Betta splendens

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
VinnyG
0-200
0-200
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 jan 2016 16:55

Betta splendens

Bericht door VinnyG »

Goedenavond,

Sinds gisteren maakt mijn betta man ( dragon white ) een schuimnest, hij zit steeds achter mijn fel rode betta vrouw aan en zwemmen om elkaar en langs elkaar heen. Dus denk dat ze gaan paren en uiteindelijk eitjes gaan leggen.
Nu heb ik een gezelschaps bak dus kans van overleven
Zal wel niet groot zijn maar hebben jullie evt tips en tricks?

Mvg

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Betta splendens

Bericht door amber98 »

Bij het kweken van bettas word na het leggen van de eitjes de vrouw weggehaald. De man zorgt dan voor de eitjes en jongen. Wanneer de eitjes vallen (wat heel veel gebeurd) gaat het mannetje ze weer van de bodem op halen en in het schuimnest leggen. Daarom mag het waterpeil niet hoog zijn, kost veel energie om met die vinnen steeds op en neer te zwemmen. Het ligt eraan wat de medebewoners zijn, maar ik denk dat deze vrij snel de vallende eieren opeten of het hele nest verwoesten en dat er dus niks overblijft. Beter kun je ook niet proberen om het te redden, want vanaf een paar weken oude leeftijd, moeten alle mannen eruit gehaald worden en apart gezet worden. Daarna verder groeien tot ze verkocht kunnen worden. Ik denk niet dat je zit te wachten op allemaal bakjes met een betta man. (Kunnen er 2 zijn, kunnen er ook 100 zijn)

Plaats reactie

Terug naar “Het kweken van vis”