aquarium van boes 200x50x60 in de maak..
Re: aquarium van boes 200x50x60 in de maak..
gewoon laaten zo ik heb het ook zo met twee pompen een van 2000 ltr per uur en een van 700 ltr per uur.
hier ben ik bezig om alle draden te strippen en om overal aderbuisjes op te zetten..

en hier heb ik alles aangesloten dus kan alles dicht geschroeft..

nu nog in de onderkast schroeven en dan is dat ook al weer klaar...
op naar het volgende..

en hier heb ik alles aangesloten dus kan alles dicht geschroeft..

nu nog in de onderkast schroeven en dan is dat ook al weer klaar...
op naar het volgende..
De kunst is steeds meer jezelf te worden, in plaats van te zijn wie anderen verwachten dat je bent...
Netjes gedaan hoor 
een hele onderneming, maar wel erg leuk om alles zelf op te bouwen
ik had weer ff een vraagje,
ik wil voor de ombouw massief beuken meubel panelen gebruiken maar kan dit wel ivm vocht, heeft iemand hier ervaring mee
ik wil voor de ombouw massief beuken meubel panelen gebruiken maar kan dit wel ivm vocht, heeft iemand hier ervaring mee
De kunst is steeds meer jezelf te worden, in plaats van te zijn wie anderen verwachten dat je bent...
Als je bak straks afgesloten is en er dus geen vocht meer bij je hout kan komen kan het wel hoor. Mocht je bang zijn voor vocht problemen zou je het hout kunnen beitsen of lakken met een blanke lak of een mat blanke lak. Ook jachtlak (botenlak) wordt best vaak gebruikt in de aquarium bouw
ik heb een grenemeubel om me bak en die is gelakt als je maar genoeg ruimte achter je bak houd voor het vocht kan het geen kwaat ik zal van het weekeind wat foto's maaken van me lichtkap en de ruimte achter me bak.
ik heb me onderkast 10 cm dieper gemaakt dan het aquarium om alle leidingen, slangen, enz. weg te werken dus er is genoeg ruimte achter het aquarium neem ik aan..
eindelijk ben ik weer ff bezig met mijn bakkie,
ik heb een frame van houten balken gemaakt waar de verlichting in moet komen te hangen.
aan dit frame wil ik een sierrand maken van meubel panelen zodat je het water niveau niet meer ziet en ook wil ik er deksel op maken zodat de bovenkant afsluit..
ik hoop dat ik morgen tijd heb om naar de bouwmarkt te gaan en dat mijn schouder een beetje wil mee werken (slijmbeurs ontsteking) zodat ik weer ff verder kan..

ik denk dat ik het frame nog wel ff uit elkaar haal om te schilderen of te lakken omdat ik bang ben dat het hout niet tegen vocht kan..
ik heb een frame van houten balken gemaakt waar de verlichting in moet komen te hangen.
aan dit frame wil ik een sierrand maken van meubel panelen zodat je het water niveau niet meer ziet en ook wil ik er deksel op maken zodat de bovenkant afsluit..
ik hoop dat ik morgen tijd heb om naar de bouwmarkt te gaan en dat mijn schouder een beetje wil mee werken (slijmbeurs ontsteking) zodat ik weer ff verder kan..

ik denk dat ik het frame nog wel ff uit elkaar haal om te schilderen of te lakken omdat ik bang ben dat het hout niet tegen vocht kan..
vandaag ff hout gehaald en op maat laten zagen voor de lichtkap..
ff tegen elkaar aangezet om te kijken hoe het toont en nu alles uit elkaar en dan het balkenframe in de tuinbeits zetten.
ik heb transparante tuinbeits gehaald weet iemand of dit schadelijk zou kunnen zijn voor de vissen?

ff tegen elkaar aangezet om te kijken hoe het toont en nu alles uit elkaar en dan het balkenframe in de tuinbeits zetten.
ik heb transparante tuinbeits gehaald weet iemand of dit schadelijk zou kunnen zijn voor de vissen?

Transparante tuinbeits schadelijk voor vissen: weet ik niet zeker.
Misschien is een matte vernis veiliger en je bekomt er hetzelfde effect mee?
Misschien is een matte vernis veiliger en je bekomt er hetzelfde effect mee?
Groetjes, Jean-Paul
-
jari4now
Wowwww wordt wel een super mooie bak hoor....
enne die beits als je hem goed laat drogen en ff goed laat uitwasemen buiten als het droog is dan zal het geen kwaad kunnen hoor, anders moet je jachtlak smeren....
enne die beits als je hem goed laat drogen en ff goed laat uitwasemen buiten als het droog is dan zal het geen kwaad kunnen hoor, anders moet je jachtlak smeren....
ik heb de tijd om te drogen en te wasemen! het duurdt toch nog wel een paar maandjes voor het aquarium af is..
maar nu ik het hout heb, zie je eindelijk een beetje hoe het gaat worden en tot nog toe ben ik erg tevreden maar het liefst zou ik alles vanavond nog in elkaar schroeven maar helaas gaat dat niet ivm beitsen.
ik denk dat ik al het hout maar met duveltjes en lijm monteer want ik wil uiteraard geen schroefgaten en ik denk dat alleen lijm toch op den duur gaat kieren. (ook hier zijn tips uiteraard meer dan welkom!)
maar nu ik het hout heb, zie je eindelijk een beetje hoe het gaat worden en tot nog toe ben ik erg tevreden maar het liefst zou ik alles vanavond nog in elkaar schroeven maar helaas gaat dat niet ivm beitsen.
ik denk dat ik al het hout maar met duveltjes en lijm monteer want ik wil uiteraard geen schroefgaten en ik denk dat alleen lijm toch op den duur gaat kieren. (ook hier zijn tips uiteraard meer dan welkom!)