Dank je Mitchel, een kunstje met een kleine k hoor, het is vooral ook durf om t te doen.Mitchel schreef:Dit is kunst hoor Niels.
Ziet er echt top uit.
3 op n rij naar Bayou, of van aqua naar palu ?
-
n.oldenzeel
Onderwerp auteur - 600-800

Re: 3 op n rij naar Bayou, of van aqua naar palu ?
-
n.oldenzeel

Absoluut , daar is het allemaal om begonnen hahaha oh nee ook om een bodem oppervlakte te creeren voor 2 zoetwaterscholletjes die ik wilde.MartijnFish schreef:woooooooooooooow, echt prachtig!!!
komen hier ook mangroves in?
Dus zeg maar de bak gebouwd voor de vis,.....
-
n.oldenzeel

Hi Kevin, gelukkig 2 rechterhanden idd en wat mn ogen zien kunnen mn handen eigenlijk altijd wel maken.Kevin schreef:Je bent een echte klusser, en die gedachten van jouw staan ook niet snel stil geloof ik.
Wat een prachtig project is dit zeg, hoe kom je erop.
Ok ik kan niet lassen.
Tja hoe kom je erop.
Ik wilde iets met mangrove doen, wilde zoetwaterscholletjes, moest wat doen ivm het gewicht (mn de verdeling) op t kastje, moest wat doen ivm filter en doorstromings gemak (voor mij) en wilde de behuizing wat verbeteren en dan met name de vermenging van het witte zand met de voedingsbodem, die me irriteerde.
Dus ja ,...zo kom je erop,.....haha .....en dan ga je maar ns beginnen.
-
n.oldenzeel

Totaaltje iets andere hoek eerste versie, nog niet alles beplant.

-
n.oldenzeel

En zo heb ik de Mangrove's bevestigd, met een zachte siliconen clipje dat ik kan verstellen en zuignap.
De wortels beginnen al door te komen, en dat is goed want daar doen we het voor.

De wortels beginnen al door te komen, en dat is goed want daar doen we het voor.

-
n.oldenzeel

Nog wat techniek.
Ik heb tussen de pomp die t water uit t riparium pompt (het verst vd verwarming vt riparium af) en de 3 op n rij een warmte element gezet. Zon verwarming waar je t water doorvoert.
Voor de verlichting als gezegd dimbaar en regelbaar , hier de 2 uitersten
Volluit wit LED
Warm LED
Ivm het aanslaan vd plantjes staat ie op vol wit, dit kan na een maand ofzo wel naar warm led, en dan kan ook de tijdelijke bio-CO2 in deze bakjes ervanaf.
Ik heb tussen de pomp die t water uit t riparium pompt (het verst vd verwarming vt riparium af) en de 3 op n rij een warmte element gezet. Zon verwarming waar je t water doorvoert.
Voor de verlichting als gezegd dimbaar en regelbaar , hier de 2 uitersten
Volluit wit LED
Warm LED
Ivm het aanslaan vd plantjes staat ie op vol wit, dit kan na een maand ofzo wel naar warm led, en dan kan ook de tijdelijke bio-CO2 in deze bakjes ervanaf.
Prachtig Niels.
Wat wil je er eigenlijk in gaan houden?
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)
Ik vind het witte licht persoonlijk mooier, maar geel geeft echt een amazone sfeertje.
Ik zou wat meer Corydoras pygmeus houden dan 4. Het zijn wel echte groepsdiertjes, dus 6 lijkt me het minimum. Die scholletjes en mosselen zijn erg gaaf! Ik wil graag weten hoe het met de mosseltjes verloopt, want het lijken me leuke diertjes (ook al doen ze eigenlijk niks
). Goed idee om de glasbaarsjes in de onderbak te houden. Ziet er erg mooi uit en lijkt me fijner voor ze dan de cubes.
Leuk, die worteltjes uit de mangroves. Gaat eigenlijk sneller dan ik verwacht had!
Ik zou wat meer Corydoras pygmeus houden dan 4. Het zijn wel echte groepsdiertjes, dus 6 lijkt me het minimum. Die scholletjes en mosselen zijn erg gaaf! Ik wil graag weten hoe het met de mosseltjes verloopt, want het lijken me leuke diertjes (ook al doen ze eigenlijk niks
Leuk, die worteltjes uit de mangroves. Gaat eigenlijk sneller dan ik verwacht had!
-
n.oldenzeel

Hi Jones,Jones schreef:Ik vind het witte licht persoonlijk mooier, maar geel geeft echt een amazone sfeertje.
Ik zou wat meer Corydoras pygmeus houden dan 4. Het zijn wel echte groepsdiertjes, dus 6 lijkt me het minimum. Die scholletjes en mosselen zijn erg gaaf! Ik wil graag weten hoe het met de mosseltjes verloopt, want het lijken me leuke diertjes (ook al doen ze eigenlijk niks). Goed idee om de glasbaarsjes in de onderbak te houden. Ziet er erg mooi uit en lijkt me fijner voor ze dan de cubes.
Ik denk dat ik er idd een paar bij doe, nu verdwalen ze wat van elkaar in de bak zie ik. Maar ik begin liever altijd iets kleiner, erbij is makkelijker dan eruit.
De glasbaarsjes hebben wel hun eigen territorium valt me op, in de Cubes was dat ook in "lagen"verdeeld, zeg maar boven en onder elkaar enzo. Dit lijkt beter te passen voor ze, ik denk dat je dat goed ziet.
Tav de mangroves, heb begrepen dat ze een week of wat moeten acclimatiseren en dan "los" gaan , haha maar t zal wel lang duren ben ik bang, maar zo hangen ze niet in de weg zeg maar, als belofte voor de toekomst.
-
n.oldenzeel

Hi Mitchel, wat er in zat plus 2 mossels, 2 zoetwaterscholletjes en 4 cory pygmaeus allemaal in de bodembak.Mitchel schreef:Prachtig Niels.
De glasbaarsjes ook naar de bodembak verhuisd.
Fotos vd bewoners in het gewone topic 3 op n rij overigens.
-
n.oldenzeel

oh en waterwaardes dan nog even, op zich wel leuk want nu test ik ook t riparium
temp 22 gr
PH 7,2
KH 6,0
GH 4,0 (zou wat meer mogen, maar moet dit weekend toch waterverversen dan gaat dat wel iets omhoog)
NO2 0,0
NO3 10,0
temp 22 gr
PH 7,2
KH 6,0
GH 4,0 (zou wat meer mogen, maar moet dit weekend toch waterverversen dan gaat dat wel iets omhoog)
NO2 0,0
NO3 10,0
Ziet er goed uit, maar is 22 graden niet wat aan de lage kant voor een aantal van je visjes?
woooow 
dit echt echt heeeel, heel, heel gaaf
Alleen die visbruggen vind ik er iets minder bij nu...
dit echt echt heeeel, heel, heel gaaf
Alleen die visbruggen vind ik er iets minder bij nu...
Ik heb het technische deel maar overgeslagen... snap ik toch niks van, sorry
Waaaaaauuuuuuwwwwww, prachtig geworden. Echt net de natuur
Waaaaaauuuuuuwwwwww, prachtig geworden. Echt net de natuur
Niels ik vind dit ook een erg mooi project,ziet er heel onconfessioneel uit heel appart.
Als ik bv van te voren had gehoord van die vis bruggen had ik me dat denk ik niet zo veel geleken,maar nu ik deze elementen bv met de gebruikte verlichting zie ,vind ik het heel stijlvol.
Ontzettend leuk om te zien dat je ook aquariums kunt hebben op heel andere manieren dan decennia lang het geval was (een rechte bak op een eiken houten kast met wat planten, vissen en tl lampen erin). Ik vind het ook wel een project dat navolging zal hebben en ook verdiend, lijkt me een te realiseren project, qua bouw, maar ook qua kosten. Ik ben in ieder geval onder de indruk!
mvgr Michel
Als ik bv van te voren had gehoord van die vis bruggen had ik me dat denk ik niet zo veel geleken,maar nu ik deze elementen bv met de gebruikte verlichting zie ,vind ik het heel stijlvol.
Ontzettend leuk om te zien dat je ook aquariums kunt hebben op heel andere manieren dan decennia lang het geval was (een rechte bak op een eiken houten kast met wat planten, vissen en tl lampen erin). Ik vind het ook wel een project dat navolging zal hebben en ook verdiend, lijkt me een te realiseren project, qua bouw, maar ook qua kosten. Ik ben in ieder geval onder de indruk!
mvgr Michel