Groente als voer

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
BjornDG
0-200
0-200
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jul 2021 11:25
Locatie: Brugge

Groente als voer

Bericht door BjornDG »

Hier en daar op internet lees ik dat tropische vissen ook wel graag groenten als voedsel eten.
Heb daar zelf geen ervaring mee en had graag jullie mening hierover wel eens willen weten.

Mvg,

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Groente als voer

Bericht door amber98 »

Het ligt er heel erg aan welke vissen je hebt. Herbivoren pleco soorten kun je groentes geven, carnivoren niet. Een gup zal nog wel eens wat pikken van groenvoer, maar zeker een tetra zal dit niet snel doen bijv. Garnalen zijn verzot op allerlei groentes.

Gebruikersavatar

Floris010
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2021 17:17

Re: Groente als voer

Bericht door Floris010 »

Als je het gaat gebruiken let dan op dat je het er niet te lang in laat liggen het kan dan gaan rotten.

Gebruikersavatar

Krist
0-200
0-200
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2023 13:19

Re: Groente als voer

Bericht door Krist »

Hallo, ik ben nieuw op dit forum.
Sedert een aantal dagen geef ik in mijn aquarium dagelijks een stukje tomaat of komkommer en ik merk dat zowel mijn vissen als mijn slakken daar dol op zijn. Ze vallen erop aan als leeuwen ...
Ik heb ook een half blaadje witloof geprobeerd, maar dat blijft langer liggen.
Zijn er volgens jullie nog andere groenten die zonder risico kunnen gebruikt worden ?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Groente als voer

Bericht door amber98 »

Wat is de reden dat je groentes voert en nog meer wil voeren? Heb je vissen die een groot gedeelte plantaardig voedsel eten? Courgette en gekookte spruiten zijn geliefd bij garnalen. Tomaat zou ik zelf mee uitkijken, die behoort tot de nachtschade familie en is voor veel landdieren giftig, ik weet niet wat de effecten zijn bij vissen.

Plaats reactie

Terug naar “Voedsel”