frame voor mijn aquarium

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
david
0-200
0-200
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jun 2016 07:54

frame voor mijn aquarium

Bericht door david »

Hallo allemaal, ik heb een vraagje. Ik heb deze week een aquarium gekocht op internet. Maar nu zit ik met het volgende, er was geen kast of frame bij. Ik kan ene laten maken maar weet niet als het met hout gaat of als het met staal moet. Het gaat om een aquarium van 140cm lang en 65 cm hoog op 85cm diep. Echt een droom exemplaar. Ik denk dat deze in zijn vol gewicht toch in de buurt van 1000kg komt. Ogeveer 800liter komt overeen met evenveel kg. En de bak zelf is rond de130kg plus vissen en decoratie maakt ongeveer 1000kg. Is hout hier sterk genoeg voor of eerder ijzer en hoe dik moet da zijn? Nie dat hij in ene keer door zijn poten zakt met de nodige miserie. En deze heeft ook lichte krassen. Da valt nietzo hard op maar bestaat daar een middel voor om deze weg te werken. Mvg david

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: frame voor mijn aquarium

Bericht door stylz »

krassen weg werken gaat je niet lukken, ga er van uit dat je die niet weg krijgt.
hout is zeker sterk genoeg om een aquarium te dragen, hoe dik ja ....
denk ook eens aan gasbeton blokken mijn aqarium staat daar ook op, ijzer is meer iets voor een constructie bedrijf, lassen is al een kunst op zich.
zo even zeggen van oh ja dat gaat wel is lastig.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Plaats reactie

Terug naar “Zelfbouw”