4500 liter binnenvijver
-
PatrickM
Onderwerp auteur - 0-200

Re: 4500 liter binnenvijver
Ver vooruit denken en bouwkundig is mijn werk.
Dat doe ik iedere dag voor het ziekenhuis hier in Bergen op Zoom waar ik werkzaam ben als projectleider bouwzaken.
En ik heb genoeg vaklieden om me heen die mij van allerlei adviezen kunnen geven en dat is erg handig.
Dat doe ik iedere dag voor het ziekenhuis hier in Bergen op Zoom waar ik werkzaam ben als projectleider bouwzaken.
En ik heb genoeg vaklieden om me heen die mij van allerlei adviezen kunnen geven en dat is erg handig.
Woonde gij zo dichtbij
dan wil ik wel is komen kijken als het af is. Neem ik de worstenbroodjes mee.
-
PatrickM
Onderwerp auteur - 0-200

Kevin,
Je bent altijd van harte welkom, maar dat is eigenlijk voor iedereen van dit forum
Je bent altijd van harte welkom, maar dat is eigenlijk voor iedereen van dit forum
Txs en uhhh, zo'n Bob de Bouwer is hier ook altijd van harte welkomprm schreef:Kevin,
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
PatrickM
Onderwerp auteur - 0-200

Vanavond de basis van de bak opgebouwd, veel multiplex, schroeven en houtlijm zijn hier in verwerkt
Witte vlakken moet het glas gaan worden
De bodem:

de bak met de 61cm hoge zijwanden, daarop komt een heel dikke hardhouten rand.

Een van de dingen waar ik nu mee bezig ben is de inhoud en indeling van het bioloog.
Het bioloog komt op hetzelfde niveau te staan als de bak. Ik zal dus doorstroming van het bioloog moeten maken door lucht en een extra pomp.
Wat is beter? inlaat van het bioloog aan de bovenzijde dus het oppervlaktewater aanzuigen of onderin de bak (bijvoorbeeld 5 cm boven de bodem)? respectievelijk zal dan het water ook onderin of bovenin terug de bak in gepompt worden.
zie schets:
onder in boven uit, rood vierkant is een pomp (min 6000l/u)

boven in onder uit, rood vierkant is een pomp (min 6000l/u)

bovenstaande tekeningen heb ik zelf gemaakt, kan nog aangepast worden. zou dit kunnen werken zo?
De koud en warm is schematisch weergegeven en afkomstig van de zonneboiler.
Witte vlakken moet het glas gaan worden
De bodem:

de bak met de 61cm hoge zijwanden, daarop komt een heel dikke hardhouten rand.

Een van de dingen waar ik nu mee bezig ben is de inhoud en indeling van het bioloog.
Het bioloog komt op hetzelfde niveau te staan als de bak. Ik zal dus doorstroming van het bioloog moeten maken door lucht en een extra pomp.
Wat is beter? inlaat van het bioloog aan de bovenzijde dus het oppervlaktewater aanzuigen of onderin de bak (bijvoorbeeld 5 cm boven de bodem)? respectievelijk zal dan het water ook onderin of bovenin terug de bak in gepompt worden.
zie schets:
onder in boven uit, rood vierkant is een pomp (min 6000l/u)

boven in onder uit, rood vierkant is een pomp (min 6000l/u)

bovenstaande tekeningen heb ik zelf gemaakt, kan nog aangepast worden. zou dit kunnen werken zo?
De koud en warm is schematisch weergegeven en afkomstig van de zonneboiler.
Ik heb geen idee of dat gaat werken, ben niet zo'n Bob als jij
.
Maar dat ziet er indrukwekkend uit, ben nieuwsgierig hoe het eruit gaat zien als het klaar.
Maar dat ziet er indrukwekkend uit, ben nieuwsgierig hoe het eruit gaat zien als het klaar.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Coby
Leuk project is dit, sinds wij hier een kweekruimte aan het bouwen zijn wil ik ook precies weten wat voor materiaal er allemaal nodig is (en geloof me dat is meer dan je denkt
) en waar het voor gebruikt wordt en hoe het in elkaar gezet moet worden.
Ik blijf het volgen...
Ik blijf het volgen...
-
PatrickM
Onderwerp auteur - 0-200

Mij hetzelfde, kan best goed bouwen maar over een aantal zaken blijf ik twijfelen.Leuk project is dit, sinds wij hier een kweekruimte aan het bouwen zijn wil ik ook precies weten wat voor materiaal er allemaal nodig is (en geloof me dat is meer dan je denkt ) en waar het voor gebruikt wordt en hoe het in elkaar gezet moet worden.
Ik blijf het volgen...
Met name nu het filter, dit kan op vele manieren maar wat de beste manier? Waarschijnlijk kom je daar nooit achter want iedereen wil het anders en meerdere manieren zijn goed. Ik volg gewoon mijn gevoel.
Wil je iets weten over materialen en hun eigenschappen, en of bouwkundige vragen daar weet ik veel van dus vraag gerust misschien kan ik je helpen.
1 ding staat voor mij voorop en dat is dat ik het zelf wil maken!
Ik had mijn uitstroom in de bioloog 2 cm onderwater zitten en dan zo geplaatst dat de uitblaas omhoog richt. Dan neemt het water extra zuurstof op en dat is nooit verkeerd in een filterinstallatie. De doorstroming in de vakken was ook prima te noemen, aan alle kanten evenveel overloop zeg maar.
Ziet er netjes uit ik wou dat ik wat meer ruimte had.
Hahahaha dat komt misschien nog wel?
Veel succes met je project.
Groetjes Peter
Hahahaha dat komt misschien nog wel?
Veel succes met je project.
Groetjes Peter
Tuut Tuut Vrachtwagenchauffeur
-
PatrickM
Onderwerp auteur - 0-200

Zelf ik heb nog steeds ruimte te kort.
mij hoor je niet klagen maar anders wist ik het wel.
dank je Peter!
volgende week weer een update, dit weekendje niets kunnen doen i.v.m. weekendje Center Parcs.
Daar wel genoten van de grote hoeveelheid Koi's en 1,5 meter lange steur die ze hebben zwemmen
dank je Peter!
volgende week weer een update, dit weekendje niets kunnen doen i.v.m. weekendje Center Parcs.
Daar wel genoten van de grote hoeveelheid Koi's en 1,5 meter lange steur die ze hebben zwemmen
Daar hebben ze vaak mooie vissen zwemmen, welk park zat je?
-
PatrickM
Onderwerp auteur - 0-200

Kempervennen, net onder Valkenswaard.Daar hebben ze vaak mooie vissen zwemmen, welk park zat je?
Ze hadden daar een grote vijver met div. koi karpers en div steurs zwemmen.
De meeste van de karpers waren veel te dik en zwaar overvoed, dat is wel jammer.
De steurs die ze daar hebben zijn heel groot en erg mooi, met groot bedoel ik tegen de 1,5 meter.
In het tropisch zwembad hebben ze een bad waar je met een duikbril onder water naar twee zoutwateraquariums kan kijken. Erg leuk om te zien, vooral voor de kinderen omdat ze zo onder water een haai kunnen zien wat erg tot hun verbeelding werkt.
Dacht al dat je dat park bedoelde, zijn wij ook is geweest. Inderdaad ze hebben er echt werk van gemaakt daar om het mooi aan te kleden. Een van de gezelligste parken van center parcs in mijn ogen.