goedkopere manier voor stenen e.d.

Gebruikersavatar

Airwin
200-400
200-400
Berichten: 336
Lid geworden op: 28 mei 2008 11:26
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Airwin »

strandjutten is ook illegaal haha :P waardevolle spullen die je vind moet je aan de politie geven :D

Je moet zelf weten waar je stenen vandaan wil halen maar ik zou het niet willen aanmoedigen om het langs rivieren te doen als bekend is dat rijkswaterstaat een hoop geld uitgeeft om deze rivieren binnen de perken te houden.
120x40x55 tanganyika in de maak :D ja nog steeds

Gebruikersavatar

dannyvk
0-200
0-200
Berichten: 81
Lid geworden op: 09 jul 2008 17:23
Locatie: zevenbergen

Bericht door dannyvk »

ik dacht dat het niet veel kwaad kon en dat het gewoon om wat aangespoeld grind ging.
zal nog wel eens kijken of er ergens iets in winkels ligt wat hierop lijkt

Gebruikersavatar

Airwin
200-400
200-400
Berichten: 336
Lid geworden op: 28 mei 2008 11:26
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Airwin »

het zelfde grind kan je waarschijnlijk ook gewoon in zakje kopen bij een tuincentra die het weer gekocht heeft via afgravingen bij de maas lol

En zo zijn wij de belastingbetalers de sjaak betaal je 2x voor je zakje grind.
Kijk als je iets gratis kan krijgen is het natuurlijk super tot op zekere hoogte.
120x40x55 tanganyika in de maak :D ja nog steeds

Gebruikersavatar

dannyvk
0-200
0-200
Berichten: 81
Lid geworden op: 09 jul 2008 17:23
Locatie: zevenbergen

Bericht door dannyvk »

ja op zekere hoogte is dat dan een bekertje in plaats van een half emmertje!
ik zag er niet veel kwaad in toen

Gebruikersavatar

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter
Berichten: 6842
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:37

Re: goedkopere manier voor stenen e.d.

Bericht door Kevin »

Het is ook allemaal niet zo erg als wij voorstellen, maar voelde me toch verplicht om je daar even op te wijzen ;)
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Gebruikersavatar

yvon

Re: goedkopere manier voor stenen e.d.

Bericht door yvon »

Ach ik denk dat de meeste mensen wel eens zoiets mee nemen, we hebben zelf ook wel eens een paar stenen meegenomen en ook eens een paar plantjes (mag eigenlijk ook niet), maar ja om het even grof te zeggen, achter de kerk sch**ten mag ook niet (ik ben blij dat ik degene die het doen niet de kost hoef te geven :P ).

Als het met hele kleine beetjes gebeurt, zie ik er ook niet echt kwaad in, ik denk ook niet dat iedereen zomaar zand, grind en stenen mee gaat nemen, dus die kleine beetje die wij dan mee zouden nemen, zijn een paar zakjes minder voor de winkel om te verkopen.

Oke het is diefstal, maar dat is aan ieder de keuze of hij of zij dat risico wil nemen ;)

En hoe zit het dan met bijvoorbeeld fietsen (waar bijvoorbeeld een wiel van kapot is of 2 lekke banden heeft)
die voor grof vuil achtergelaten worden en nooit meer opgehaald worden op stations, stoepen, bloemperken ?
Of stukken hout etc. in afvalcontainers bij verbouwingen van huurhuizen (wat bestemd is voor het vuilverwerkingsbedrijf) ?
In zo'n geval zou IK zeggen, ze mogen blij zijn als mensen het mee willen nemen voor hergebruik, scheelt weer verontreiniging :P

Het is maar net hoe je de dingen bekijkt he, als het nu meegenomen word in de winkel zonder ervoor te betalen, dat zou IK eerder als diefstal bestempelen.
Maar zoals ik al zei, het is en blijft diefstal, maar dat woord diefstal is wel een groot begrip ;)

groetjes yvon.

Gebruikersavatar

Herman
200-400
200-400
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 mar 2008 10:26

Re: goedkopere manier voor stenen e.d.

Bericht door Herman »

Ik ben het eens met Yvon, je neemt zoiets mee omdat je het leuk vind staan in je aquarium.
Onbewust meenemen noem ik dat, en als je daarvoor bekeurt zou worden zou ik die desbetreffende ambtenaar eens willen vragen of hij bij mij thuis ook stond toen ik thuis kwam van een tripje naar de tropen, en mijn voordeur eruit lag. Alles overhoop was gehaald alles onder het bloed, (hadden zich schijnbaar verwond) en al onze dierbare herinneringen weg waren. Van mijn overleden ouders en schoonouders. Ringen sierraden en al dat soort emotionele voorwerpen meer waren verdwenen.
Dat die rot tv weg was, de video en weet ik wat nog meer kon mij niet zoveel schelen. Nee wij kijken nu nog steeds naar de handen (vingers van mensen) overal waar wij komen, of er misschien net niet die ene ring aan zit. Of ik nu een steentje zie liggen bij iemand in de bak uit de Maas dat kan ik best mooi vinden, en glimlach ik daarom.
Ik ben eigenlijk dan ook een kleine ondeugd, want ik heb 1 kilo zand van Cape McClear uit Malawi meegenomen naar huis, en ook aan 2 leden van het forum hier wat gegeven, en zij wisten waar het vandaan kwam. Dan zijn zij de helers want ze hadden voorkennis. Ha ha ha :shock: :D :vis: 8)

Gebruikersavatar

kean
0-200
0-200
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 feb 2009 08:34

Re: goedkopere manier voor stenen e.d.

Bericht door kean »

hoi je kunt steen nog goedkoper hebben hoor je kan ze van vogeltjesgaas maken kun je ze zo maken hoe dat jet het zelf wil je maakt een vorm die je wil en dan smeer je er tegellijm over met epoxyhars gr kees

Plaats reactie

Terug naar “Handige tips en weetjes”