tips voor terras en weetje voor co2

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Dick
0-200
0-200
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 okt 2008 20:59
Locatie: beverwijk

tips voor terras en weetje voor co2

Bericht door Dick »

hallo allen zoals jullie weten heb ik Cichliden in mijn bak zitten (3mtr bak)daar heb ik een paar terrassen gemaakt door middel een bloempot de bovenrand te gebruiken ongeveer tien cm onder de rand afgeslepen en de ring in tweeen gedeelt scherpen kant bot gemaakt en in de bak gelegt met daar in fijn grind plant er in en daar boven op grof grind de cichliden en mijn twee algeneters 20cm/25cm kunnen doen wat ze willen maar de planten blijven staan even voor de weet ik zelf vind een paar planten in een cichliden bak mooi

weetje voor co2 waar ik zelf mee liep en navraag gedaan hoeveel druppels per minuut de formulen is ongeveer 10 druppels per minuut per 100ltr water 20 druppels per 200ltr water enz.
zal nog even duren voor ik fotos plaats moet morgen een jumbo filter halen en die moet ook nog geinstaleerd worden dus ik heb nog genoeg te doen groetjes Dick

Gebruikersavatar

Airwin
200-400
200-400
Berichten: 336
Lid geworden op: 28 mei 2008 11:26
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Airwin »

goeie tip :)
ik vind planten ook erg mooi staan alleen groeien ze niet :D
120x40x55 tanganyika in de maak :D ja nog steeds

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Dick
0-200
0-200
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 okt 2008 20:59
Locatie: beverwijk

Bericht door Dick »

hier mee kan je de groei ook bevorderen en wat makkelijker voeding geven dan zoals ik zag in jou bak goede planten met goede wortels is wel noodzakelijk ook kan je lage bloempotten nemen en daar de planten in doen met daarom stenen

Gebruikersavatar

Dante
800-1000
800-1000
Berichten: 834
Lid geworden op: 22 okt 2007 10:54

Re: tips voor terras en weetje voor co2

Bericht door Dante »

Dick schreef:hallo allen zoals jullie weten heb ik Cichliden in mijn bak zitten (3mtr bak)daar heb ik een paar terrassen gemaakt door middel een bloempot de bovenrand te gebruiken ongeveer tien cm onder de rand afgeslepen en de ring in tweeen gedeelt scherpen kant bot gemaakt en in de bak gelegt met daar in fijn grind plant er in en daar boven op grof grind de cichliden en mijn twee algeneters 20cm/25cm kunnen doen wat ze willen maar de planten blijven staan even voor de weet ik zelf vind een paar planten in een cichliden bak mooi

weetje voor co2 waar ik zelf mee liep en navraag gedaan hoeveel druppels per minuut de formulen is ongeveer 10 druppels per minuut per 100ltr water 20 druppels per 200ltr water enz.
zal nog even duren voor ik fotos plaats moet morgen een jumbo filter halen en die moet ook nog geinstaleerd worden dus ik heb nog genoeg te doen groetjes Dick
de bewering voor de co2 klopt niet. dit is geheel afhankelijk van je waterwaarden.

zo al bij een lagere KH co2 gemakkelijker oplossen in het water dan bij een hoge KH.

de 1e tip is overigens wel een goede.

Gebruikersavatar

Dante
800-1000
800-1000
Berichten: 834
Lid geworden op: 22 okt 2007 10:54

Re: tips voor terras en weetje voor co2

Bericht door Dante »

Dick schreef:hallo allen zoals jullie weten heb ik Cichliden in mijn bak zitten (3mtr bak)daar heb ik een paar terrassen gemaakt door middel een bloempot de bovenrand te gebruiken ongeveer tien cm onder de rand afgeslepen en de ring in tweeen gedeelt scherpen kant bot gemaakt en in de bak gelegt met daar in fijn grind plant er in en daar boven op grof grind de cichliden en mijn twee algeneters 20cm/25cm kunnen doen wat ze willen maar de planten blijven staan even voor de weet ik zelf vind een paar planten in een cichliden bak mooi

weetje voor co2 waar ik zelf mee liep en navraag gedaan hoeveel druppels per minuut de formulen is ongeveer 10 druppels per minuut per 100ltr water 20 druppels per 200ltr water enz.
zal nog even duren voor ik fotos plaats moet morgen een jumbo filter halen en die moet ook nog geinstaleerd worden dus ik heb nog genoeg te doen groetjes Dick
de bewering voor de co2 klopt niet. dit is geheel afhankelijk van je waterwaarden.

zo al bij een lagere KH co2 gemakkelijker oplossen in het water dan bij een hoge KH.

de 1e tip is overigens wel een goede.

Gebruikersavatar

Rob Bosman

Bericht door Rob Bosman »

Volgens mij kan je het beste tussen de 60 en 80 bellen per minuut aan houden

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Dick
0-200
0-200
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 okt 2008 20:59
Locatie: beverwijk

Bericht door Dick »

dan word mijn Aquarium denk ik wel een jaquzzi met mee 1000 liter

Gebruikersavatar

Rob Bosman

Re:

Bericht door Rob Bosman »

Dick schreef:dan word mijn Aquarium denk ik wel een jaquzzi met mee 1000 liter

Hoe bedoel je ?? die 60 tot 80 bellen per minuut is niet per 100 liter. Is voor die 1000 liter van jou.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Dick
0-200
0-200
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 okt 2008 20:59
Locatie: beverwijk

Bericht door Dick »

oke dacht al haahhaahhaa wou er dan zelf ook al bij gaan liggen bubbel bad voor de vissen en mijn hiihihi

Gebruikersavatar

Rob Bosman

Bericht door Rob Bosman »

Het beste is natuurlijk als je een Ph gecontroleerde Co2 regelaar hebt.

Gebruikersavatar

Patman
1000+
1000+
Berichten: 1044
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:39
Locatie: De Parel van het Zuiden

Bericht door Patman »

Zoals Dante al zei, de hoeveelheid toe te voegen CO2 is volledig afhankelijk van de situatie. Ik zou er niet blind op varen dat het X aantal bellen per minuut is.

Overigens is ook mijn bescheiden mening dat CO2 toevoegen uit een fles zonder dat daar een electronische pH meting aan vast hangt onverantwoord is (en misschien zelfs ondoordacht). Er mag nooit voorbijgegaan worden aan de 'ongeschreven wet' 25 mg CO2 per liter. Zonder nauwkeurige pH meting en dito KH-meting kun je die waarde niet weten.

bijvoorbeeld Malawi's houden van zuurstofrijk water, en een te hoge hoeveelheid CO2 beperkt de ademhaling van de vissen..

Om aan te sluiten bij DKB, niet alleen 'het beste' maar eigenlijk noodzakelijk om een goede pH meting te hebben.
Groeten,
Patrick

Een dag niet geademd is een dag niet geleefd

Plaats reactie

Terug naar “Handige tips en weetjes”