Nieuw Tanganyika Aquarium

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
martijnboy4
0-200
0-200
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 mar 2012 19:20

Nieuw Tanganyika Aquarium

Bericht door martijnboy4 »

Beste Aquaria houders,

Ik ben net begonnen met een Tanganyika aquarium, het is een juwel rio 180 van een meter.
Ik heb een paar vragen:

- Mijn aquarium is al 3 dagen klaar hoelang moet ik nog wachten tot ik er mijn Ancistrus in kan doen?

- Ik weet nog niet echt welke vissen ik er in wil gaan doen ik zat te denken aan Lamprologus Ocellatus (slakkenhuiscichliden) <-- kweekt deze soort een beetje ik zou het erg leuk vinden wat jongen vissjes in mijn aquarium zien zwemmen, en wat voor vissen zou ik er nog bij doen ik zat te denken aan een koppel Julidochromis Transcriptus of aan een koppel Altolamprologus Compressiceps? of weet iemand nog ander soort vissen :vis:.

Groetjes,
Tanganyika!

Gebruikersavatar

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter
Berichten: 6842
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:37

Re: Nieuw Tanganyika Aquarium

Bericht door Kevin »

Denk dat het in een meter bak met tijden wellicht te krap zou kunnen zijn als je een koppel calvus en juliodochromis gaat uitzetten.
Ik heb ooit de dickfeldi gehad dat was een vrij rustige soort die best snel ging jongen en dan zie je ze werkelijk overal vandaan komen tussen de rotsen, met een calvus in de buurt zul je niet veel jongen overhouden ben ik bang.

Hier vind je nog enkele voorbeeld bestandjes voor diverse bakmaten.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
martijnboy4
0-200
0-200
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 mar 2012 19:20

Re: Nieuw Tanganyika Aquarium

Bericht door martijnboy4 »

de dickfeldi lijkt me een mooie, leuke vis maar heeft deze vis nog speciale verzorging nodig? en hoe lang duurt het (vanaf de geboorte) tot hij geslachts rijp is?
Tanganyika!

Gebruikersavatar

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter
Berichten: 6842
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:37

Re: Nieuw Tanganyika Aquarium

Bericht door Kevin »

Ik heb ze redelijk volwassen gekocht speciale verzorging niet echt, gevarieerd voeren kom je een heel eindje mee.

Overigens is dit eigenlijk wel een soort die je zelf een een koppel moet laten vormen en daarna de overige vissen verwijderen uit de bak, daarna blijven ze elkaar eeuwig trouw.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Plaats reactie

Terug naar “Cichliden uit het Tanganyikameer”