aquarium van boes 200x50x60 in de maak..
Re: aquarium van boes 200x50x60 in de maak..
wow wordt mooi hoor.....wel een heel werk...maar is zeer zeker de moeite waard...
Grtzz Bianca
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
Goed bezig hoor. Die lak tja giftige stoffenafgeven ben ik niet bang voor, maar meer voor het feit dat de lak niet tegen constant vochtige ruimte kan
Misschien dat Jari of Pygomania hier meer over kan vertellen.
-
jari4now
IK kan er nu niet direct antwoord op geven, zal morgen wel even mijn netwerk raadplegen, de techneut bij ons op de zaak weet heel veel over verf en lakken, heeft wekelijks overleg met Sigma Coatings.
Ik kom hier nog op terug.............
Ik vindt het wel jammer van al die vingers op de allu.platen
Ik kom hier nog op terug.............
Ik vindt het wel jammer van al die vingers op de allu.platen
en hoe zit het met aluminium oxidatie? weet iemand dat?
ik hoorde dat dat ook slecht is voor de vissen
ik hoorde dat dat ook slecht is voor de vissen
De kunst is steeds meer jezelf te worden, in plaats van te zijn wie anderen verwachten dat je bent...
Als het gaat oxideren en in het water raakt wellicht wel. Misschien kun je er een plaat helder plastic overheen kitten, en daarnaa de randen afkitten. Dan ben je van het oxodatie probleem af.
ik zit te denken om het met een vernis te behandelen ik hoop dat dat ook voldoende is..
De kunst is steeds meer jezelf te worden, in plaats van te zijn wie anderen verwachten dat je bent...
Als dat hecht op alluminium
jachtlak werkt ook erg goed en vrij makkelijk verkrijgbaar.
ik heb de deksels op het frame gezet en heb veren gekocht die er voor zorgen dat de deksels open blijven staan zodat ik niet de deksel op mijn koppetje krijg als ik bezig ben in het aquarium..
ik ga uiteindelijk nog één keer alles uit elkaar halen om te kitten, lakken, enz. maar dat doe ik pas als alles klaar is om in één keer gedaan te worden..

ik ga uiteindelijk nog één keer alles uit elkaar halen om te kitten, lakken, enz. maar dat doe ik pas als alles klaar is om in één keer gedaan te worden..

Handig ja van die gasveren, ik heb me er ooit is het schompes naar lopen zoeken.
helaas zijn de veren te licht om de deksel echt te tillen maar het gaat wel lichter en de deksels blijven open staan..
Waar heb je ze vandaan dan? hadden ze daar geen zwaardere exemplaren. Ik heb ze toen uiteindelijk op de autosloop uit een kofferdeksel gehaald, die hebben wel wat kracht.
ik heb ze bij een caravan dealer gehaald, ik dacht die zal ze wel hebben voor die disselkoffers, ik heb ook nog zitten te denken aan de autosloop maar ik vond deze wel mooi omdat ze niet zwart zijn maar vergroomd..
Zeker ja, maar een caravandisseldeksel ..whoehoe wat een woord zeg.. is niet zo zwaar natuurlijk. Ik denk dat Auto-style ze tegenwoordig ook wel verchroomd hebben. Hoe wil je straks die kap op je glasbak gaan plaatsen?
het frame van balken is net zo groot als het aquarium zelf en de rand die er nog omheen komt is nog zes centimeter langer aan de onderkant dus die valt over het aquarium heen zodat het niet meer kan schuiven. en het waterniveau is dan ook verstopt achter het hout..