Ontschalen artemia

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Cindythart
0-200
0-200
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 aug 2015 22:17

Ontschalen artemia

Bericht door Cindythart »

Hallo wie heeft wel eens artemia ontschaalt met chloor en azijn??? Ik wil het wel proberen maar de chloor vind ik eng. Bang dat al mijn vissen het loodje leggen. Wie heeft dit wel eens gedaan???

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Ontschalen artemia

Bericht door stylz »

Heellang geleden wel gedaan, zonder schadelijke effecten, daarna ben ik overgegaan op uitlaten komen en scheiden van eierschalen.

ook dat werkt prima.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

ijsselmeer
200-400
200-400
Berichten: 397
Lid geworden op: 30 mar 2015 23:44
Locatie: Ridderkerk

Re: Ontschalen artemia

Bericht door ijsselmeer »

Ik heb 2 weken geleden de Artemia eitjes ontschaalt met chloor en natuurlijk met azijn nagespoeld maar ik vond het geen succes , niet dat de visjes dood gingen maar waar ik geen rekening mee had gehouden de Artemia ZE WAREN DOOD natuurlijk :? .

Nu heb ik een schaal gekocht daar doe ik water in tot de aangegeven streep en zout (zonder Jodium)Artemia eitjes er in ZONDER luchtpompje en na 1 dag (kamertemp.)nog nooit zoveel LEVENDE Artemia gehad geweldig ,ik haal het zeefje uit de opening van de artemiaschaal en de Artemia kan ik gelijk aan het jongbroed geven .

Had ik het maar eerder gekocht , de cola fles kan ik nu in de kliko gooien, want de colafles was ook geen succes .
VAREN IS FIJNER DAN JE DENKT

Gebruikersavatar

Rowan92
0-200
0-200
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 mar 2015 13:46
Locatie: Alkmaar

Re: Ontschalen artemia

Bericht door Rowan92 »

Die schaal van hobby is inderdaad een aanrader. Geen moeilijk gedoe en vrij snel levende artemia. Verder heb ik thuis ook ontkapselde artemia gekocht over het internet.deze bevalt me ook zeer goed.

Gebruikersavatar

ijsselmeer
200-400
200-400
Berichten: 397
Lid geworden op: 30 mar 2015 23:44
Locatie: Ridderkerk

Re: Ontschalen artemia

Bericht door ijsselmeer »

Oke Rowan,maar die ontschaalde zijn dood met de Hobby schaal niet ?
VAREN IS FIJNER DAN JE DENKT

Gebruikersavatar

Rowan92
0-200
0-200
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 mar 2015 13:46
Locatie: Alkmaar

Re: Ontschalen artemia

Bericht door Rowan92 »

Inderdaad. Voor sommige vissen(jongen) maakt het niet uit of het beweegt of niet. Voor andere weer wel. Ik heb de ontschaalde nu vooral voor me crystal red garnalen en de rasbora hengeli.

Persoonlijk vind ik levend leuker om naar te kijken hoe het gepakt wordt maar dood is makkelijker.

Gebruikersavatar

ijsselmeer
200-400
200-400
Berichten: 397
Lid geworden op: 30 mar 2015 23:44
Locatie: Ridderkerk

Re: Ontschalen artemia

Bericht door ijsselmeer »

Oke Rowan, ik wilde juist levende omdat mijn gedachtegang was dat de jongbroed het eten beter ziet en dus beter eet als het voedsel beweegt:kwnie: vandaar dat ik heb gekozen voor de Hobby en niet voor een ander merk en het ontschalen is toch wel een link werkje als er per ongeluk een fles chloor omvalt.

Maar inderdaad met garnalen en kreeftje kan je beter dode Artemia hebben .

Nu wil ik nog proberen de Artemia groter te krijgen dus voor de grotere vissen nou ja groot ????
VAREN IS FIJNER DAN JE DENKT

Plaats reactie

Terug naar “Voedsel”