aanschaf Juwel rio 180

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerritbus
0-200
0-200
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 nov 2014 11:08

aanschaf Juwel rio 180

Bericht door gerritbus »

Hallo allemaal ben nieuw hier. ik heb momenteel een juwel60 alleen zou graag een groter aquarium willen. Nou heb ik bij Romberg.nl een Juwel rio 180 besteld kosten 173€ met verlichting pomp alles erbij, de goedkoopste die ik kon vinden. Nou werd mij aan de telefoon verteld dat de rio 180 met waardeloze lampen word geleverd door Juwel en dat ik beter gelijk andere lampen er er bij kon kopen kosten 58€. Ik heb Contact gezocht met Juwel en daarvan kreeg ik te horen dat de rio 180 gewoon met goede lampen geleverd word( daylight lampen) wat zeker voldoende moet wezen. Ik zit nu dus te twijfelen is dit nou puur een verkoop praatje of zou het echt beter zijn? graag hoor ik iets van jullie alvast bedankt Mvg Gerrit

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: aanschaf Juwel rio 180

Bericht door stylz »

het belang van lampen wordt nog al eens moeilijk over gedaan, ja je moet voldoende PAR boven je bak hebben hangen, maar veel bakken hebben gewoon meer dan genoeg licht er boven om je planten goed uit te laten komen.

Juist door er super lampen boven te gooien ontstaan er vaak veel problemen, door heel goed licht gaan je planten heel hard groeien, krijg je eerder CO2 gebrek en sporenelementen gebrek.
Ga je niet voor EI en CO2 dan ben je juist gebaat bij wat minder licht en blijft je bak het beter doen.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerritbus
0-200
0-200
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 nov 2014 11:08

Re: aanschaf Juwel rio 180

Bericht door gerritbus »

Bedankt voor je reactie. Ik ben vandaag bij een aquarium winkel in de buurt geweest die raadde aan gewoon 1 van die daylight lampen er in te laten zitten en nog een paarse lamp er aan bij te voegen wat goed is voor de planten en de kleuren van de vissen kwamen er mooi in uit in zijn aquariums. kwa prijs zit er ook redelijk verschil in moet bij de winkel waar ik het aquarium zaterdag ophaal 29€ per lamp betalen en heb bij deze winkel 18 € betaalt voor de paarse lamp. Mvg Gerrit

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: aanschaf Juwel rio 180

Bericht door Linda »

Je zou de volgende keer ook philips lampen erin kunnen doen kleuren 830,840,865 (van geel naar witter) De combinatie 840 en 865 wordt veel gebruikt voor plantenbakken (ik heb deze combinatie ook) Werkt erg goed, mooie kleuren en veel goedkoper dan de speciale lampen uit de aquariumwinkels ;) Je koopt ze gewoon in de bouwmakrt.
Alleen zijn van mn de 865 niet alle maten te krijgen in de winkel. Dus ik bestel ze altijd online.

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: aanschaf Juwel rio 180

Bericht door stylz »

Catfish schreef:Je zou de volgende keer ook philips lampen erin kunnen doen kleuren 830,840,865 (van geel naar witter) De combinatie 840 en 865 wordt veel gebruikt voor plantenbakken (ik heb deze combinatie ook) Werkt erg goed, mooie kleuren en veel goedkoper dan de speciale lampen uit de aquariumwinkels ;) Je koopt ze gewoon in de bouwmakrt.
Alleen zijn van mn de 865 niet alle maten te krijgen in de winkel. Dus ik bestel ze altijd online.
Niet elke bouwmarkt heeft deze dingen idd, online is beter voor deze lampen en ze zijn veel goedkoper, ik zou zelf niet voor een paarse lamp gaan, ondanks dat ik zelf ook vrij paars ben op mn led's zou ik voor 840/865 gaan of 940/965 als je nog betere kleuren wil
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: aanschaf Juwel rio 180

Bericht door Linda »


Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerritbus
0-200
0-200
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 nov 2014 11:08

Re: aanschaf Juwel rio 180

Bericht door gerritbus »

bedankt voor de reacties afgelopen zaterdag men nieuwe bak opgehaald zit nu vooraan een witte daylight in en achteraan de juwel color light (paars) super gaaf. Zaterdag gelijk men bak in gericht ga handmatig co2 toevoegen met die tabletten van sera 1 x in de 2 dagen! heb een aantal maanstenen gekocht alleen las ik vandaag op internet dat die veel kalk bevatten en helemaal niet goed zijn in het aquarium :cry: weten jullie hier meer over te vertellen?

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: aanschaf Juwel rio 180

Bericht door stylz »

Maansteen hoewel iedereen daar geloof ik weer wat anders onder verstaat is niet aan teraden, twijfel je er aan, gooi wat schoonmaak azijn op de steen gaat hij bruisen dan is het foute boel.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Plaats reactie

Terug naar “Verlichting en verwarming”