De Bouw van mijn houten show aquarium
-
Rob Bosman
Onderwerp auteur
@Alex,
Dat vindt ik nu ook er gaat niets boven een diepebak.
Gisteren de eerste laag vloeibare vijverfolie er in gerold en net de 2e laag.
Spul reukt wel een beetje maar niet irritant en het wordt net elastiek(echt rubberachtig)
2e laag zit er al een stuk dikker in dan de eerste, vanavond nog een 3e laag en morgen de bodem en de naden voor de 4e keer.
Kan ik van de week beginnen met aankleden van de wanden en de decoratie.
http://s143.photobucket.com/albums/r155 ... outenbak3/
Hier staan de laatste 3 foto's.
Grt RobB
Dat vindt ik nu ook er gaat niets boven een diepebak.
Gisteren de eerste laag vloeibare vijverfolie er in gerold en net de 2e laag.
Spul reukt wel een beetje maar niet irritant en het wordt net elastiek(echt rubberachtig)
2e laag zit er al een stuk dikker in dan de eerste, vanavond nog een 3e laag en morgen de bodem en de naden voor de 4e keer.
Kan ik van de week beginnen met aankleden van de wanden en de decoratie.
http://s143.photobucket.com/albums/r155 ... outenbak3/
Hier staan de laatste 3 foto's.
Grt RobB
-
Rob Bosman
Onderwerp auteur
@Mol
Dit wordt mijn showbak, voor de kweek heb ik 2 bakken van 150 die in 2en gedeelt zijn dus 4 kweekbakken van 75 x 50 x 35 alles draaiend op 2 biologen van 100.
Dan heb ik nog een uitzwembak van 100 x 50 x 50 en een quarentaine bak van 50 x 50 x 50 en dan nog een kleinbakje voor ?!? denk kweek klein spul.
Verder heb ik nog een osmose opvangbak van 500 ltr.

Dit wordt mijn showbak, voor de kweek heb ik 2 bakken van 150 die in 2en gedeelt zijn dus 4 kweekbakken van 75 x 50 x 35 alles draaiend op 2 biologen van 100.
Dan heb ik nog een uitzwembak van 100 x 50 x 50 en een quarentaine bak van 50 x 50 x 50 en dan nog een kleinbakje voor ?!? denk kweek klein spul.
Verder heb ik nog een osmose opvangbak van 500 ltr.
-
Rob Bosman
Onderwerp auteur
Discussen kweken doe je op zacht/zuur water pH van 6.3 en 100 mS (microsiemes) de hardtheid van het water zo rond de 4.mol schreef:okee das dus duidelijk behalve 1 ding. wat is een osmose opvangbak?
Kraan water is te hard en heeft een microsiemens waarde van rond 450 en een hardheid van 7 a 8 hier met en Ph van 7,6.
Om het juiste water te krijgen filter je het kraanwater over een omkeer osmose apparaat deze sluit je aan op de kraan. Het nadeel is dat je op 4 ltr ongeveer 3 ltr weggooit. Zit dan ook te wachten op een ionen/kationenwisselaar 100% erin en 100% eruit geen verlies dus.
Je moet deze wel om de x tijd regenereren.
Hoop dat ik het een beetje duidelijk verwoord heb. De Osmose bak is dus om het kweekwater op tevangen en op de juiste waarden te krijgen voordat het de kweekbakken ingaat.
Grt Rob
-
Coby
Onderwerp auteur
-
Rob Bosman
Onderwerp auteur
Op het DCH forum zijn we met zijn 2en die zo mega bak aan het bouwen zijn en we waren op zoek naar een goed alternatief voor 2 comp epoxy hars (polyester) en dat is dit spul geworden. Ik ben nu de eerste die het toepast maar is te gek spul, het heeft een trekkracht van 400 kg dus het zal niet snel barsten of scheuren die kans heb je met polyester wel.kevin schreef:Mooi spul dat vloeibare vijverfolie, je kan het er zo op kwasten en uiteindelijk lijkt het op een rubberen laag ??
Met polyester moet je toch zeker 3 x spoelen om de giftige stoffen eruit te krijgen, dit is goed gekeurd voor drinkwater tanks
Wil straks voor derden houten bakken bouwen ga dit nog vaak toepassen denk ik.
ik heb de bakken gezien en die waren totaal zonder het folie en deze voldeden prima zonder het spul. maar tijden zijn veranderd natuurlijk en ik kan een beetje achterlopen wat dat aangaat. ik praat dus over 4 jaar geleekevin schreef:En hoe zit het met lek prikken, wat bij vijverfolie wel vrij makkelijk gaat. Mij lijkt het ook ideaal spul.