Philips zuiveringsinstallatie

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Philips zuiveringsinstallatie

Bericht door Kees »

Even een update-je.
Van de week wederom geen bubbeltjes, weer een slakje tussen het netje gekropen en tussen de rotors terecht gekomen.
Beetje klaar mee en nu zit er een diffusor op.
Deze aangesloten op de Eheim 2224 en tot nu toe bevalt dit me toch wel beter.
Na verloop van tijd begon het toch wel meer geluid te maken en nu is het weer lekker stil.
En waar ik hem voor heb, mooi helder bak.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Toef
0-200
0-200

Bericht door Toef »

Ik vroeg me af, zijn er nog leden die dit apparaat nog gebruiken ?
Zo ja, hoe zijn de ervaringen, aangezien dit topic in de tijd van aanmaak vrij gedateerd is.
Via het interweb heb ik inmiddels wel gezien dat er nog steeds veel "voors en tegens" zijn, maar zou graag wat meer recente ervaringen willen lezen van aquafora leden ( die acht ik hoger) :D

ben85
200-400
200-400

Bericht door ben85 »

hahah ik heb hem vaak genoeg zien staan en ook vaak getwijveld
helaas geen ervaringen mee

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Ooit wel eens naar gekeken, maar dat ding werkt alles tegen wat ik hoop te bereiken, voor een plantenbak lijkt het mij dus een compleet onzinnig ding alleen al van uit zijn werking.
Algen tegen gaan doet een goede planten bak zelf al :mrgreen:

Voor keien bakken zou hij wie weet wel nuttig zijn, voor blackwater biotoop weer niet want hij ontkleurt je water :mrgreen:
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Toef
0-200
0-200

Bericht door Toef »

ben85 schreef:hahah ik heb hem vaak genoeg zien staan en ook vaak getwijveld
helaas geen ervaringen mee
Dat heb ik dus ook ben85 :roll:

stylz schreef:Ooit wel eens naar gekeken, maar dat ding werkt alles tegen wat ik hoop te bereiken, voor een plantenbak lijkt het mij dus een compleet onzinnig ding alleen al van uit zijn werking.
Algen tegen gaan doet een goede planten bak zelf al :mrgreen:

Voor keien bakken zou hij wie weet wel nuttig zijn, voor blackwater biotoop weer niet want hij ontkleurt je water :mrgreen:
Hey stylz, daar ik 6 goudvissen en een malawi meerval in mijn bak heb zwemmen kan je er idd vanuit gaan dat ik geen weelderige planten bak heb lol.

De planten die er in staan vinden ze gewoon niet lekker.

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

ja wie weet is het dan iets voor je :mrgreen:

Toef
0-200
0-200

Bericht door Toef »

Ter info.... ik heb er 1 gekocht een TAP400 voor 5 tientjes uit een faillissement.

Ik ga het proberen en zal, zover mogelijk mijn ervaringen delen alhier.

*fingers crossed*

:zandloper:

Onderwerp auteur
Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Ik heb deze nog steeds actief, maar om nu te zeggen dat het water super helderheid maakt...
In ieder geval heeft het geen nadelig effect op mijn planten, doen het prima met alleen HS terracaps bij de wortels, van alg heb ik ook geen last.
Kan nog wel eens testen om dat ding een poosje uit te zetten en kijken naar het verschil als iemand daar geinteresseerd in is.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Toef
0-200
0-200

Bericht door Toef »

Kees schreef:Ik heb deze nog steeds actief, maar om nu te zeggen dat het water super helderheid maakt...
In ieder geval heeft het geen nadelig effect op mijn planten, doen het prima met alleen HS terracaps bij de wortels, van alg heb ik ook geen last.
Kan nog wel eens testen om dat ding een poosje uit te zetten en kijken naar het verschil als iemand daar geinteresseerd in is.
Niet doen Kees dat testen, als het werkt voor je, werkt het :lol:

Ik heb besloten het philips ding aan te laten schakelen als het licht uit is, dus s'nachts en s'middags .
Geeft mij kans als de verlichtng aan is, carbo en profito easylife toe te voegen , profito toevoegen deed ik 1 keer in de week maar ga nu over tot dagelijks.

Ik houd diegene die dit lezen op de hoogte hoe het uitwerkt .

Toef
0-200
0-200

Bericht door Toef »

ok.. nu 4 dagen later, ik moet zeggen echt waar...water glashelder en het lijkt wel of planten beter groeien.
Misschien is het wel omdat ik profito nu dagelijks toevoeg, als ik carbo en profito toevoeg zet ik hem wel een uur uit zover mijn tijd het toe laat.

Het was ook even tweaken,vogelen,proberen hoe de uitlaat van mijn fx5 te zetten, daar het philips ding in de bak een aardige mist van bubbeltjes maakt...maar ik heb het op orde nu.

Ook het kiezelzuur wordt onderdrukt, zichtbaar minder bruine alg op de bladeren van de planten, en nieuwe blaadjes komen op.

Vergeet niet, in mijn 1.60 bak 6 goudvissen en 1 malawi meerval, rotzooi makers bij uitstek !!!!!

Ik zal morgen een foto toevoegen.

Toef
0-200
0-200

Bericht door Toef »

Afbeelding

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Volgens mij werkt dit apparaat op basis van Ozon, dus dat je water kristal helder wordt klopt wel want elke verkleuring wordt direct weg geoxideerd.

Kan me niet voorstellen dat je planten er echt baat bij hebben en ik vraag me af wat hij doet met planten voeding, geheid dat er reacties plaats vinden.....
Ik zie al een hele berg bruis in je bak en dat kan op zich nooit goed zijn voor je planten omdat het CO2 zal verdrijven.

Ik ga je volgen :mrgreen:

Toef
0-200
0-200

Bericht door Toef »

Update....

Ik wordt gek van de herrie van dat philips bruiser ding in de bak, ik heb zoals ik mij ingelezen heb ik het ozon geval aan mijn eheim luchtpomp aan gepast.

Nog steeds moet ik zeggen water helder de waardes zijn goed en planten groeien meer als zonder, bij het toevoegen van carbo en profito van easylife zet ik hem wel een uurtje uit nog steeds.
Daar niet vergeten ik een goudvissenbak heb, 6 goudvissen van 10+ cm nu, ben er nog steeds tevreden mee.

Alvast een nieuwtje alleen voor die dit lezen, er komt een 1100 liter bak in de tuin voor mijn gouden vriendjes, maar ik zal tezijnertijd daar meer nieuws over geven.

Hier opzeker niet de beste foto, maar geeft een idee van hun 1.60 behuizing.

Afbeelding

Toef
0-200
0-200

Bericht door Toef »

Laatste update....

Philips ding is eruit, geen ozon meer geen bubbels meer.
Heb nu inderdaad het idee dat het mijn plantenvoeding kills en de co2, ik heb nu het ding 2 dagen uit staan en merk geen verschil in waardes.
Okay... dan maar water verversen 1 maal in 2 weken, tot op heden geen nitriet piek what so ever.

ach..ach... een aquariaan blijft testen en proberen :headbonk:

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

ja stel je voor dat alles opeens maanden lang gaat zonder dat we wat hoeven te doen :mrgreen: