bodem afzuigen in een niet te grote bak

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
jean-paul
200-400
200-400
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 okt 2007 16:25

bodem afzuigen in een niet te grote bak

Bericht door jean-paul »

Het zwerfvuil van de bodem afzuigen kan je tegelijk met het afhevelen van het water van je bak. Een bodemstofzuiger aanschaffen is dus niet noodzakelijk, zeker niet als je bak niet zo groot is. Om echter te vermijden dat je telkens met je ganse arm de bak induikt, kan je de soepele slang waarmee je afzuigt best verlengen met een buis van harde plastic. Zo kan je nauwkeurig bepalen waar je de bodem afzuigt (met de buis van harde plastic uiteraard). Het debiet regel je door het uiteinde van de soepele slang met je wijsvinger meer of minder af te sluiten.
Afbeelding
Op de foto: het groene deel gaat in je bak, het doorschijnende deel naar je opvangreservoir voor het afgehevelde water. Het uiteinde van de doorschijnende slang kan je meer of minder afsluiten met je wijsvinger. Ik gebruik dit systeem voor mijn rio 240. Voor grotere bakken zijn er handigere systemen.

Waarschijnlijk een tip die iedereen al kent, maar misschien toch nog interessant voor beginnende liefhebbers :lol:
Groetjes, Jean-Paul

Gebruikersavatar

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter
Berichten: 6842
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:37

Re: bodem afzuigen in een niet te grote bak

Bericht door Kevin »

Tuurlijk kennen wij die al wel, maar er zullen vast ook mensen zijn die nu op een idee gebracht worden zeker door je foto erbij.

:duim:
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Gebruikersavatar

lennartajax

Bericht door lennartajax »

ik deed het nu altijd apart. Maar dit is wel een goed idee! bedankt

Plaats reactie

Terug naar “Handige tips en weetjes”