Tabletten vervuilen water

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Roeland
0-200
0-200
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 nov 2021 10:37

Tabletten vervuilen water

Bericht door Roeland »

Dag leden,
Als ik een paar voedertabletten (Sera, Prodac) aan mijn 6 corydorassen geef, geraakt heel mijn bak op een paar minuten tijd vervuild met duizenden miniscule voedselresten. De tabletten brokkelen af en de corydorassen zijn dermate energiek dat ze alles rondwapperen met hun staartvinnen. Ik heb het gevoel dat 90% van de tabletten op die manier het filter ingaan. Is het een optie om deze vissen gewoon mee te laten eten met het hoofdvoedsel van de tetras (Bassleer regular M)? Dit zinkt vrij snel naar de bodem en zorgt niet voor vervuiling.
Bedankt alvast!

Gebruikersavatar

Muppet1987
1000+
1000+
Berichten: 2012
Lid geworden op: 04 nov 2017 20:17

Re: Tabletten vervuilen water

Bericht door Muppet1987 »

Mijn Cory’s hebben altijd meegegeten met de rest. Als je inderdaad maar goed oplet dat het voedsel de bodem bereikt. Maar ‘een paar’ tabletten voor 6 Cory’s klinkt wel erg veel! Volgens mij volstaat eentje ook wel. Helemaal omdat het uit elkaar valt en vanzelf verspreid wordt. Daarbij: Cory’s halen ook voedsel uit de bodem.
Je water kan ernstig vervuilen en dat zal de waardes niet ten goede komen….

Gebruikersavatar

Friesian Noord-Brabant
0-200
0-200
Berichten: 101
Lid geworden op: 17 feb 2020 08:04
Locatie: 2e boom 4e tak rechts

Re: Tabletten vervuilen water

Bericht door Friesian »

Ik zou idd minder voeren. Bijvoorbeeld om de 2 dagen voor de corydoras en dan eerder kiezen voor wafels. Die vallen niet uiteen. Bijvoorbeeld van Hikari.
Het leven is een feest, maar je moet zelf de slingers ophangen. || Bjorn Nabuurs

Plaats reactie

Terug naar “Voedsel”