2000 liter multiplex aquarium

Plaats reactie

Henny
0-200
0-200

Re: 2000 liter multiplex aquarium

Bericht door Henny »

Fantastisch! Wat een klus zeg, maar het resultaat ziet er super uit. :lol:
Groetjes, Henny
Mijn man kijkt TV en ik kijk aquarium!

Onderwerp auteur
youdoom
200-400
200-400

Bericht door youdoom »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding ]

Onderwerp auteur
youdoom
200-400
200-400

Bericht door youdoom »

Ik ben ondertussen ook met de achterwand delen begonnen,ik wou in eerste instantie het aquarium en de filters dichtmaken, vervolgens
de zaak vullen en dan pas de achter wanden plaatsen.
Dat gaat niet door ...ik heb nog steeds niet de tweede helft van de folie gekregen, dus heb de planning maar een beetje veranderd, ik heb geen zin om
dagen lang niets aan het aquarium te doen.

Ik wil de achter wand in 3 delen maken 2 hoge delen in de hoeken en een wat lager deel in het midden,ik wil een doorkijk hebben naar de achterwand.
Iets uit het midden komt een wat lager deel wat op de bodem door loopt.

Onderwerp auteur
youdoom
200-400
200-400

Bericht door youdoom »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb vandaag het tweede deel van de achterwand geplaatst, en weer ingesmeerd met tegellijm.
Ik wil dat nog een aantal keren herhalen. Ik heb nu ook andere tegellijm gebruikt, deze is wat groffer van samenstelling.
Gisteravond nog even de ruiten in de filters gekit.
En aangezien ik vandaag de resterende folie heb gekregen kon ik de 3 filterdelen ook nog even verven met de folie.

De kleur van de folie die ik heb gekregen gebruik ik ook voor het open achterwand deel in het aquarium.

Ik heb lang nagedacht wat ik moet doen met eventueel stenen op de bodem, en of ik wel losse stenen ga gebruiken.
Ik wil toch wel wat schuilplaatsen (holen) aanbieden ,vooral aan mijn L nummers, dus ga ik stenen gebruiken en die insmeren met pur
en vervolgens bijsnijden en insmeren met dezelfde tegellijm die ik voor de achterwand heb gebruikt.
Op deze manier wil ik voorkomen dat de stenen op de bodem heel anders worden dan de achterwand.

Malawirob
200-400
200-400

Bericht door Malawirob »

De vorderingen zien er alweer goed uit.

Onderwerp auteur
youdoom
200-400
200-400

Bericht door youdoom »

Ik twijfel of ik nog epoxy op de achterwand moet gebruiken,ik heb de delen een keer of vijf nu behandeld met tegel lijm.
Nu snap ik ook wel dat bepaalde mensen denken dat sommige l nummers door de tegel lijm kunnen heen vreten.
Nu moet ik zeggen dat ik niet al te veel van dat soort l nummers heb en dat de exemplaren die ik heb,er nooit op heb kunnen betrappen op dit soort vreemde eet gewoonten.
Nu begrijp ik ook wel dat sommige mensen zeggen dat ze de epoxy gebruiken om het geheel helemaal af te sluiten voor het water ten op zichte van de tegel lijm.
Die illusie heb ik ook niet,denk dat het in mijn geval bijna onmogelijk is om de wand helemaal water dicht te krijgen.

Nu heb ik geprobeerd om op de achterwand delen een zo ruw mogelijke
structuur aan te brengen...moet wel zeggen dat in tegenstelling tot een hele boel andere dingen dat dit aardig gelukt is.
Dus ik ben bang dat het na gebruik van epoxy het te glad en te glimmend word.

Zie ik een belangrijk punt over het hoofd om epoxy wel of niet te gebruiken?????

(ik heb natuurlijk wel wat rond gekeken op verschillende forums maar ik kan eigenlijk niet meer dan de 2 genoemde punten vinden)

Onderwerp auteur
youdoom
200-400
200-400

Bericht door youdoom »

De nieuwe achtergrond kleur.

Afbeelding

Marja
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Marja »

wow :shock:
wat mooi!!!
groetjes Mar

mijn gras is groen genoeg!

Onderwerp auteur
youdoom
200-400
200-400

Bericht door youdoom »

Ik ben vandaag begonnen met vullen,ik de achterwand niet in de epoxy gezet ik weet ook niet of ik dat wel ga doen.
Kan ook maar zo dat ik dat toch nog ga doen,maar in eerste instantie wou ik eerst weten of alles dicht is.
Voor zo ver ik kan zien gaat alles prima....lol duurt wel lang voor ik de bij me kaar 2600 liter in de bakken heb.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Malawirob
200-400
200-400

Bericht door Malawirob »

Ziet er fraai uit.
Als ik jou was, zou ik toch Epoxy gebruiken. Tegellijm gaat op den duur oplossen of loslaten.

Onderwerp auteur
youdoom
200-400
200-400

Bericht door youdoom »

Ik ben vandaag het aquarium aan het leeg halen,ik ga alles nog een keer in de tegel lijm zetten.
En daarna ga ik toch epoxy gebruiken,ik wil toch wel het zekere voor het onzekere nemen.
Dit kost me wel een week werk denk ik,ik moet voor alle handelingen die ik nog wil doen moet ik zorgen dat alles
helemaal droog is...zal wel een tijdje duren voor dat alles droog is.

Ik ben ook al vast bezig gegaan met de losse stenen,ik gebruik daar voor gewone stenen ,en pur die vervolgens
onder en dan de tegel lijm/epoxy.

Onderwerp auteur
youdoom
200-400
200-400

Bericht door youdoom »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn de grote rotsen die ik met steen en pur heb gemaakt,voor de kleinere rotsen pak ik wat keien uit de vijverrand en smeer ze vervolgens in met tegel lijm en epoxy.

Dani
200-400
200-400

Bericht door Dani »

Gatverpielekes! mooi zeg!

Ik ben heel benieuwd hoe die erbij komt te staan als ie gevuld en geplant is!

Onderwerp auteur
youdoom
200-400
200-400

Bericht door youdoom »

Ik heb de achterwand in de epoxy gezet.....eindelijk na bijna een hele week drogen.
Ik heb nog wat met kleuren gekliederd,vind het persoonelijk wel mooi zo.
Ben trouwens erg blij dat is als nog de epoxy gebruikt heb,alles is veel steviger geworden.
Ik heb dat spul van Mr Boat gebruikt,ben er erg tevreden mee,binnen 1 dag geleverd,prima verpakt,duidelijke maat beker,roerstokje,handschoenen,heel complete dus.

We hebben het zand ook al vast in het aquarium gegooid,we hebben 170 kilogram metsel zand gebruikt.
Normaal spoel ik het altijd onder de kraan uit,dit keer niet dus,ik spoel het dit keer in het aquarium schoon.
Ik gebruik al een aantal jaren gewoon metsel zand als bodem,bevalt prima.
Vind het prettig dat de zand koreltjes niet allemaal ongeveer de zelfde grote hebben,met metsel zand varieerd dit van heel fijn to redelijk grof zand,vind dit wat natuurlijker dan bv speciaal aquarium zand.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aan de achterkant is zon beetje ook alles in gereedheid om zaterdag gevuld te worden.

Malawirob
200-400
200-400

Bericht door Malawirob »

Ziet er al weer verder uit. Die Epoxy die je hebt gekocht is goed spul
Tip: eerst de bak een paar keer spoelen zonder zand. Zo krijg je geen vervelende stoffen in je bodem.