Vis bestand tanganyika

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
martijnboy4
0-200
0-200
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 mar 2012 19:20

Vis bestand tanganyika

Bericht door martijnboy4 »

Heeft iemand ideeën voor de inhoud van een tanganyik aquarium juwel rio 180 '101x40x50' :?:

Ik heb zelf nu: - 5 julidochrmomis regani
- 4 neolamprologus brichardi
- 1 onbekende syno 12- 15 cm


dit bestand wil ik graag veranderen in een ander vis bestand iemand ideeën?
Tanganyika!

Gebruikersavatar

Jeltje
1000+
1000+
Berichten: 1133
Lid geworden op: 02 jun 2011 19:35
Locatie: Nijmegen

Re: Vis bestand tanganyika

Bericht door Jeltje »

ik zou of de birchardi's of de regani's eruit halen (en voor een koppeltje zorgen)
En eventueel nog een slakkenhuisbewonertje erbij (stuk of 6 om te beginnen)
En die syno is ook best groot, misschien beter gewoon een kleinere soort en dan een groepje van 6 of zo nemen.

Gebruikersavatar

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 9550
Lid geworden op: 18 jun 2011 12:05

Re: Vis bestand tanganyika

Bericht door Fabian »

Uhm, toevoegen kan dus niet
Waarom zou je je bestand willen aanpassen dan?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
martijnboy4
0-200
0-200
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 mar 2012 19:20

Re: Vis bestand tanganyika

Bericht door martijnboy4 »

ik wil me bestand aanpassen omdat ik het al een jaar heb uit meerdere informatie bronnen vernomen dat de brichardi's langzaam heel de bak bevolken en dat klopt ook ik heb nu al 6 nestjes gehad en de vissen worden steeds agressiever, de regani's worden te groot en ze worden ook nog door de brichardi in de hoeken verdreven <-- dit valt nog best mee maar het gebeurd wel. en de syno heb ik van een vriend gekregen die hem nog over had!! dus ja met dit allemaal kan ik niet anders maar ik wil ook graag van een ander vis bestand wisselen
Tanganyika!

Gebruikersavatar

Ronald C.
200-400
200-400
Berichten: 286
Lid geworden op: 15 jul 2012 10:47
Locatie: Netterden

Re: Vis bestand tanganyika

Bericht door Ronald C. »

Gezien de grootte van je bak ben je wat beperkt in je keuze denk ik. Als je de andere soorten weg wilt doen zou een keus maken uit de volgende soorten:
Slakkehuiscicliden is een leuke keus denk ik. Als je juliochromissen leukt vindt zou je de regani's kunnen switchen met ornatussen, deze blijven kleiner Verder bv. Altolamprologus Calvus of compressiceps. Triglachromis Otostigma is ook leuk. Tanganicodus Irsacae of Eretmodus Cyanosticcus vind ik zelf erg leuk. Verder blijft Synodontis Petricola of Synodontis Petricola "dwarf" een mooie maat houden voor je bak.

succes met je keuze.

Ronald

Plaats reactie

Terug naar “Cichliden uit het Tanganyikameer”