Wortels aan plantenstengel

Onderwerp auteur
ijsselmeer
200-400
200-400

Re: Wortels aan plantenstengel

Bericht door ijsselmeer »

Oke bedankt weer voor je info Andrè ,dus ga ik gewoon door met aesy carbo want alg wil ik niet nou ja ik hebiets op het kienhout ronde kopspijker plukjes en er zit nu op de lavasteen grijsachtige plukjes het lijkt wel schimmel op het èène stukkienhout heb ik het ook gehad ,dus ik denk dat ik maar de steen er uit haalt en even schrobt.
Mijn Bio Co2 blijft het doen dus nu al bijna een week ,maar volgens mij toch te weinig voor de verversing stond de checker op groenig vanaf blauw en na de verversing gaat hij weer langzaam van blauw naar donkergroen.

De purifier maakt wel het bakwater zeer helder hoor ?

Dus de verlichting is volgens mij dus oke? 1x tropical -super colour plus en 1x tropical de luxe Amazon - Day beide 36 watt p/st (Dennerle)maar hoe oud die zijn weet ik niet ?

EN ik ga meer toppen ,ik vind het ook mooier om de kruinen van de planten te zien.
VAREN IS FIJNER DAN JE DENKT

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

heb je deze soms ?

Afbeelding

Iets er uithalen en borstelen werkt meestal averechts je maakt meer goede dood dan slechte, meestal is laten zitten beter en dan van binnen uit aanpakken, in een goed systeem groeien geen algen.
Dat wil niet zeggen dat als je het systeem later goed maakt dat ze dan dood gaan, das iets anders :)
Bij deze alg help het om wat easy carbo met een injectie spuitje direct op de alg te spuiten, je zal zien dat hij dan rood wordt en dood gaat.

deze ontstaat door te weinig of schommelende CO2.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
ijsselmeer
200-400
200-400

precies Andrè dit zijn ze ook op mijn kienhout zou best kunnen dat het met te weinig en schommelende Co2 te maken hebt.

Ik heb 3 jongen uit het ei ,kijken of ik ze groot kan brengen.

vandaag Bio Co3 aangemaakt kijken of dit werkt .

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

is penseel alg, ja zit mn in de CO2 :P :P

suc6 met je jongen :lol:
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
ijsselmeer
200-400
200-400

Bedankt voor je berichtjes Andrè en nu maar kijken of de Diesel Bio Co2 het goed wil doen ,want de bak snakt naar constante Co2 ,de fles die nu nog steeds draait geeft om de 2 à 3 sec. 5à 6 belletjes en dat lijkt mij te weinig voor een 150cm mtr bak.

Ja de jongen zijn zo ongelofelijk klein dat ik ze met een vergrootglas moet bespieden om ze een beetje normaal te kunnen zien, die nu maar een bakje microwormpjes klaarmaken met havermoutpapje.