zelfbouw aquarium doen of niet?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
NoPaniC
0-200
0-200
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 feb 2021 13:38

zelfbouw aquarium doen of niet?

Bericht door NoPaniC »

Hallo, ik heb in onze bureau onder het schuin dak een lange kastenwand, nu speelde ik met het idee om daar een aquarium op te zetten.

Echter zit ik met extreme afmetingen, en weet niet of dit haalbaar is , of hier vissen, planten in kunnen enzo...


ik heb een lengte van 4,2meter, een hoogte van 33 cm en diepte van 25cm...
zowiso op die lengte zal er denk ik met 2pompen gewerkt moeten worden, ik schat dat hier +-300 liter in zal kunnen gaan...
zou dus een serieus panorama aquarium kunnen worden, al vrees ik dat de maten niet zullen lukken.
ik kan werken met een dekplaat, verlichting aan het plafond, en dan de overige ruimte erboven afwerken met het plafond.

Het bouwen schrik ik niet van af, wel eventueel de mogelijkheden qua planten, en vooral visbestand...

grote scholenvissen, of zouden hier ook wel cicliden in kunnen?

Kortom.... shoot, ook al is het een NO GO

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: zelfbouw aquarium doen of niet?

Bericht door amber98 »

Eigenlijk blijven er best veel opties over, alleen niet de meest standaard soorten. Je kant bijvoorbeeld prima kleine scholenvissen erin zetten, die kunnen Heerlijk geen en weer zwemmen, die hebben geen last van de lage bak. Ook zoiets als L nummers kunnen hier prima in gehouden worden. Je zou zelfs kunnen zeggen er een grote groep corydoras in te zetten. Er zijn genoeg planten die laag blijven, zoals hele struiken aan cryptocorynes, anubias op hout, Javavaren etc, ik zie genoeg mogelijkheden in ieder geval!

Plaats reactie

Terug naar “Zelfbouw”