Malawi 100x40x50

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
BGcc
0-200
0-200
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 aug 2016 10:58

Malawi 100x40x50

Bericht door BGcc »

Hey allemaal,

Dit weekend was het zover: het inrichten en opstarten!

Het meubel en de bak stonden al, maar verder moest alles nog gebeuren.
- De Eheim professional 4+ 600 evenals het filterzand waren inmiddels al binnen.
- Vrijdagavond daarom dus naar de Hornbach (piepschuim) en Groenrijk (stenen) geweest.
- Zaterdag nog even de lfs voor de verlichting (Aquatlantis) en de Valisneria.

Toen kon de pret beginnen: stenen stapelen... wat is dat een gedoe zeg om te komen tot iets wat je mooi vindt. En om het daarna op dezelfde manier in de bak te leggen: onmogelijk haha. Maar ik heb wel mijn doel bereikt: op meerdere plekken kunnen de vissen onder de formatie doorzwemmen en er zijn veel schuilplekken/grotten. Ook is er nog genoeg ruimte voor en achter om er omheen te zwemmen. Voor een eerste keer geslaagd, al zeg ik het zelf.

Daarna uiteraard zand spoelen en de bak in, bleek toch minder in te hoeven als ik dacht.
Vervolgens de Valisneria er in en nu hopen dat deze goed aanslaat.

Heb op het moment het vermoeden dat de stroming goed is (staat nog op z'n zachtst), maar het lijkt de hele bak rond te gaan.

Hieronder dus wat foto's van het proces, nu een aantal weken wachten en denk dat ik dan eerst start met de Synodontis om vervolgens na een tijd de cichliden zelf toe te voegen.

Beoogde bestand:
1m/3v Chindongo Saulori
1m/2v Iodotropheus Sprengerae
5 Synodontis Petricola

Tips, trucs en opmerkingen zijn uiteraard altijd welkom!

Groet,
Thomas
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Malawi 100x40x50

Bericht door Erik1974 »

Mooi gedaan, het is best moeilijk om een bak in te richten met alleen maar stenen. Ik zie ook vaak bakken die ik absoluut niet mooi vind, Malawi is door mij dan ook misschien wel ondergewaardeerd maar jouw bak ziet er goed uit. Ik heb geen verstand van Malawi maar zijn de vissen niet wat groot voor een meterbak? Zijn wel mooi trouwens!

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
BGcc
0-200
0-200
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 aug 2016 10:58

Re: Malawi 100x40x50

Bericht door BGcc »

@Erik1974 Dank voor je reactie!

Heb er mijn best op gedaan, want ben zelf ook vaak niet zo kapot van alleen maar steen. Gelukkig heeft het goed uitgepakt. De vissen zouden moeten kunnen. Heb bij diverse fora en lfs navraag gedaan en dit zou moeten passen. Zeker gezien de filtercapaciteit en vele schuilplekken. Het is natuurlijk altijd wel een beetje afwachten als de vissen er daadwerkelijk in gaan.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Malawi 100x40x50

Bericht door Linda »

Mooi ingericht zo!

Gebruikersavatar

tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Malawi 100x40x50

Bericht door tobyderks »

Wauw mooi zeg hoor!

Plaats reactie

Terug naar “Cichliden uit het Malawimeer”