Welke stenen in malawi aquarium

Welke stenen zijn het beste voor een malawi aquarium?

Maanstenen
1
3%
Lavastenen
7
22%
Breukstenen
17
53%
Stenen uit een Rivier
4
13%
Anders nl......
3
9%
 
Totaal aantal stemmen: 32

Gebruikersavatar

malawi-gek
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2011 23:47

Re: Welke stenen in malawi aquarium

Bericht door malawi-gek »

ik heb een aquarium van 118 lang 88 breed en 80 hoog ik heb in 1 hoek me stenen liggen (maaskeien) en dat is ong 80 kilo daar was ik bij een stratenmakers bedrijf nog geen 25 euro voor kwijt

Gebruikersavatar

labarca

Re: Welke stenen in malawi aquarium

Bericht door labarca »

Ikzelf heb er maar een paar echte stenen inzitten en dat zijn 3 stuks flatstone en 3 brokken Franse mijnsteen die begroeid zijn met algen.
Verder heb ik er 6 grote kunststof brokken in zitten met gaten en holen die eveneens begroeid zijn.
Hieraan kunnen de vissen zich niet verwonden, hebben voldoende schuilplaatsen voor zichzelf en de jongen en ze hebben voldoende te knabbelen.
Ze vermaken zich prima en doen het buitengewoon goed.
Deze kunststof stenen zijn niet bepaald goedkoop, 29 euro per stuk maar de Franse mijnsteen (rood van kleur) kost slechts 15 cent per kilo.
De rode kleur komt in mijn bak goed van pas omdat ze begroeid zijn met algen die roodbruin van kleur zijn dus het combineerd erg goed.
De flatstone idem dito.
De blauwige breuksteen is wel het meest toegepast en is prima, probeer wel scherpe randen zoveel mogelijk te voorkomen, cichliden hebben nogaleens de neiging te schuren en met scherpe rnden zijn de schubben en de huid snel beschadigd.
Johan
:visje:

Plaats reactie

Terug naar “Cichliden uit het Malawimeer”