hallo mensen ik heb een vraagje ik heb hier al een tijdje een 60 liter bakje deze draait goed
de bewoners zijn 2x pleco 1 groot 1 klein 1 wit goudvisje en 1 sluierstaartje nu is mijn vraag
ik wil er guppys en garnaaltjes bijdoen
2 man guppys
4 vrouw guppys
en een 20tal vuurgarnaaltjes
is dit mogelijk zonder problemen
de 2 goudvisjes zijn rond de 4 a 4.5 cm
maar ik wil ook geen overbevolking aan garnalen dus dan geen javamos erbij doen?
dan kweken ze niet ofwel?
groetjes
guppys en garnalen
guppys en garnalen
Monoblock 1.70M
Juwel rekord 60l
Unknown 1.20M
Juwel rekord 60l
Unknown 1.20M
Re: guppys en garnalen
Overbevolking zul je niet krijgen, ik denk dat je goudvissen al je garnalen opeten, of guppy's erbij kunnen weet ik niet.
Klaar om info te spuiten en absorberen!
nee hoor er zijn een paar schuilplaatsen onder hout onder steen en planten ook natuurlijk
maar als ik geen javamos in de bak doe kweken ze dan of niet dan groeien ze en worden ze oud?
ze hebben javamos nodig om te kweken?
groetjes
maar als ik geen javamos in de bak doe kweken ze dan of niet dan groeien ze en worden ze oud?
ze hebben javamos nodig om te kweken?
groetjes
Monoblock 1.70M
Juwel rekord 60l
Unknown 1.20M
Juwel rekord 60l
Unknown 1.20M
Zover ik weet wordt javamos alleen gebruikt om de jonkies in te kunnen laten verstoppen.
Geloof niet dat dit echt noodzakelijk is als ze ergens anders kunnen verstoppen.
Maar ik verwacht dat je goudvissen ze als snack gaan zien.
Ik zou het niet doen althans.
Guppies zou ik eigenlijk ook niet weten.
Geloof niet dat dit echt noodzakelijk is als ze ergens anders kunnen verstoppen.
Maar ik verwacht dat je goudvissen ze als snack gaan zien.
Ik zou het niet doen althans.
Guppies zou ik eigenlijk ook niet weten.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Guppen zitte meer bovenin, maar als ze onderin zitten zullen ze er wel op jagen denk ik. En garnalen zitten lang niet altijd in schuilplaatsen, dus...
Klaar om info te spuiten en absorberen!
hoeveel guppjes zou ik er best indoen
1man 2 vrouw
of
2 man 4 vrouw
is een 60Liter bak
wil er ook garnalen in
groetjes
1man 2 vrouw
of
2 man 4 vrouw
is een 60Liter bak
wil er ook garnalen in
groetjes
Monoblock 1.70M
Juwel rekord 60l
Unknown 1.20M
Juwel rekord 60l
Unknown 1.20M
Als je aan guppies begint dan zou ik 2 mannetjes en 4 vrouwtjes beginnen, anders is de kans op inteelt wel erg groot.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
wacht even, ik snap het even niet geloof ik....goudvissen /sluierstaarten zijn koudwater vissen,.....guppen tropische,...vuurgarnalen idém,...goudvissen zullen de guppen baby's, die er ongetijfeld snel komen meteen opvreten, kan uit eigen ervaring melden dat ook de guppen de garnalenbaby's binnen één hap verslinden hetgeen ze overigens ook bij hun eigen kroost doen....lijkt mij dus geen goede combie.
Guppen zwemmen overigens in álle waterlagen, ze slapen op de bodem.
Java mos heeft niets te doen met het al dan niet krijgen van jongen bij garnalen, het is enkel en alleen bedoeld als goed verstopplek voor de baby's die anders heel snel als levend voedsel dienen voor de medebewoners. voor babyguppen is cabomba een fijne verstopplant.
Guppen hou je het liefst met minimaal 3, liever nog 4 dames op 1 mannetje omdat deze slechts aan één ding denkt en hij zijn aandacht dan kan verdelen over meerdere dames. als je te weinig dames hebt zullen ze binnen de korste keren uitgput door het opjagen het loodje leggen en dat is niet wat je wil. Wil je geen inteelt, heeft niets met je aan te schaffen aantal te doen, zal je de jongen eruit moeten halen voor ze de vruchtbare leeftijd bereiken want paps zou dan zomaar over het jong kunnen gaan met alle gevolgen van inteelt,..(kromme diertjes b.v.)...guppen kunnen overigens óm de pakweg 20 dagen jongen werpen, met één bevruchting kan ze meerdere keren zwanger zijn.
Guppen zwemmen overigens in álle waterlagen, ze slapen op de bodem.
Java mos heeft niets te doen met het al dan niet krijgen van jongen bij garnalen, het is enkel en alleen bedoeld als goed verstopplek voor de baby's die anders heel snel als levend voedsel dienen voor de medebewoners. voor babyguppen is cabomba een fijne verstopplant.
Guppen hou je het liefst met minimaal 3, liever nog 4 dames op 1 mannetje omdat deze slechts aan één ding denkt en hij zijn aandacht dan kan verdelen over meerdere dames. als je te weinig dames hebt zullen ze binnen de korste keren uitgput door het opjagen het loodje leggen en dat is niet wat je wil. Wil je geen inteelt, heeft niets met je aan te schaffen aantal te doen, zal je de jongen eruit moeten halen voor ze de vruchtbare leeftijd bereiken want paps zou dan zomaar over het jong kunnen gaan met alle gevolgen van inteelt,..(kromme diertjes b.v.)...guppen kunnen overigens óm de pakweg 20 dagen jongen werpen, met één bevruchting kan ze meerdere keren zwanger zijn.