Aquarium op splitsen met wand die er makkelijk uit kan

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
DieTav
0-200
0-200
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 nov 2019 20:17

Aquarium op splitsen met wand die er makkelijk uit kan

Bericht door DieTav »

​​​​ik heb sinds gisteren een Juwel Vision 180 dus dat gaat mijn gezelschapsbak worden

Maar wel een goed doordachte met bij elkaar passense vissen en voor hun ook een fijne omgeving.

Nou wil ik me eerst goed in gaan lezen in bepaalde bewoners die voor mij nieuw zijn maar wel in een gezelschapsbak kunnen
Dus eerst het plan, de inrichting en de bewoners "op papier" voor dat ik straks impulsieve aankopen doe

En ondertussen wil ik het andere kleinere aquarium klaar maken voor een Betta koppel zonder andere bewoners

MAAR ik wil een oplossing vinden om het aquarium te kunnen opsplitsen, dus ik wil een scheiding gaan maken die wel gewoon water en de (minimale) stroming van de sponsfilter door laat en dan moet de scheidingswand ook nog eens zeer makkelijk wr uit te halen zijn.

De scheidingswand is zowel om ze eerst aan elkaar te introduceren en zien of er een klik is en als er toch ineens "trouble in paradise" is ze uit elkaar te halen tot dat ik eventueel een ander onderkomen voor een van de twee heb gevonden

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Aquarium op splitsen met wand die er makkelijk uit kan

Bericht door amber98 »

Voor welke bak wil je een splitsing maken? Die voor de betta's?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
DieTav
0-200
0-200
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 nov 2019 20:17

Re: Aquarium op splitsen met wand die er makkelijk uit kan

Bericht door DieTav »

Toch een correctie nadat ik er wat meer denkwerk in heb gestoken. Beide Betta's blijven gewoon alleen, beide aan hun eigen kant
Maar het lijkt mij wel mooi als ze elkaar kunnen zien want dan zal de man zijn vinnen meer echr showen als ik jet goed heb begrepen van alles war ik heb gelezen, of zit ik nu heel ver bij wat juist is vandaan?

Maar alsnog wil ik een scheidingswand die er wel makkelijk uit zou kunnen mocht het aquarium in loop der tijd andere wonders krijgen

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Aquarium op splitsen met wand die er makkelijk uit kan

Bericht door amber98 »

De man zal meer pronken, maar daardoor wel uitgeput raken. Meeste mensen die showkwaliteit bettas hebben, laten ze maar ongeveer een 10 minuten pronken om een goede foto te krijgen.

Je kan met acryl werken, het liefst dus niet doorschijnend. Daar kun je gaten in boren en de plaat kan je vast zetten dmv zuignappen.

Plaats reactie

Terug naar “Zelfbouw”