels een d7200, in mijn vaders ogen een verbeterde versie die er is gekomen om fouten uit het oudere model te halen. Volgens mij is het grotendeels om er wat extras op te zetten die handig kunnen zijn en daardoor weer en nieuw model duur te kunnen verkopen.

er zit natuurlijk een verschil in de prijzen, maar als ik een d3300 koop en al snel erachter ko dat ik te veel beperkt word, schiet ik daar ook niet veel mee op.

De d3300 is gemaakt om het voor oa beginners makkelijk te maken. De d7100 niet. Zie jij daar problemen in voor mij Matthijs of denk je dat de d7100 ook wel makkelijk genoeg is als ik eenmaal een beetje doorheb hoe het werkt?

Bedankt voor de link Erwin! Zal zo meteen even kijken wat daar allemaal op te vinden is.

mocht ik voor de d7200 kiezen, welke objectieven zouden jullie dan aanbevelen?

Gebruikersavatar

MatthijsH
1000+
1000+
Berichten: 1258
Lid geworden op: 08 nov 2014 21:08
Locatie: Zeeland

Re: Welke camera?

Bericht door MatthijsH »

Zowel op de D3300 als de D7100 zit de AUTO-stand. Daar zou ik mee beginnen. Dan ga je vanzelf zien hoe alles precies in elkaar steekt. En als je dat eenmaal onder de knie hebt is de D7100 prettiger om die bovengenoemde redenen.
Maar waarom perse het nieuwste? Ik heb zelf ook een D300s, een monster!! 'Maar' 12 megapixels maar echt megasnel! Voldoet aan de meeste eisen van mij. De D7100 gebruik ik ook veel, maar net zo lief de oude D300s van (6/7/8 jaar oud). Het verschil tussen de D7100 en de D7200 is niet groot, in ieder geval niet zo groot dat het het extra waard is vind ik persoonlijk.

Probeer beide camera's uit in de winkel en kijk welke je het beste bevalt.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Welke camera?

Bericht door amber98 »

Zal het nog eens overleggen met mijn vader. Ik neig op dit moment eerder naar de d7100.

Kan ik hier dan het beste een 18-105 objectief bij kopen? En kan ik er dan evt nog een een 70-300 tamron bij kunnen kopen? (Ligt eraan of mn vader van plan is om die er nog bij te kopen, aangezien de d7100 duurder is)

Gebruikersavatar

MatthijsH
1000+
1000+
Berichten: 1258
Lid geworden op: 08 nov 2014 21:08
Locatie: Zeeland

Re: Welke camera?

Bericht door MatthijsH »

18-105mm is een mooi lensje die goed werkt op de D7100.
De Tamron 70-300 is volgens sommige zelfs beter dan de Nikon VR, let trouwens wel op als je de Tamron koopt; er zijn 2 versies. Koop de duurste met VC (= beeldstabilisatie)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Welke camera?

Bericht door amber98 »

Oke, dan is er tenminste al wat duidelijkheid.
ik had inderdaad al gelezen dat VC nodig is bij zo'n lens, dus had al direct daarop gelet. Maar alsnog bedankt voor de waarschuwing ;)
Ik ga het overleggen en laat het jullie nog wel weten! Als iemand nog tips of andere ideeen heeft, hoor ik het graag,

Gebruikersavatar

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: Welke camera?

Bericht door karinD »

Erwin schreef: Ik ken aardig wat mensen die ook ooit een 18-55 bij de body hebben gekocht maar die eindigen echt in de kast na wat tijd.
of er wordt een prime lens gekocht zoals 35mm voor bv straat fotografie.
Maar goed je koopt een dslr omdat je dan je lenzen kan verwisselen.
Ik heb mijn 18-55 standaard op mijn camera zitten, ik gebruik hem wel degelijk als zoomlens ook, soms zelfs de groothoekstand (ongeveer onder de 35 is groothoek, erboven is tele). Mij bevalt het prima. Wil ik ergens dichterbij kunnen komen, schroef ik even snel mijn 55-300 erop. Maar voor mij zou alleen 35mm geen optie zijn. Het ligt eraan wat je doet. Ik fotografeer bijvoorbeeld heel graag kortebaan draverij, dan sta ik er te dicht op om mijn tele erop te zetten, maar het is voor verschillende soorten foto's (hele paard+ rijder of alleen het hoofd bijvoorbeeld) toch wel erg fijn als je kunt zoomen met je lens. Dat zou dus niet kunnen met de 35mm.

Ik heb bewust gekozen voor deze set met deze 2 lenzen, zodat ik in elk geval een leuk beginsetje heb, wil ik iets specifieker, kan ik er altijd voor sparen maar met deze 2 standaard lenzen kom je erg ver al. Zeker als amateurfotograaf.
Ik zou gewoon eerst eens lekker gaan uitproberen met die set, wennen aan het werken met een spiegelreflex, het scheelt een hoop geld bij de aanschaf. En zoals al eerder genoemd, mocht een van beide lenzen je niet bevallen, kun je er altijd mee naar een goede fotowinkel, die ook tweedehands inkopen. Maar da's mijn mening ;)
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Gebruikersavatar

Erwin
0-200
0-200
Berichten: 114
Lid geworden op: 14 apr 2016 16:17

Re: Welke camera?

Bericht door Erwin »

Daarom is het ook een lastige vraag wat voor een lens moet ik kopen.
Ik kan alleen maar mijn mening geven.
Geschikte lens hangt af van zoveel dingen.
Gewicht, onderwerp,prijs,kwaliteit,stijl.
Die 2 lenzen zijn een prima setje hoor maar dat had ik eerder al getyped.
* Heb jij een interessante website gevonden, voeg hem dan aub toe aan onze Linkpagina

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Welke camera?

Bericht door amber98 »

Ik ga voor een tussen weg, het wordt de Nikon D5300 met 18-105mm. ;)

Gebruikersavatar

Erwin
0-200
0-200
Berichten: 114
Lid geworden op: 14 apr 2016 16:17

Re: Welke camera?

Bericht door Erwin »

Leuk :D Misschien kan je een leuke cursus doen voor de basis . Leer je best veel van.
* Heb jij een interessante website gevonden, voeg hem dan aub toe aan onze Linkpagina

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Welke camera?

Bericht door amber98 »

Een cursus ben ik van plan te gaan doen na mijn verjaardag (oktober) aangezien ik die zelf moet betalen en het aquarium erg duur was haha

Plaats reactie

Terug naar “Fotografie”